Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 43 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ADB og Hauppauge HD-PVR

Med Sagem-boksen er det lett å hente ut opptak i 720p vha Hauppauge HD-PVR, via RGB (component).

Med ADB-PVR'en er ikke dette mulig. Det står i bruksanvisningen at RGB-signalet skal virke, men i maks oppløsning 576i. Dette har jeg ikke klart å få til ennå, og denne oppløsningen er uansett for svak til at det er interessant.

Kundebehandler hos CD-support sier at dette kanskje vil bli rettet i en fremtidig oppdatering.

Dette med å hente ut enkeltopptak til mediesenteret mitt (MacMini/Eye-TV/Plex) er helt avgjørende for mitt bruk. Derfor vil jeg fortsette å bruke Sagem-boksen. ADB-boksen, som er borettslagets eiendom, er nå pakket bort.

Dette er kjipt, for på alle andre punkter (unntatt det med enkeltopptak) er boksen fantastisk, sett i forhold til Sagem.

--
    Ole

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo på en måte dobbelt opptak alt. Satt på slik at den tar opp 15 minutter etter hvert program her. Og den har da titt og ofte 15 minutter med dobbelt opptak, uten noe problemer.. Tipper det er derfor vi må vente på dobbelt opptak, da det vel blir problemer med 3 opptak samtidig, og at noe da ikke vil bli tatt opp..

Men ikke det jeg skulle si.. Har merket at volum indikatoren blir borte, når en ligger langt etter på "forsinket" TV .. Andre som merket det? Kan justere volum, men får ikke sett hva en gjør..

Men IKKE det jeg skulle si heller!

Kom hjem nå.. Har boksen stående på ett 5x5 meter rom, der TV og sånt blir den "fjerde" veggen! På en måte..

OG FY SOM det stinka! .. (Sett noen nevnte det i tråden her tidligere, men ikke opplevd det så ille før i dag.)

Sånn ikke brent, men varm elektronikk liksom.

Andre som sliter med det? Det stinke noe alvorlig altså! Men ikke brent eller svidd eller noe, bare "brukt" ..

Går denne lukten bort over tid? Jeg har som nevnt alt min boks nummer 2 på vei. (Grunnet skade i transporten.) Håper virkelig jeg ikke må igjennom denne "stank" perioden igjen.. Og jeg håper VIRKELIG at det gir seg etterhvert! (Har den på soverommet, og den gamle i stua.)

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Kan noen som har den nye boksen teste følgende?

1. Stabilitet mht serieopptak (fungerer det 100% eller er det "hit and miss"?)
    2. Overlappende opptak på samme kanal - spesielt med tanke på når man har konfigurert "etterslep" med noen minutter
    3. Overlappende opptak på forskjellige kanaler
    4. Alle kanaler tilgjengelig (har sett rapporter om at Bliss og MAX mangler, ikke at de to er viktige for meg - men dog....)
    5. Små-heng på 2-5 sekunder i menyer / EPG (helt tilfeldige)?
    6. Pauseopptak tar opp hele programmet eller fra da man trykket pause?
    7. REC på allerede startet program tar opp hele eller kun fra da man trykket REC?
    8. Display-mode bytte - må man "hele tiden" gå og trykke knapp på selve boksen?
    9. EPG-info - full EPG 5-6-7 dager framover eller mye manglende informasjon?
    10. Serieopptak - tar boksen da også opp repriser?

Ser ingen som har svart. Så forsøker meg jeg:

1. Stabilitet mht serieopptak (fungerer det 100% eller er det "hit and miss"?)

100% her, men en kan manuelt gjøre feil, så en burde gå over opptaks-listen i starten.. Er det konflikter får en enten utropstegn eller spørsmålstegn på opptaks iconet. (Utropstegn skal bare komme når en har liten disk plass, men det kommer selv med nesten tom harddisk her hos meg.)

2. Overlappende opptak på samme kanal - spesielt med tanke på når man har konfigurert "etterslep" med noen minutter

Det fungerer, men forstår ikke helt hva du spør om her...

3. Overlappende opptak på forskjellige kanaler

Skjønner ikke spørsmålet.

4. Alle kanaler tilgjengelig (har sett rapporter om at Bliss og MAX mangler, ikke at de to er viktige for meg - men dog....)

Bare de 2 som mangler, og alle sliter visst med det i følge CD kundeservice.

5. Små-heng på 2-5 sekunder i menyer / EPG (helt tilfeldige)?

Ikke merket NOE til heng der, nei ..

6. Pauseopptak tar opp hele programmet eller fra da man trykket pause?

Hele programmet etter hva jeg har testet.

7. REC på allerede startet program tar opp hele eller kun fra da man trykket REC?

Tar også opp hele da. Så sant en ikke akkurat byttet til den kanalen.

8. Display-mode bytte - må man "hele tiden" gå og trykke knapp på selve boksen?

Ja. Men jeg har enda ikke skiftet den en enste gang. Ser ingen forskjell i bildet. (Har ikke verdens dyreste TV, dog..)

9. EPG-info - full EPG 5-6-7 dager framover eller mye manglende informasjon?

Synes det jeg har sett har vert fullstendig, men ikke sett noe lenger frem enn 7 dager..

10. Serieopptak - tar boksen da også opp repriser?

Nei. Her har den bare tatt opp selve serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "overlappende opptak" mener jeg de situasjoner hvor man har opptak av to programmer etter hverandre (på samme eller forskjellige kanaler) hvor man samtidig har satt opp "ettersleps-opptak" i boksen. Har hørt at opptak nr to da ikke starter i det hele tatt fordi boksen ikke takler to samtidige opptak

Dessuten er jeg skeptisk allerede til hvordan CD håndterer filsystemet på disken, siden mange allerede har måttet resette boksen pga melding om for liten plass (du er innom samme problematikk siden du nevner dette med utropstegn i opptaks-lista). Det borger ikke for god stabilitet akkurat

Jeg er selv "på gjerdet" mht kjøp av denne. Jeg synes det er for svakt av CD å slippe boksen såpass "crippled" som de har gjort, når den i seg selv har meget gode spesifikasjoner og funksjoner

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det hensiktsmessig å velge 1080P her ? Får uansett unsoperted etellerannet når jeg tester dette.

1080i fungerer fint og jeg er klar over at det ikke sendes noe i 1080P, vil bare ha det oppklart at det ikke er noe feil hos meg når det gjelder muligheten for å la boksen oppskalere til 1080P.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbloh
    Med Sagem-boksen er det lett å hente ut opptak i 720p vha Hauppauge HD-PVR, via RGB (component).

Med ADB-PVR'en er ikke dette mulig. Det står i bruksanvisningen at RGB-signalet skal virke, men i maks oppløsning 576i. Dette har jeg ikke klart å få til ennå, og denne oppløsningen er uansett for svak til at det er interessant.

Kundebehandler hos CD-support sier at dette kanskje vil bli rettet i en fremtidig oppdatering.

Dette med å hente ut enkeltopptak til mediesenteret mitt (MacMini/Eye-TV/Plex) er helt avgjørende for mitt bruk. Derfor vil jeg fortsette å bruke Sagem-boksen. ADB-boksen, som er borettslagets eiendom, er nå pakket bort.

Dette er kjipt, for på alle andre punkter (unntatt det med enkeltopptak) er boksen fantastisk, sett i forhold til Sagem.

--
    Ole
    Hva med en HDFury3?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDFury3, det ser ut som en konverter til VGA? Siden RGB-signalet ut fra ADB-boksen ser ut til å være maks 576i, vet jeg ikke om konvertering er noen løsning her.

Edit. Ser den også kan konvertere HDMI til RGB. Ja, kanskje denne kunne vært en løsning. Skal tenke på dette! Takk for tips!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mbloh, hvorfor går du over bekken etter vann? Er det ikke bedre å velge en løsning hvor du henter ut de digitale signalene rett inn i mediesenteret?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    mbloh, hvorfor går du over bekken etter vann? Er det ikke bedre å velge en løsning hvor du henter ut de digitale signalene rett inn i mediesenteret?
    Hvordan får du ut det digitale signalet fra pvr til pc?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Med "overlappende opptak" mener jeg de situasjoner hvor man har opptak av to programmer etter hverandre (på samme eller forskjellige kanaler) hvor man samtidig har satt opp "ettersleps-opptak" i boksen. Har hørt at opptak nr to da ikke starter i det hele tatt fordi boksen ikke takler to samtidige opptak

Dessuten er jeg skeptisk allerede til hvordan CD håndterer filsystemet på disken, siden mange allerede har måttet resette boksen pga melding om for liten plass (du er innom samme problematikk siden du nevner dette med utropstegn i opptaks-lista). Det borger ikke for god stabilitet akkurat

Jeg er selv "på gjerdet" mht kjøp av denne. Jeg synes det er for svakt av CD å slippe boksen såpass "crippled" som de har gjort, når den i seg selv har meget gode spesifikasjoner og funksjoner
    Det går helt fint med 2 opptak på boksen sånn den er i dag. Jeg har 15 etter opptaket.. Og den står titt og ofte å tar opp to ting, i 15 minutter. Uten noe problem.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Det lurer jeg på også. Har forsøkt alle eksterne TV kortene til Hauphage.. Fikk ingen signal, hverken rett fra bakkenettet, eller via den gamle PVR .. Men hadde jo vert veldig kjekt å kunne hatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spm om fjernkontroll og serieopptak

Hei

Hentet boksen i går kveld, monterte og testet. Selve installasjonen gikk fint, også nettilknytning. Optimistisk, men kommer parallellt til å benytte den gamle 102-pvr'en. Først og fremst fordi jeg har behov for flere samtidige opptak. Håper og tror CD vil åpne for dual-opptak på ADB-boksen også får kabel-TV-kunder etter hvert - nekter å tro noe annet...

To spørsmål:
    - Er det mulig, på en eller annen måte, å endre frekvensen på fjernkontrollen slik at en og samme fjernkontroll ikke virker inn på begge boksene samtidig? Eller må jeg inn på en Harmony-løsning evt svart pappbit foran en av boksene?

- La inn et serieopptak i går (søn - Downton Abbey), men ser at opptaket markers med et ! i myTV. I følge instruksjonsboka betyr dette at disken er full... men, det er den ikke - 100% free space. Er dette bare en feilindikasjon (eks fordi at EPG ikke har en slutt-på-serie-kode de nærmeste dagene) - eller bør jeg bekymre meg for at det faktisk ikke blir noe opptak? Evt kjøre en tilbake til fabrikkinnstillinger?

Hilsen
    KjellPropell

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Poenget var vel å hoppe over det ekstra mellomleddet. En PC med DVB-C TV-kort og Canal Digital CAM vil kunne erstatte en PVR og motta signalene direkte digitalt på PCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kanskje "dumt" spørsmål før jeg prøver, men: Jeg har noen filmer og diverse liggende på den gamle 102-pvr'en, er det mulig å koble den til 5720-SX for å overføre de dit?
    Jeg synes det er synd at det er den samme ”gamle” fjernkontrollen til den nye opptakeren, pga den høye klikke-lyden når jeg trykker på tastene. Noen som vet om det er mulig å bruke en annen fjernkontroll til 5720?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanbj
    Hei

Hentet boksen i går kveld, monterte og testet. Selve installasjonen gikk fint, også nettilknytning. Optimistisk, men kommer parallellt til å benytte den gamle 102-pvr'en. Først og fremst fordi jeg har behov for flere samtidige opptak. Håper og tror CD vil åpne for dual-opptak på ADB-boksen også får kabel-TV-kunder etter hvert - nekter å tro noe annet...

To spørsmål:
    - Er det mulig, på en eller annen måte, å endre frekvensen på fjernkontrollen slik at en og samme fjernkontroll ikke virker inn på begge boksene samtidig? Eller må jeg inn på en Harmony-løsning evt svart pappbit foran en av boksene?

- La inn et serieopptak i går (søn - Downton Abbey), men ser at opptaket markers med et ! i myTV. I følge instruksjonsboka betyr dette at disken er full... men, det er den ikke - 100% free space. Er dette bare en feilindikasjon (eks fordi at EPG ikke har en slutt-på-serie-kode de nærmeste dagene) - eller bør jeg bekymre meg for at det faktisk ikke blir noe opptak? Evt kjøre en tilbake til fabrikkinnstillinger?

Hilsen
    KjellPropell
    - Nei, det er ikke mulig. Da det er dekoderen som har samme frekvens eller hva det er.

- Ja! Da må du slette en av konfliktene.. Se på tiden på opptakene før og etter den med utropstegn på, så ser du at du må slette en av dem.. (Denne buggen med at en får feil icon, er nok mye av grunnen til at vi ikke har dobbelt opptak enda.)

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Et kanskje "dumt" spørsmål før jeg prøver, men: Jeg har noen filmer og diverse liggende på den gamle 102-pvr'en, er det mulig å koble den til 5720-SX for å overføre de dit?
    Jeg synes det er synd at det er den samme ”gamle” fjernkontrollen til den nye opptakeren, pga den høye klikke-lyden når jeg trykker på tastene. Noen som vet om det er mulig å bruke en annen fjernkontroll til 5720?
    Nei du kan ikke overføre.

Du kan kjøpe en programmerbar fjernkontroll, f.eks. fra logitech..

Se her f.eks. (Komplett.no)

PS: Jeg har modifisert fjernkontrollen min. Har ikke gjort noe med denne "klikke lyden" men kan jo hende det går å gjøre noe for å dempe den litt selv..

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Det går helt fint med 2 opptak på boksen sånn den er i dag. Jeg har 15 etter opptaket.. Og den står titt og ofte å tar opp to ting, i 15 minutter. Uten noe problem.
    Har lagt merke til det samme... Rart at de derfor ikke får til ordentlig dobbeltopptak når små overlapp går greit. Det som foreløpig irriterer meg litt er at man ikke kan justere et minutt ekstra opptakstid før progammet. Går stadig vekk glipp av littegrann av starten på opptakene. Tenkte jeg kunne jukse litt med å justere klokken istedet, men den er selvfølgelig automatisk.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Poenget var vel å hoppe over det ekstra mellomleddet. En PC med DVB-C TV-kort og Canal Digital CAM vil kunne erstatte en PVR og motta signalene direkte digitalt på PCen.
    Riktig! En mye bedre løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skjønner ingenting... Prøv dette!

Hei

Siden "Ta opp serie" ikke funker, tenkte jeg kanskje manuelt innlegg av klokkeslett med gjentakelse hver uke i x ant episode kunne være løsningen, men nei da... Total forrvirret. Tilfeldighet hos meg, eller noen flere å få til dette:

- Velg EPG
    - Bla ned til NRK1 HD, kanal 13
    - Hopp frem til søn med grønn tast, og bla deg videre til kl 21.30
    - Klikk OK på Downton Abbey, velg manuelt opptak
    - Velg ukentlig på gjenta og deretter 8 episoder

Alt ser nå riktig ut hos meg, BORTSETT fra feltet navn. Her står det Norskekysten (programmet før DA). Ignorer dette og legg til opptak ved trykk på OK. Hos meg blir nå nytt opptak registrert, men ikke det som ble valgt over. I myTV-lista står det Norskekysten, og tidspunktet er endret. Oppstart er satt til 20:25, en time tidligere. Lengde som før 1t05. Dersom en gjentar det samme runden en gang til, men manuelt legger inn Downton Abbey som navn, er like fullt resultatet det samme...

What the fu..!?&#? Klarer den ikke et manuelt opptak en gang - og hva er koplingen/styringen her? I slike sammenhenger er normalt klokken/dato selve triggeren for oppstart, ikke navn eller EPG-info. Det er jo manuell styring jeg ber om...!

For moro skyld kan du jo prøve en gang til, men i stede velge programmet Folk som sendes etter Downton Abbey, oppstart 22:30. Alt ser riktig ut, bortsett fra navn som er Downton Abbey. Trykk OK. Opptaket som legges inn nå, har i myTV oppstart 21.30 og varer i 0t30. Ha, ha, ha... Ingenting blir riktig.Downton Abbey er ikke mulig å ta opp...!!! Boksen hater engelske kostymedramaer!!! Eneste utvei er å legge inn med "Ta opp program" (enkeltepisoder) fra EPG. Men, da må man jo huske, uke-for-uke. Crap!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff.. Våknet i natt til tikking fra boksen.
    Går bort når jeg tar strømmen..
    Men kommer tilbake igjen.

Ser ut til å komme etter 45 minutter ca..

Skjedd 3 ganger på rad..

Pokker så leit as! Endelig fri for støy, også skal den pokker meg beggynne med den mest plagsomme lyden som finnes..

Andre som har samme problem?

Side 14 av 43 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •