Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 846
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tikkelyd for meg er harddisk problem... men gudene vet hva det kan være!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Har hatt den nye boksen noen dager nå og har ikke opplevd noe negativt ennå, MEN; er det noen flere enn meg som synes bildet er noen hakk slappere enn på forrige HD-PVR? Jeg bruker samme hdmi-kabel på den nye som på den gamle (en QED-hdmi fra HFK) og opplever at bildet er en del mer uskarpt nå enn tidligere. På TV´en, en Sony KDL 46Z5500 tv, er skarpheten nå satt på max, noe den ikke trengte på forrige boks.
    Helt enig.
    Bildet ble en nedtur.
    Skarpere samt bedre farger og dybde i bilde på den gamle.
    Min går mest sannsynlig i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Det er jo på en måte dobbelt opptak alt. Satt på slik at den tar opp 15 minutter etter hvert program her. Og den har da titt og ofte 15 minutter med dobbelt opptak, uten noe problemer.. Tipper det er derfor vi må vente på dobbelt opptak, da det vel blir problemer med 3 opptak samtidig, og at noe da ikke vil bli tatt opp..

Men ikke det jeg skulle si.. Har merket at volum indikatoren blir borte, når en ligger langt etter på "forsinket" TV .. Andre som merket det? Kan justere volum, men får ikke sett hva en gjør..

Men IKKE det jeg skulle si heller!

Kom hjem nå.. Har boksen stående på ett 5x5 meter rom, der TV og sånt blir den "fjerde" veggen! På en måte..

OG FY SOM det stinka! .. (Sett noen nevnte det i tråden her tidligere, men ikke opplevd det så ille før i dag.)

Sånn ikke brent, men varm elektronikk liksom.

Andre som sliter med det? Det stinke noe alvorlig altså! Men ikke brent eller svidd eller noe, bare "brukt" ..

Går denne lukten bort over tid? Jeg har som nevnt alt min boks nummer 2 på vei. (Grunnet skade i transporten.) Håper virkelig jeg ikke må igjennom denne "stank" perioden igjen.. Og jeg håper VIRKELIG at det gir seg etterhvert! (Har den på soverommet, og den gamle i stua.)
    Fikk min dekoder i går, og nå stinker det i hele leiligheten. Ganske ubehagelig lukt. Kan noen bekrefte at dette forsvinner etter hvert?

Synes også bildet virker litt slappere enn på sagem dekodern...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det motsatte - bedre, og for meg mer kraftige farger. Jeg opplevde den gamle hd-pvr'en som mer blass.

Skarpheten på SD-kanaler kan jeg si meg enig var noe bedre på den gamle, men jeg økte skarpheten på TV - og er fornøyd.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke merket noe lukt, og ikke den bedre halvdelen heller (hun er ekstremt var på lukt).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg har ikke merket noe lukt, og ikke den bedre halvdelen heller (hun er ekstremt var på lukt).
    Pratet med Canal Digital nå. Det var en kjent sak at de kunne lukte litt "svidd" når de var nye, men det skulle ikke være farlig og det skulle forsvinne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanbj
    Hei

Siden "Ta opp serie" ikke funker, tenkte jeg kanskje manuelt innlegg av klokkeslett med gjentakelse hver uke i x ant episode kunne være løsningen, men nei da... Total forrvirret. Tilfeldighet hos meg, eller noen flere å få til dette:

- Velg EPG
    - Bla ned til NRK1 HD, kanal 13
    - Hopp frem til søn med grønn tast, og bla deg videre til kl 21.30
    - Klikk OK på Downton Abbey, velg manuelt opptak
    - Velg ukentlig på gjenta og deretter 8 episoder

Alt ser nå riktig ut hos meg, BORTSETT fra feltet navn. Her står det Norskekysten (programmet før DA). Ignorer dette og legg til opptak ved trykk på OK. Hos meg blir nå nytt opptak registrert, men ikke det som ble valgt over. I myTV-lista står det Norskekysten, og tidspunktet er endret.
    Ser det samme jeg også, prøver å finne ut om det er noe konsistent i dette.
    Mange program rundt 04:00 søndag har dette problemet også, seinere på dagen så fungerer det igjen.
    Merklige greier.
    Fungerer ikke serieopptak?
    Kanskje noe sommertid/vintertid problemer, får sjekke igjen til søndag for å se om feilen kommer da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mbloh, hvorfor går du over bekken etter vann? Er det ikke bedre å velge en løsning hvor du henter ut de digitale signalene rett inn i mediesenteret?
    Godt spørsmål, men jeg tror ikke, eller vet ikke, om det finnes mulighet til det for MacMini. Ved hjelp av Eye-TV (programvare) kunne jeg hente signalet og ta direkte opp fra Hauppauge HD-PVR/Sagem PVR til medieesenteret, men altså bare over RGB. Siden det bare er få programmer jeg vil ta vare på, er det ikke så mye stress og hente de ut fra PVR'en. Men med den nye er jo ikke det mulig, uten kanskje en HDMI-RGB konverterer.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare eple i huset? Det finnes programvare som sender alt via DNLA, men jeg kjenner mest til Windows/Linux-varianter.

Det virker riktignok som Eyetv kan ta DVB-strømmen, så mulig det går med USB-kort med CI & CAM, men det må du søke opp selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skifte til tv-modus? Trådløs?

Har nå hatt min Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX i en uke. Har et problem som jeg ikke har sett blitt nevn her. 5-10 ganger har jeg opplevd at når jeg ser på opptak skifter plutselig dekoderen til vanlig tv-modus. Dette uten at jeg har rørt fjernkontrollen eller selve dekoderen. Kan lett gå tilbake til menyen for opptak og velge det samme opptaket, og deretter spole frem til tidspunktet hvor skifte kom for tv-modus, men dette er selvsagt ubehagelig Har noen råd angående dette?

Har lest en plass at det skal være mulig å få til trådløs tilkobling til nett med hjelp av en stick eller lignende. Har noen fått dette til? Har noen erfaring med dette? Hadde vært greit å slippe å trekke en nettverksledning fra modemet som står et stykke fra fra min Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Tikkelyd for meg er harddisk problem... men gudene vet hva det kan være!
    Så da er det grunn nok alene til å sende den inn?

Det kommer når jeg pauser og spoler, og starter veldig mye.

Ser ut som det er harddisken som sitter der, når jeg lyser ned i luftingen på boksen, der lyden kommer fra.

Pokker så kjedelig as. Eneste denne boksen VIRKELIG hadde gående for seg, var at den var helt stillegående nesten. Men det varte jo knapt en ukes tid..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ourkid
    Har nå hatt min Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX i en uke. Har et problem som jeg ikke har sett blitt nevn her. 5-10 ganger har jeg opplevd at når jeg ser på opptak skifter plutselig dekoderen til vanlig tv-modus. Dette uten at jeg har rørt fjernkontrollen eller selve dekoderen. Kan lett gå tilbake til menyen for opptak og velge det samme opptaket, og deretter spole frem til tidspunktet hvor skifte kom for tv-modus, men dette er selvsagt ubehagelig Har noen råd angående dette?

Har lest en plass at det skal være mulig å få til trådløs tilkobling til nett med hjelp av en stick eller lignende. Har noen fått dette til? Har noen erfaring med dette? Hadde vært greit å slippe å trekke en nettverksledning fra modemet som står et stykke fra fra min Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX.
    Hvorfor må du spole? På boksen min får jeg alternativet "resume" Også står det tidspunktet. Har ikke opplevd at den har hoppet ut. Du mener som om du skulle ha trykket på "tv" knappen, bare at du ikke har rørt den?

Sånn får du kjøpt på el butikker. En putter en trådløs sender i modemets utgang. Også putter en mottageren i PVR boksen's inngang. Jeg har min ca 15-20 meter unna inntaket i huset. Så vurderer seriøst å gå for trådløs løsning selv. Skal faktisk en tur bort å høre pris på dette nå..

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan også ha internett til boksen via strømnettet. Fungerer overraskende bra om du ikke må gjennom altfor mange kurser. Har Devolo selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare eple i huset? Det finnes programvare som sender alt via DNLA, men jeg kjenner mest til Windows/Linux-varianter.

Det virker riktignok som Eyetv kan ta DVB-strømmen, så mulig det går med USB-kort med CI & CAM, men det må du søke opp selv.
    Skal søke litt på dette. Har også Windows-PC'er, men vil bruke Plex som mediesenter, den finnes kun for Mac. Takk for tips!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Man kan også ha internett til boksen via strømnettet. Fungerer overraskende bra om du ikke må gjennom altfor mange kurser. Har Devolo selv.
    Ja. Var å hørte nå. Eneste alternativet er visst å kjøpe en boks en plugger i stikkontakten ved modemet, og så en boks ved PVR boksen i en stikkontakt.

Jeg har selvfølgelig ulik kurs på soverom, og stua der modemet står...

Også må en dra kabel fra modem til boks, og så en kabel fra boksen ved PVR inn i PVR'n ...

Eneste de hadde var en løsning fra Jensen, som kostet 1000 kr.. (Var på Expert og B/N Data..)

Så jeg gav opp hele greia, og fant frem drill og bor, og en gammel nettverks-kabel!

Newcomer Svenning sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ourkid
    Jeg fikk til dette med en gammel Linksys WRT54G router (Cisco).
    Hadde denne i boden fra et eldre Telenor Online Bredbånd / Tråløs oppsett.
    Ifølge Cisco skulle denne ikke kunne brukes som Wireless repeater, men jeg søkte på nettet og lastet ned en 3-parts firmware. Innstallerte denne og satt opp routeren som en "Client Bridge" med riktig SSID (nettverksnavn) og kryptering. Voila, så var CD PVR'en på nett og jeg kunne se Canal Digital Go" filmer streamet. Har sett to filmer så langt, ingen hakking eller problemer.

Har også fått min Logitech Harmony 900 (RF utgaven) til å styre boksen og hele anlegget perfekt.

Lite spørsmål; hva bruker dere som "standard" RES innstilling? Jeg har satt min fast på 720p og synes det virker bra på alle kanaler. (Jeg gidder ikke å stille om denne individuelt pr. kanal ...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVNorge HD sender ut i 4:3 pillar box format. På den gamle dekoder var de mulig å trykke på TV knappen for å fylle hele skjermen alikevel. Er dette ikke mulig lenger? Er litt synd at bare en liten del av hele skjermen blir brukt ...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo dette kan du justere i innstillinger. Tror det var 3 forskjellige innstillinger...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre fikk jeg ikke bestilt før dagen etter salget startet. Har ennå ikke fått noe pakkesporingsnummer, og det skyldes visstnok at boksen sendes fra Sverige, så skal den vel innom CD Norge før den sendes videre.

Så her er det bare og belage seg på lang venting. Vet av erfaring at pakker fra utlandet ofte bruker 2 uker på og passere flaskehalsen på terminalen i Oslo. Dette ser jeg hver gang jeg har pakkesporing på ting jeg bestiller fra utlandet. 2-3 dager etter bestilling fra for eksempel USA har som oftest pakken ankommet terminalen i Oslo. Så går det gjerne minst 2 uker før den krabber seg videre mot Vestlandet

Fordelen er at når jeg vel får min dekoder, så har vel dere allerede funnet ut og publisert alle triks som må brukes på denne boksen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en slik boks i dag og jeg lurer på om jeg har fått en med defekt nettverksport. Jeg har plugget kabelen fra ethernett porten og i en switch, men det kom ikke noe lys på switch-porten. Jeg trodde da selvsagt at det var noe feil med kabelen (eller switch-porten) og skiftet kabel og port, men null lys. Jeg prøvde så å resette til factory settings på boksen. Det jeg la merke til da var at switch-porten lyste under oppsetts-menyen, men slukket igjen når den var ferdig oppsatt. Hva i allverden kan dette være? Når jeg kjører "Automatisk konfigurasjon" å nettverksoppsett får jeg en grønn boks med "Automatic configuration has been concluded successfully.", men under network information står den med 192.168.100.002 som IP og ingen gateway/dns.

Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •