Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 43 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 846
    Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av snopp
    I stua hjemme står min gamle HD PVR-dekoder. I den lille stua hadde jeg en gammel HD-dekoder, men den fungerte som den skulle. Bestilte ny dekoder fra CD i håp om å kvitte meg med den eldste, men i og med at jeg hørte mye rart om den nye dekoderen, gjorde jeg følgende i helgen:

1: Lot den gamle HD PVR stå igjen i stua, men satte inn det nye kortet fra CD (altså det kortet som fulgte med den nye dekoderen)
    2: Installerte den nyeste dekoderen i den lille stua, da med kortet som sto i den gamle PVR'en

Det skal også nevnes at jeg på kortet som opprinnelig sto i den gamle PVR'en har Canal+ Total og TV2 Premier League.

Resultatet?

1: På den gamle PVR'en har jeg nå ikke TV2 Premier League (som forventet), men Canal+ ligger der
    2: På den gamle PVR'en har jeg mistet MAX og Bliss
    3: Den gamle PVR'en valgte å nekte å ta opp Taxi i går kveld (var satt på serieopptak)
    4: Den nye PVR'en viser ikke EPG for lenger enn to timer frem i tid
    5: Jeg har ingen av de svenske kanalene (SVT1, SVT2 og TV4) på den nye dekoderen. På den gamle ligger de som de skal

Snakket med CD, og de sa at jeg MÅTTE benytte det nyeste programkortet i den nyeste dekoderen for at alt skal fungere - i tillegg til at de ville sende meg en antenneforsterker som ville løse EPG-problemet.

Really?

Vil alt da løse seg som "sesam, sesam" eller er det en kundekonsulent som atter en gang har gjettet seg frem til løsningen?
    "2: På den gamle PVR'en har jeg mistet MAX og Bliss" ..

Så det er altså de nye kortene som sliter med de 2 kanalen? Ikke den nye boksen? Merkelige greier..

PS: Må du betale for den signal forsterkeren? Etter at jeg måtte ta strømmen i dag, p.g.a. feilen jeg nevner i posten over denne; Så sliter jeg også med at det bare var 2 progammer frem EPG'n ..

Før så hadde jeg stort sett 1 uke frem i tid..

Og merk dere; jeg har IKKE rørt antenne ledningen. Og jeg er den enste som bruker linja inn i huset. Så der har ikke skjedd noen som helst endringer, annet enn at boksen hang seg opp på spoling, og jeg måtte ta strømmen..

Så kan virkelig ikke skjønne hva en signal forsterker skal hjelpe, men noe må jo gjøres..

Gidder ikke styre med dette før boks nummer 2 er installert, har fått sporingsnummer.. Men skal jo bli artig å se om den nye boksen har full EPG.

PPS: Hav står EPG for?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Fint om du eller noen andre kan få bekreftet dette - hvis dette stemmer så er det ikke akkurat rocket science bak firmware-programmeringen. Boksen skal være meget bra i utgangspunktet, så dette er i såfall nok et "bevis" på at CD laster opp det jeg vil definere som crap-ware
    Bare nevne at jeg prøvde i går kveld og alt fungerte knirkefritt. Ikke hatt noen problemer med boksen til nå. Veldig fornøyd så langt! *bank i bordet*

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er det mulig :shock:

Det å se på et opptak før det er fullført er jo en helt elementær PVR funksjon.

Begynner og bli ganske mange minuser ved denne boksen :cry:
    Jeg er medlem i en gruppe på facebook som også har rapportert noen feil som ikke er listet i denne tråden.. (Jeg har vert med fra starten, og lest hvert ENESTE innlegg.)

Når jeg får boks nummer 2, skal jeg begynne å skrive ned en liste. Og også gå over denne tråden igjen.

Og det er som du sier, en stygt lang liste alt! ..

Men er nok som noen nevnte her, slik at vi nå er "beta testere", ufrivillige sådan..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Vi sliter veldig med at boksen bare tar opp halve programmer. Forferdelig irriterende.
    Har du den gamle boksen i bruk fortsatt, og svakt signal?

For meg kan det virke som om dette problemet oppstår her, når jeg har opptak av den samme kanalen på den gamle boksen, og på den nye..

Men ikke fått testet ut denne teorien skikkelig enda.

Tenkte å vente til etter månedskiftet med å programmere opptak på nytt, og til jeg har den nye boksen nummer 2 i hus. Men andre som har tenkt i samme baner?

Jeg har signal styrke 54% Og kvalitet 100% .. Men har ikke sjekket signal stryke, når den gamle boksen står med dobbelt opptak på gang, ..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Jeg kan også befkrefte at det går å se på opptak mens det pågår, MEN man må gå inn i opptakslisten og spille av opptaket. Ganske dust i forhold til Sagem hvor man bare kan switche til kanalen opptaket er på og spole tilbake. Noe annet som skuffer er at ADB'n sletter alt som er i bufferen når man spiller av et opptak. Med sagem tuneren vendte jeg meg til å bygge opp en "buffer" for tv-kvelden slik at jeg kunne spole over reklame. Hvis jeg skal gjøre det nå MÅ jeg ta opp alt jeg skal se på, fordi det er umulig å fylle litt buffer ved feks å se på gammelt opptak. Når tuneren ikke klarer å ta 2 opptak samtidig blir dette ett problem.
    Jeg blir heller ikke helt klok på opptaksproblemene. Avbryte opptak pga signaltap? Hvis Sagemtuneren... sorry, når Sagemtuneren krasjer, gjennopptar den opptaket etter omstart. Kan det være så vanskelig
    Den klarer dobbelt opptak. Jeg har min på 15 minutetr ekstra, og den står OFTE å tar opp på 2 kanaler i 15 minutter overlappen.

Min gjenopptar opptak når den blir re startet. Akkurat som den gamle.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    PPS: Hav står EPG for?
    Elektronisk ProgramGuide

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klarer dobbelt opptak. Jeg har min på 15 minutetr ekstra, og den står OFTE å tar opp på 2 kanaler i 15 minutter overlappen.

Min gjenopptar opptak når den blir re startet. Akkurat som den gamle.
    Da jeg skulle jeg skulle ta opp gårdsdagens tvkveld fikk jeg konflikter i alle vinkler og da var det opptak på bare 1 kanal. Jeg har ikke fått eksperimentert så mye med dette, så jeg aner ikke hvorfor jeg hadde problemer. Fikk ordnet det med noe manuelle opptak.

Når det gjelder signaltap greia har jeg bare opplevd det en gang og da måtte jeg sette igang opptaket igjen selv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den gamle boksen i bruk fortsatt, og svakt signal?

For meg kan det virke som om dette problemet oppstår her, når jeg har opptak av den samme kanalen på den gamle boksen, og på den nye..

Men ikke fått testet ut denne teorien skikkelig enda.

Tenkte å vente til etter månedskiftet med å programmere opptak på nytt, og til jeg har den nye boksen nummer 2 i hus. Men andre som har tenkt i samme baner?

Jeg har signal styrke 54% Og kvalitet 100% .. Men har ikke sjekket signal stryke, når den gamle boksen står med dobbelt opptak på gang, ..
    Jeg har gode signaler (og signalforsterker). Men nei, den gamle er frakoblet.

Newcomer Svenning sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ourkid
    ... Altså Linksys WRT54G router (Cisco).Hadde satt veldig pris på om du kunne utdype litt mer hvordan du gjorde dette. Hvilket -parts firmware lastet du ned?
    Jeg søkte på WRT54G bridge (tror jeg ...) og fant artikler om at Cisco sa at det IKKE gikk. Men, andre sa at de hadde fått det til. Fant en link til en side www.dd-wrt.com | Unleash Your Router.

Søkte på firmvare til routeren med riktig versjonsnummer (jeg har v1.1) og lastet ned. Plugget PC'en med en ethernetkabel rett inn i routeren, gikk inn via nettleser og riktig adresse http://192.168.1.1.

Default username og passord er "blank" og "admin". Om du har satt den opp til noe annet, så kan du tilbakestille ved å holde reset knappen inne i 30 sekunder.

Oppgraderte firmware med den jeg nettop hadde lastet ned. Default blir da at annet username og passord, men det står beskrevet på omtalte nettside. Du må også gå inn via en annen web-adresse (står også beskrevet).

Satt opp routeren til "Client Bridge", deaktiverte "WAN" funksjonen, satt riktig WiFi (SSID) navn og kryptering og voila, så virket det!!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noe positivt om den nye boksen!

Når en ser på opptak, så kan en bruke nummer tastene til å "spole" .. Vil en hoppe til 8 minutter ut i opptaket, så trykker en på tallet 8, Vil en til 5 minutter, så tallet 5, osv..

Digga den funksjonen! (Har ikke sett det nevnt hverken i brukermanualen eller andre steder. .. )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det finnes noen shortcut for å bytte mellom de 2 forskjellige visningene mens man er inne på EPG uten å måtte ta veien innom menyen?

Ellers ser den bra ut. Litt "fuzzy" HD bilde, dog.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Noen som vet om det finnes noen shortcut for å bytte mellom de 2 forskjellige visningene mens man er inne på EPG uten å måtte ta veien innom menyen?

Ellers ser den bra ut. Litt "fuzzy" HD bilde, dog.
    Har du forsøkt med blå knapp (slik det er på Sagem)?
    Venter enda på at min skal få sporingsnummer etter at jeg bestilte den 12. oktober....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Venter enda på at min skal få sporingsnummer etter at jeg bestilte den 12. oktober....
    Samme her, bestilte for 3 uker siden og ennå ikke tegn på at noe skjer. Noen bruker jo allerede boks nummer 2 så man jo lure på om der er noe system i det hele tatt

Jeg kjøpte for 6 dager siden noen bildeler på eBay, de har allerede funnet veien helt fra California og er klare for avhenting på mitt lokale postkontor i morgen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper deres tunere er fortapt i CD's datasystemer, de er nok like stabile som tunersoftwaren deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Sitat Opprinnelig postet av Svenning
    Jeg søkte på WRT54G bridge (tror jeg ...) og fant artikler om at Cisco sa at det IKKE gikk. Men, andre sa at de hadde fått det til. Fant en link til en side www.dd-wrt.com | Unleash Your Router.

Søkte på firmvare til routeren med riktig versjonsnummer (jeg har v1.1) og lastet ned. Plugget PC'en med en ethernetkabel rett inn i routeren, gikk inn via nettleser og riktig adresse http://192.168.1.1.

Default username og passord er "blank" og "admin". Om du har satt den opp til noe annet, så kan du tilbakestille ved å holde reset knappen inne i 30 sekunder.

Oppgraderte firmware med den jeg nettop hadde lastet ned. Default blir da at annet username og passord, men det står beskrevet på omtalte nettside. Du må også gå inn via en annen web-adresse (står også beskrevet).

Satt opp routeren til "Client Bridge", deaktiverte "WAN" funksjonen, satt riktig WiFi (SSID) navn og kryptering og voila, så virket det!!
    '

Okay. Takk for hjelpen! Skal prøve å få til dette selv i løpet av kort tid!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper deres tunere er fortapt i CD's datasystemer, de er nok like stabile som tunersoftwaren deres.
    Hvis de har noe inventory/order/shipping system i det hele tatt, så er det nok deres egne “softwareeksperter” som har lagt det ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Bare nevne at jeg prøvde i går kveld og alt fungerte knirkefritt. Ikke hatt noen problemer med boksen til nå. Veldig fornøyd så langt! *bank i bordet*

Samme erfaring her også. Har prøvd det meste, og ikke opplevd en eneste feilsituasjon ennå. Blir spennende å se etterhvert som jeg legger inn flere og flere serieopptak.

Er litt skuffa over kvaliteten på filmene på GO-tjenesten, men det vil kanskje bli bedre i fremtiden?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Haha!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noe positivt om den nye boksen!

Når en ser på opptak, så kan en bruke nummer tastene til å "spole" .. Vil en hoppe til 8 minutter ut i opptaket, så trykker en på tallet 8, Vil en til 5 minutter, så tallet 5, osv..

Digga den funksjonen! (Har ikke sett det nevnt hverken i brukermanualen eller andre steder. .. )
    Helt enig, kjempe bra funksjon!
    Da ser man også at det er viktig å ha tiden i display om hvor langt ut i opptaket man har kommet eller hvor lenge man er bak i timeshift (pause).
    Liker også funksjonen med pil tastene der man hopper 30sekunder bakover med pil til venstre og 2 minutter fremover til høyre, endrer man dette i menyen til å hoppe 5 min frem så er det meste av reklamen hoppet over.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Jeg kjøpte for 6 dager siden noen bildeler på eBay, de har allerede funnet veien helt fra California og er klare for avhenting på mitt lokale postkontor i morgen
    Bare en lliten digresjon og en avsporing... Jeg kjøpte for en tid tilbake hockeyskøyter, hjelm, hansker og litt annet fra HockeyMonkey.com. Bestillinga gikk onsdag ettermiddag. Varene ble levert til meg på jobben fredagen etterpå, under 48 timer seinere:shock: :shock:
    Jeg var da sikker på at de måtte ha et lager i Europa, men nei, sporingen viste bevegelser i høyt tempo fra California til Norge. Utrolig imponerende! Riktignok var det temmelig dyr frakt da det kun var mulig å velge ekspress frakt, men allikevel..

Side 18 av 43 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •