Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 846
    Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lovende test! Synd ikke to samtidige opptak er på plass enda. Blir nok ny på meg også med den prisen. På tross av at jeg regner med at CD er raske med en softwareoppdatering som retter opp dette, not.

Noen som vet noe om bildekvaliteten, da det ikke var noe om det i testen. Kan en forvente bedre bildekvalitet enn på Sagem HD-PVR (selv om jeg ikke er misfornøyd med den)?

Har den funksjonen at det er mulighet for å sende signalene rett gjennom uten opp/nedskalering (irriterer meg over å skifte mellom 720p og 1080i for å få best mulig bildekvalitet på alle kanaler)?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

At de i det hele tatt lanserer den uten at den klarer 2 opptak på salgstidspunktet er jo direkte patetisk, hva er det for noe tull, da kunne de jo likegodt ha ventet å lansere.

Tilbudet mtp pris er rimelig bra dog for eiere av måtte gud forby, sagem. Jeg er på min, tja telle returlapper, 13. dekoder ja... Oser jo kvalitet over dette...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hwlund
    Tilbudet mtp pris er rimelig bra dog for eiere av måtte gud forby, sagem. Jeg er på min, tja telle returlapper, 13. dekoder ja... Oser jo kvalitet over dette...
    12 dekodere som har tatt kvelden, bruker du de som hoggestabbe eller

Min første gav opp etter 2 måneder, men erstatningen har virket godt i 3 år nå, lydløs er den også, akkurat som den første :-D

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ferd med å bli kabel-kunde, og lurte på om jeg skulle prøve meg på følgende:

- Kjøpe Bredbåndspakken, hvor man får Sagem HD-PVR til 695,- og slipper etableringsgebyr .

- Bestille ADB HD-PVR innen 30. november og få den til 1.490,-

Forhåpentligvis vil jeg være ansett som eksisterende kunde.

Kan ikke se at det står noe sted at man får rabatt mot innbytte av gammel dekoder, så da har man også 2 stk. dekodere i heimen.

Høres dette rimelig ut, eller vil Canal Digital se dette og sørge for at nye kunder fra dags dato ikke vil få rabatt på ADB dekoderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok ikke til å løpe til butikken og kjøpe denne ennå. Klarer meg utmerket med min Miraclebox 9. Dønn stabil, fleksibel og ikke fanget i Canal Digitals spindelvev av begrensinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest denne testen, synes jeg den ser ganske lovende ut:

Canal digital: Test: Canal Digitals HD-PVR 5720-SX fra ADB - DinSide Bolig

Prisen er det heller ikke noe å si på:

"Eksisterende kabel-TV-kunder vil få tilbud om å kjøpe den nye dekoderen til 1.490, altså 2.000 kroner billigere enn veiledende pris. Dette tilbudet vil gjelde til og med 30 november."

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Etter å ha lest denne testen, synes jeg den ser ganske lovende ut:

Canal digital: Test: Canal Digitals HD-PVR 5720-SX fra ADB - DinSide Bolig

Prisen er det heller ikke noe å si på:

"Eksisterende kabel-TV-kunder vil få tilbud om å kjøpe den nye dekoderen til 1.490, altså 2.000 kroner billigere enn veiledende pris. Dette tilbudet vil gjelde til og med 30 november."
    Hadde egentlig tenkt og vente til den blir oppdatert til 2 samtidige opptak funksjonalitet.

Men til den prisen slår jeg nok til med en gang, så får jeg heller vente litt med og ta den i bruk på heltid. Det eneste som bekymrer meg er meldinger på det svenske forumet om en del opptaksproblemer.

Ser veldig frem til å slippe bytting mellom 720p og 1080i, siden ADB boksen visstnok handterer skaleringen med mye bedre resultat enn Sagem boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hadde egentlig tenkt og vente til den blir oppdatert til 2 samtidige opptak funksjonalitet.

Men til den prisen slår jeg nok til med en gang, så får jeg heller vente litt med og ta den i bruk på heltid. Det eneste som bekymrer meg er meldinger på det svenske forumet om en del opptaksproblemer.

Ser veldig frem til å slippe bytting mellom 720p og 1080i, siden ADB boksen visstnok handterer skaleringen med mye bedre resultat enn Sagem boksen.
    Ja, jeg slår nok også til med en gang. Noen som vet om de tar forhåndsbestillinger ?

Høres bra ut det med å slippe bytting mellom oppløsninger. Vet du om den har såkalt "pass trough" (eller hva det nå heter) eller om det bare er oppskaleringen som er bedre ? Og vet du noe om hvordan den håndterer 576i materiale ?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde tester parabol utgaven av 5720:

Canal Digital HD PVR 5720-SX | Lyd & Bilde

-En klar forbedring

-Stillegående

-Et av de store ankepunktene med den gamle PVR-en fra SAGEM var støyen fra harddisken. Dette er nå en saga blott, og er redusert til en behagelig sus takket være oppheng og støydempende tiltak.

-Den nye ADB-mottakeren er en fryd å bruke i forhold til den gamle fra SAGEM. Den er svært responsiv og vesentlig hurtigere på alle funksjoner. Oppstarten fra standby til bilde på skjermen går unna på 3 sekunder!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bekreftet fra CD i Sverige at der vil ny SW med dual recording komme Q1 2012. Dette gjelder parabol.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no har også en meget positiv test av den nye dekoderen:

TEST: ADB HD PVR 5720 CDX - Hardware.no

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Hardware.no har også en meget positiv test av den nye dekoderen:

TEST: ADB HD PVR 5720 CDX - Hardware.no
    Hardware.no melder også følgende:

NB: Vi har fått bekreftet fra Canal Digital at kabelversjonen av ADB-dekoderen vil bli lagt ut for salg den 12.oktober.

Da er det bare å glede seg

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fikk høre 12 selv Blir nok denne boksen på meg! Synd jeg ikke eier den gamle fra før. Kan jo handle den gamle for 990,- sende tilbake igjen og få den nye til 1500,- Sparer 1000,- totalt sett!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte bredbåndspakken i går kveld.

Spurte om jeg blir å regne som "eksisterende kunde" dersom jeg kjøper Sagem PVR til 695,- som en del av tilbudet, og dermed kan få den nye dekoderen til 1500,-.

Dette sa kundebehandleren ja til, med forbehold. Han skulle ringe meg dersom dette ikke lot seg gjøre, men det hørtes ut som at det var OK.

Har derfor bestilt

Omregistrering kabel-tv 0,00
    Dekoder HD PVR 695,00
    Frakt dekoder 79,00
    Etableringsgebyr Bredbånd 0,00
    Sum etablering (engangsbeløp) 774,00

Kabel-tv-abonnement 299,00
    Modemleie 3.0 0,00
    Dekodersalg 0,00
    TV2 Premier League HD 179,00
    Bredbånd Super (12,5/5) 359,00
    Sum abonnement (pr. mnd, forskuddsvis betaling) 837,00

(+ kortavgift 299,-/år)

Kommer med dette altså ifølge kundebehandler til å få ADB dekoderen til 1500,-

Dersom det skulle vise seg at jeg ikke får det har han lovet å ringe meg slik at jeg slipper å kjøpe Sagem.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettmøte med Canal Digital på Hardware no torsdag 13. oktober:

NETTMØTE: Still dine spørsmål til Canal Digital nå - Hardware.no

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

venter på min ADB :)

DER var ADB dekoderen bestilt 2-3 ukers leveringstid fikk jeg beskjed om. Pris 1490,-

ventetid er noe dritt... :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. 2-3 uker leveringstid. Bestilt på chatten til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt min dekoder i dag. 3.490 + frakt. Har ikke hatt PVR fra Canal Digital før, bare vanlig dekoder uten opptaksmulighet.

Er det virkelig slik som det blir antydet i noen tidligere innlegg, at man kan "lure" CD ved at man bestiller både gammel og ny dekoder? Trodde rabatten var en kompensasjon (for tort og svie og tenners gnissel) for de som har slitt med den gamle PVR'en?

Er jeg "dum" som ikke gjør det samme da?
    Kanskje benytte meg av angreretten...

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er å lure til seg penger i form av rabatt, men jeg spurte kundebehandleren rett ut om jeg, som aldri har hatt kabel-TV før, kunne kjøpe gammel for 700 og deretter ny for 1500. Han sa OK til dette, og bredbånd + kabel TV med gammel dekoder er bestilt.
    Han bemerket at han ikke var 100% sikker, men lovte å ringe meg dersom det skulle være noe i veien for dette.

Føler at dette blir en ærlig og rederlig sak.
    (Dersom det kan telle som gyldig argument er jeg en av de som har sitti med parabol Sagem-boksen i et par år...

Skulle det være OK får jeg 2 HD-PVR tunere til samlet pris 2.200,- istedenfor bare en av dem til 3.500,-, er i alle fall verdt et forsøk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt så er 1.490,- for den nye boksen en returordning. Du må altså levere fra deg den gamle boksen etter at du har fått den nye. Du får uansett den nye boksen til 2.200,- i stede for 3.490,- da.

Edit: Får forskjellige svar gitt. Det kan hende man får beholde den gamle boksen likevel. Får vel bare vente å se om det ligger noen returlapp med den nye dekoderen.

Side 2 av 43 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •