Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitter

Flere som har opplevd problemer ved bruk av splitteren som sendes ut med dekoderen? Og som eventuelt har en god løsning? Jeg har hatt internettilgang kun i to dager etter at dekoderen ble montert den 25.10. (Go virker som det skal ser det ut til, men altså ikke nett via Thompsonmodemet). Har hatt et par besøk av tekniker og byttet modem et par ganger, men det ser ikke ut til at de finner noen løsning - og nå er alt helt dødt igjen.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er HELT utrolig.. Returnerte boks nummer 1 fordi det var skade på toppen. Bulk og hakk, ..

Nå har jeg fått boks nummer 2, og det er en stygg ripe på toppen..

Helt utrolig, men jeg beholder denne, da jeg gir opp..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Det er HELT utrolig.. Returnerte boks nummer 1 fordi det var skade på toppen. Bulk og hakk, ..

Nå har jeg fått boks nummer 2, og det er en stygg ripe på toppen..

Helt utrolig, men jeg beholder denne, da jeg gir opp..
    Betyr dette at de bare "resirkulerer" de boksene de får inn fra brukerne p.g.a. feil, da? Jeg har nettopp blitt ny kunde av Canal Digital i forb. med flytting og venter på min første boks, og dette høres jo ikke så tillitvekkende ut. :-? Særlig ikke med tanke på at man betaler en del for å kjøpe denne boksen, og ikke leier den som hos Get.

-Eller er det Posten som er synderen her?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Betyr dette at de bare "resirkulerer" de boksene de får inn fra brukerne p.g.a. feil, da? Jeg har nettopp blitt ny kunde av Canal Digital i forb. med flytting og venter på min første boks, og dette høres jo ikke så tillitvekkende ut. :-? Særlig ikke med tanke på at man betaler en del for å kjøpe denne boksen, og ikke leier den som hos Get.

De resirkulerte iallfall før med sagem, de bare "fikset" litt på dem før de sendte de ut på nytt like "defekte" De resirkulerer sikkert disse også når den tid kommer og nok bokser kommer i sirkulasjon.

Jeg fikk min første adb-dekoder ganske tidlig og den hadde skade, men selve innpakningen var fin så min skade har kommet før den var pakket inn.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Det er IKKE posten. Da ytre emballasje var hel.

Kan ha vert posten første gangen, men etter å ha fått denne så er jeg 99,9% sikker på at det var CD som dreit seg ut første gangen også.

Det som skjer er nok at de pakker ut boksen når de får den, installere ny software. (Eller crapware som noen referer til det mye mere nøyaktig, her.) ...

Også pakker de den ned igjen, og sender ut til kundene..

Sikkert en slurvete fyr som var på jobb denne dagen, og hadde klargjort 15 bokser alt, og da bare dreit i om han slo den borti noe og laget en ripe/hakk ..

Men på den boks nummer 2 her, så ser en ikke ripen før i skarpt lys, eller når solen skinner på den.. Så kan med VELDIG forbehold faktisk kunne skjønne at denne boksen har blitt sendt meg..

Men den først jeg fikk er det fysisk BULK og hakk så en ser metallet. Men jeg får ikke tatt bilde av den, så jeg konkluderer med at de som driver å pakker ut, og pakker ned igjen boksene for Canal Digital, er utrolige slurvete amatører.. Som tydelig ikke har råd til en skikkelig arbeidslampe..

Jeg håper VIRKELIG at jeg ikke blir noe feil med boksen, for den ripa kan jeg leve med.. Men jeg ser ikke bort i fra at jeg må sende tilbake denne boksen, for andre årsaker senere.. Er UTROLIG skuffet over CD her.. Men gidder ikke å gå for boks nummer 3 alt..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er synlige merker på boksen, må man vel kunne betegne det som B-vare, og bør ikke måtte betale full pris (3490,- i mitt tilfelle) i så fall.
    Me får sjå, sa mannen...

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hvis det er synlige merker på boksen, må man vel kunne betegne det som B-vare, og bør ikke måtte betale full pris (3490,- i mitt tilfelle) i så fall.
    Me får sjå, sa mannen...
    ...og stappet glassøyet opp i ræva på den blinde merra!

(Gammelt ordtak! .. )

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra facebook gruppen:

"Dagens gladmelding! Etter mange eposter og telefoner med Kundeservice hos CD har de nå endelig skjønt poenget: De sender meg KOSTNADSFRITT den nye ADB-dekoderen, legger ved returporto for den gamle, så jeg kan bli kvitt Sagem-boksen. Ingen kostnader for meg, med andre ord. ANBEFALER ALLE Å KREVE DET SAMME."

Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @g0mp

Problemet er bare at den nye ikke tar opp alle programmene som den skal, så man bør egentlig ha den gamle stående for sikkerhets skyld... 2 glemte programmer i opptakslisten idag. Begge serieopptak. Skuffet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar en restart av adb hver morgen, og har da siste 2 ukene ikke gått glipp av et eneste opptak. Første uken gikk 7-8 opptak i vasken

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    @g0mp

Problemet er bare at den nye ikke tar opp alle programmene som den skal, så man bør egentlig ha den gamle stående for sikkerhets skyld... 2 glemte programmer i opptakslisten idag. Begge serieopptak. Skuffet.
    Jepp. Akkurat det jeg svarte på tråden på Facebook også!

Men de får nå bare gjøre som de vil.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Jeg tar en restart av adb hver morgen, og har da siste 2 ukene ikke gått glipp av et eneste opptak. Første uken gikk 7-8 opptak i vasken
    Tar du fysisk strømmen da? Eller kan du skru den av på noen måte?

Jeg har også igrunn spekulert litt om det bare er problemer når den har stått på lenge.

Men siden jeg fysisk må ta strømmen for å få den til å restarte, (er dessverre ingen bryter på ledningen, som på den gamle) .. Så blir det ikke så alt for ofte gjort.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til dette med å ta strømmen på boksen. Du får kontakt med fjernstyring (3 pack til 179 kr) som kan ta strømmen når du trenger det. Er det behov for å ta strømmen fast er det vel en ide å ha en timer (digital 69 kr)som tar strømmen en gang i døgnet f.eks kl 0600 hver morgen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du fysisk strømmen da? Eller kan du skru den av på noen måte?

Jeg har også igrunn spekulert litt om det bare er problemer når den har stått på lenge.

Men siden jeg fysisk må ta strømmen for å få den til å restarte, (er dessverre ingen bryter på ledningen, som på den gamle) .. Så blir det ikke så alt for ofte gjort.

du må dra ut strømmen ja. jeg bare bruker noe sånt som Counterpointer linker til. føler det er mer "humant" enn å bare dra ledningen rett ut fra veggen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har signal styrke 54% Og kvalitet 100% .. Men har ikke sjekket signal stryke, når den gamle boksen står med dobbelt opptak på gang, ..
    Hmm, fikk den nye boksen i går og den rapporterer kun 26% signalstyrke (kvalitet 100%). Får man signalforsterker fra CD, eller er dette noen en går i "butikken" og kjøper selv?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I forhold til dette med å ta strømmen på boksen. Du får kontakt med fjernstyring (3 pack til 179 kr) som kan ta strømmen når du trenger det. Er det behov for å ta strømmen fast er det vel en ide å ha en timer (digital 69 kr)som tar strømmen en gang i døgnet f.eks kl 0600 hver morgen?
    Genialt! Jeg får se og skaffe meg noe sånt!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    du må dra ut strømmen ja. jeg bare bruker noe sånt som Counterpointer linker til. føler det er mer "humant" enn å bare dra ledningen rett ut fra veggen :-D
    Jeg har lagt ledningen sånn at der en skjøter ledningen inn i adapteren, ligger tilgjengelig. Slik at jeg kan ta ut, og sette inn ledningen der bare. Men siden det lyser grønt av dioden på adapteren, så blir det en dårlig løsning! Så jeg får vel som skrevet i posten over, gå for en slik løsning jeg også!

Hjertelig takk for tipset!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke herlig

Sendte en PM til CD der jeg skrev: Jeg bestilte en ADB dekoder for 4 uker siden. Siden over 2 uker står det på ”MinSide” at jeg har fått et nytt programkort og at jeg har en pakke på vei, dog uten noe som helst info om pakkesporingsnummer.
    Hvor er dekoderen min?

Svaret jeg fikk var: ”Dekoderen din har en leveransetid på 3-4 uker.”

Go dag mann økseskaft sier jeg

PS. Som en digresjon, jeg bestilte for en tid tilbake en XPS 17 laptop fra Dell der jeg først fikk leveringsdato ca. 2 uker. Jeg hadde på følelsen at det ville ta litt lengere tid siden jeg hadde forandra litt på tilbudsopplegget med bl.a den siste i7 prosessoren som jeg vet ble lansert omtrent samtidig som jeg bestilte. Som forventa fikk jeg ny leveringstid 3 dager før de 2 ukene var omme, ny leveringsdato 30.11.11 men du får ny melding hvis vi klarer det tidligere. I dag fikk jeg ny melding: Din Laptop er nå ferdig bygget og vil bli levert på døren 14.11.11

Det kaller jeg service :-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det kaller jeg service :-D
    Digresjon #2 Fikk nettopp ny mail fra Dell med link til UPS.

Shanghai, China 10.11.2011 00:42 Eksportskanning 10.11.2011 00:42 Opprinnelsesskanning China 09.11.2011 08:54 Ordre behandlet: Klar for UPS

Folka i Kina søler ikke bort tida, er det rart at de utkonkurrerer oss i Europa?

Det fine med Dell er at frakt er inkludert i prisen du får, spiller ingen rolle hvor på kloden produktet kommer fra. Er rimelig sikker på at min Laptop er lastet på et fly som tar av ”as we speak”

Nå venter jeg bare på min dekoder som i følge CD skal komme fra Strålfors i Sverige, jeg ønsker at de var like effektive som Dell's kinesere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passat06
    Hmm, fikk den nye boksen i går og den rapporterer kun 26% signalstyrke (kvalitet 100%). Får man signalforsterker fra CD, eller er dette noen en går i "butikken" og kjøper selv?
    Så lenge kvalitet er 100% så er det ikke noe å bry seg om.

Side 19 av 43 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •