Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan noen som har den nye boksen teste følgende?

1. Stabilitet mht serieopptak (fungerer det 100% eller er det "hit and miss"?)
    2. Overlappende opptak på samme kanal - spesielt med tanke på når man har konfigurert "etterslep" med noen minutter
    3. Overlappende opptak på forskjellige kanaler
    4. Alle kanaler tilgjengelig (har sett rapporter om at Bliss og MAX mangler, ikke at de to er viktige for meg - men dog....)
    5. Små-heng på 2-5 sekunder i menyer / EPG (helt tilfeldige)?
    6. Pauseopptak tar opp hele programmet eller fra da man trykket pause?
    7. REC på allerede startet program tar opp hele eller kun fra da man trykket REC?
    8. Display-mode bytte - må man "hele tiden" gå og trykke knapp på selve boksen?
    9. EPG-info - full EPG 5-6-7 dager framover eller mye manglende informasjon?
    10. Serieopptak - tar boksen da også opp repriser?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som plages med litt dårligere bilde. Prøv å slå av "HD-format 1080p tilgjengelig" i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget. Prøvde det og svitsjet frem og tilbake mellom 1080p ja og nei med samme bilde i bakgrunnen. Kunne ikke se noen forskjell der og da, men skal sjekke opp mot Sagem-boksen når det blir mørkt om det kan ha hatt noen effekt med 1080p av. Ellers har boksen stått på med signal ut så mye som mulig for å sjekke effekten av dette som kalles "innbrenning". Det vil tiden vise - eller ikke!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker dårlig at det muligens er dårligere bilde, det hadde jeg ikke forventet.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv at det egentlig ikke ble noe mindre skarpt, men jeg lurer på om bildet er noe mørkere og med litt mindre fargemetning. Min tv har et veldig bra sortnivå, så det ble nesten litt for dystert... Måtte justere for å få litt mer sprut i bildet - som jeg tror Sagem'en hadde.

Oppdaget forøvrig at jeg ikke lenger kan la tv videresende DD51-lyd med digital audio out til hj.kinoforsterker som den har fått fra hdmi inn fra pvr. Dette fungerte med Sagem. (Koblet slik for å slippe manuell lipsync justering.) Det var merkelig, men ikke noe stort prob - må bare kobles litt anderledes.

Ser også at man ikke kan spole bakover til opptakets start hvis man skifter til en kanal som har et programert opptak gående, da må man inn i opptakslisten. Litt mindre smidig enn Sagem. Justering for "Start opptak" ser heller ikke ut som finnes, kun "Stopp opptak". Har nå gått glipp av de første sekundene i mange av mine opptak, det er litt irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @wideload:
    "Kan noen som har den nye boksen teste følgende?
    4. Alle kanaler tilgjengelig (har sett rapporter om at Bliss og MAX mangler, ikke at de to er viktige for meg - men dog....)"

Bare la dekoderen stå på MAX en stund så får du til slutt denne kanalen og Bliss også.

PS! "Who let the dogs out" - woof - woof - woof (hater bruken av ordet dog, dog)

-BanonKalle-

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsk
    Fortell...... her har jeg muligens missforstått skikkelig.

Hvordan kan TV'n kalibreres uavhengi av kilden???
    Er det ikke forskjell på hvordan forskjellige kilder presenterer bildet/sinalet??
    Er det ikke slik at noen kilder gir mer/mindre fargemetning/lys osv. enn andre?

Jeg oppfatter det som nokså naturlig at DVD spiller, BD spiller, Sagem, ADB, Xbox, PS osv gir forskjellig bilde på samme TV.

Tar jeg feil?
    Du tar i all hovedsak feil, med mindre vi hopper tilbake i tid, og bruker analoge signaler i stedet for HDMI. Den digitale standarden (via HDMI) er så rigid spesifisert, at jeg har tilgode å finne en kilde som avgir feil fargekoordinater. Det er riktignok en del avspillere som kan settes opp til å gi feil sort- og hvit referanser (PC-dynamikkområde 0-255), og da blir selvsagt alt feil. Dette er imidlertid en så stor feil at den oppdages umiddelbart, og kan korrigeres. Andre spillere igjen klipper konsekvent ved video standard (16-235), resulterende i at alt overeksponert filmmateriale "brenner ut". En del av tanken bak hvitreferanse ved 235, er jo at det skal tillate litt overeksponering, uten å "brenne ut" i hvitt (gitt korrekt kalibrering). Spiller du av DVD eller Blu-ray på en avspiller via HDMI, så er det altså ikke synlige forskjeller, med mindre man har fått et produkt med feil, eller man selv har vært inne i menyen og rotet til oppsettet.
    Når det gjelder TV-sendinger, så er det umulig å kalibrere etter dette. Alle TV-stasjonene har enorme variasjoner i kildematerialet, og det kan også virke som om de til tider har nærmest "flytende" sortreferanse. Satt og så "Skal vi danse" i dag, og enkelt kameravinkler hadde helt feil sort-punkt, resulterende i "sort" som nærmest var lysegrått. Andre kameravinkler ga et anstendig sortnivå, og fulgte tydeligvis enten BT709 eller BT601 standard. Etter min mening er det totalt uinteressant å kalibrere fra kilden, så lenge kilden ikke har korrekte testbilder å måle fra. Da er det bedre å bruke en testbildegenerator, slik at TV-apparatet er korrekt, og således briljerer når gjeldende standarder følges fra den enkelte TV-kanal. Det er jo meningsløst å kalibrere etter feil kildemateriale på en TV-kanal, og så totalt ødelegge bildene fra f.eks BBC-HD
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ytterligere svitsjing mellom ny og gammel boks er mitt inntrykk befestet. ADB-boksens bilde er litt mørkere. Ikke mye, men nok til at mørkt filmet materiale (som er populært i noen filmer) synes å gro igjen litt i det svarte. Det positive er at de hviteste partiene i normale sendninger blir en anelse bedre gradert, som f.eks.sømmer på hvite skjortekrager. Jeg vet ikke om dette kan ha gått ut over den dynamiske kontrasten som TV´n kan levere, dvs. at forskjellen mellom hviteste hvitt og svarteste svart er mindre enn med den gamle boksen. Fargene oppleves også som litt svakere. Dette kan skyldes at det er mindre "smell" i bildet pga. lavere lysstyrke. Hva som er "riktig" har jeg ikke anelse om, men det er jo en ganske subjektiv ting å bruke øynene, så det må hver og en gjøre seg opp en mening om selv - inntil noen faktisk foretar en objektiv test av forskjellene med egnet måleutstyr.
    Jeg har konkludert i saken og beholder begge boksene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Etter å ha hatt den fryktelige 102 CT, har jeg nå fått 5720-SX og hatt den i 3 dager. Synes den virker veldig bra, og når opptak av 2 kanaler samtidig er på plass, blir det jo enda bedre. Jeg merket imidlertid noe rart da jeg innstallerte den. Når jeg skulle prøve å ta opp fikk jeg melding om at disken var full…?! Men det var jo ikke noe på disken. Jeg tenkte jo først at jeg hadde fått en defekt dekoder, men etter at jeg gikk tilbake og valgte fabrikkinnstillinger, var alt i orden. Noen som har opplevd det samme?
    Opplever det samme, men har ikke testet å resette til fabrikk-innstillinger ennå. Takk for tipset! Skal teste det etterpå Ellers (sett bort fra dual-opptak) er jeg så langt ganske fornøyd med boksen. Ikke fått testet den så mye ennå da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Gorm;
    Takk for god og utfyllende forklaring!

Men, jeg forstår ikke helt 100% enda....
    For eksemplets skyld, la oss si vi har samme BD film, og 2 forskjellige BD-spillere fra 2 forskjellige produsenter. Vil de 2 BD spillerene behandle data fra BD-platen HELT likt? og prosesserer og levere HELT likt bilde? uansett?

Er det f.eks ikke forskjell i bildet en 500-kroners-spiller leverer og en 5000-kroners?

(ser bort ifra at man har "ødelagt" ved å gå bananas i settings-menyer)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de vil levere akkurat samme informasjon. Det er digitale signaler, og de sendes bare rett ut på HDMI-utgangen, uten noe som helt form for prosessering. Bruker du de analoge utgangene derimot, eller aktiverer prosessering som f.eks støyreduksjon eller skalering, så vil det være forskjeller mellom dem. Når noen hevder en blu-ray spiller gir "bedre fargemetning" enn en annen, så er det enten tilført (feil)prosessering, eller det er forskjellig kalibrering på de to inngangene på TV-apparatet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, en annen ting med den nye dekoderen: Når jeg spoler i et opptak, er det veldig rykkete bilder på 16x og 64x. På et opptak sto bilde helt stille mens søkinga foregikk i 16x, telleverket gikk men bilde begynte ikke å gå før jeg stoppet søket. Noen som har opplevd dette? Hardware eller software feil mon tro..?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Janke
    Etter ytterligere svitsjing mellom ny og gammel boks er mitt inntrykk befestet. ADB-boksens bilde er litt mørkere. Ikke mye, men nok til at mørkt filmet materiale (som er populært i noen filmer) synes å gro igjen litt i det svarte. Det positive er at de hviteste partiene i normale sendninger blir en anelse bedre gradert, som f.eks.sømmer på hvite skjortekrager. Jeg vet ikke om dette kan ha gått ut over den dynamiske kontrasten som TV´n kan levere, dvs. at forskjellen mellom hviteste hvitt og svarteste svart er mindre enn med den gamle boksen. Fargene oppleves også som litt svakere. Dette kan skyldes at det er mindre "smell" i bildet pga. lavere lysstyrke. Hva som er "riktig" har jeg ikke anelse om, men det er jo en ganske subjektiv ting å bruke øynene, så det må hver og en gjøre seg opp en mening om selv - inntil noen faktisk foretar en objektiv test av forskjellene med egnet måleutstyr.
    Jeg har konkludert i saken og beholder begge boksene.
    Det du beskriver der, stemmer meget godt med min opplevelse!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vatvedt
    Opplever det samme, men har ikke testet å resette til fabrikk-innstillinger ennå. Takk for tipset! Skal teste det etterpå Ellers (sett bort fra dual-opptak) er jeg så langt ganske fornøyd med boksen. Ikke fått testet den så mye ennå da.
    Jeg har fått utropstegn bak opptak i listen, og også spørsmålstegn..

Men det er bare å gå igjnom opptaks-listen, og slette konflikter manuelt, til alle ekstra icon er borte.

Jeg klarte å sette på serie opptak, av både "robot chicken" og "Eureka" i går var det vell.. Og da ble det mye knot, til jeg skjønte meg på de ekstra iconene, og fikk ryddet opp.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perkris
    Hm, en annen ting med den nye dekoderen: Når jeg spoler i et opptak, er det veldig rykkete bilder på 16x og 64x. På et opptak sto bilde helt stille mens søkinga foregikk i 16x, telleverket gikk men bilde begynte ikke å gå før jeg stoppet søket. Noen som har opplevd dette? Hardware eller software feil mon tro..?
    Jeg merket ikke noe til det. Den var jevn og fin.

Men så klusset jeg til noe med 2 opptak på en gang, og måtte ta strømmen på maskinen for å se om en restert hjelp. (Finner ingen annen måte å skru den helt av på.)

Da brukte den EN evighet på å starte opp, og nå hakker den sånn du beskriver i spolingen til tider.

Men jeg fikk en boks som var estetisk skadet, så har allerede min boks nummer 2 på vei i posten.. (Ja da, er lov å være super optimistisk.) ..

Så det kan jo bli artig å se om feilen vil oppstå om det samme skjer på den også.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av KalleBanon
    @wideload:
    "Kan noen som har den nye boksen teste følgende?
    4. Alle kanaler tilgjengelig (har sett rapporter om at Bliss og MAX mangler, ikke at de to er viktige for meg - men dog....)"

Bare la dekoderen stå på MAX en stund så får du til slutt denne kanalen og Bliss også.

PS! "Who let the dogs out" - woof - woof - woof (hater bruken av ordet dog, dog)

-BanonKalle-
    Hva er en stund da? Min har fått stå på den kanalen bare, skrudde av TV, og latt den stå, også bruker jeg den gamle boksen i stua.

Har enda ikke fått noen oppdatering. Og når jeg ringer CD så får jeg bare den: "Vi jobber med en feil i området deres, alle med den nye boksen har problemet; vær så snill å slutt å ring oss!" - frekkheten...

PS: Dog er ganske ulikt det engelske ordet for "hund" .. Da en skaaal draaaa liiiitt på oooo'n i dooog! Hehe..

PSS: Jeg ser jeg postet mange innlegg på rad her, men siden de alle har ulikt topic, sånn jeg ser det, ser jeg ingen vits i å rote det til ved å slå dem sammen til en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppstarttid - Logitech Harmony - Dvale modus

Registrerer i omtalen av dekoderen at den har kort oppstarttid. Men dette er vel bare fordi at den har en type "Standby"-modus hvor harddisken fortsatt går? På neste nivå (med avslått hardisk) tar det ca 1 min og 25 sek å få i gang boksen.......

Jeg bruker en Logitech Harmony One fjernkontroll. Denne fungerer fint uten å omprogrammere (fra bruk på Sagem). MEN, når man benytter av-knappen på Harmony-fjernkontrollen slår hardisken i dekoderen seg av. Benyttes av-knappen på fjernkontrollen som følger med dekoderen går den i "Stand-by" med hardisk på.

Benyttes Harmony fjernkontrollen til å f.eks skifte fra å se på TV via dekoderen til å se på DVD slår dekoderen seg bare over i "Stand-by" med harddisk på.

Noen andre som har opplevd det samme? Er det noen som vet hvordan man kan styre hvilke "stand-by" modus man havner i når man benytter av-knappen på Harmonyen..?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips, min sto på QAM256, mens nettet vårt har QAM64. Sleit litt med å få inn signal, men så var default-innstillingene feil.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt førsteinntrykk av ADB 5720CDX for kabel-tv

Hentet den nye dekoderen i ettermiddag, og har brukt den noen timer.

Har ikke testet filmtjenesten Go enda utenom å logge meg inn. Kommer nok ikke til å bruke den før materialet er i HD. Serieopptak er ikke testet enda. Enkeltopptak fungerte bra. Prøvde også å starte ett opptak i reklamepausen etter programmet og alt av programmet etter siste kanalskifte ble tatt opp.

Funksjonalitet
    Mitt førsteinntrykk er at den stabil og rask sammenlignet med en gamle. Brukervennlig og lett å finne frem i menyene.

Bildekvalitet
    Når det gjelder bildekvaliteten har jeg ikke fått sett nok til å konkludere om bildekvaliteten er dårligere enn på den gamle. Skrudde litt opp på skarpheten på tv'n da jeg innbiller meg at bildet var en tanke mer uskarp på den nye i forhold til den gamle.

Noen andre med ny dekoder som kan poste sin mening om bildekvaliteten på den nye i forhold til den gamle HD-PVR?

Hva som bør rettes opp
    - Mulighet for "pass through" av signalene slik at tv'n tar seg av oppskaleringen av de ulike oppløsningene de ulike kanalene sender i. Evt i det minste at en kan skifte oppløsning på signalene dekoderen sender ut ved hjelp av fjernkontrollen uten å trykke på "RES"-knappen på dekoderen.
    - Mulighet for 2 samtidige opptak som CD har lovet skal komme i en softwareoppdatering.

Konklusjon så langt
    Bra, men forbedringspoteniale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av temmor
    Noen andre som har opplevd det samme? Er det noen som vet hvordan man kan styre hvilke "stand-by" modus man havner i når man benytter av-knappen på Harmonyen..?
    Du kan endre alle knappene og hva de skal sende i Harmony programvaren.

Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •