Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt den nye boksen noen dager nå og har ikke opplevd noe negativt ennå, MEN; er det noen flere enn meg som synes bildet er noen hakk slappere enn på forrige HD-PVR? Jeg bruker samme hdmi-kabel på den nye som på den gamle (en QED-hdmi fra HFK) og opplever at bildet er en del mer uskarpt nå enn tidligere. På TV´en, en Sony KDL 46Z5500 tv, er skarpheten nå satt på max, noe den ikke trengte på forrige boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min hoppet over enda et opptak (angitt som serieopptak). Denne gang på TV2 HD. Det positive førsteinntrykket er nå helt borte. Det gikk jammen meg fort.

Det opptaket jeg hadde stilt inn manuelt ble tatt opp. Men dette er jo mye mer tungvindt. Det blir vel kanskje å gå tilbake til den gamle bråkeboksen foreløpig. :-?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Nå har min hoppet over enda et opptak (angitt som serieopptak). Denne gang på TV2 HD. Det positive førsteinntrykket er nå helt borte. Det gikk jammen meg fort.

Det opptaket jeg hadde stilt inn manuelt ble tatt opp. Men dette er jo mye mer tungvindt. Det blir vel kanskje å gå tilbake til den gamle bråkeboksen foreløpig. :-?
    Hvis bugfiksingen fremskrider i normalt Canal Digital tempo så kan vi vel forvente en noenlunde stabil boks i slutten av 2013

Min Sagemboks har faktisk blitt utrolig stabil etter hvert, tror ikke den har misset et eneste opptak det siste året.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg denne ADB saken, da jeg bare har en ren HD tuner fra før.

Hvor lang tid bruker den på å starte opp?
    Jeg tar ut strømmen hver natt, starter tuneren automatisk opp når man setter i strømmen eller går den i standby?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon-Larsen:

Du er en av de få som har notert deg at ADB-boksen synes å ha et svakere bilde. Jeg tok opp dette i et tidligere innlegg (nå side 7). Hadde tekniker på besøk som testet signalet og antennekabelen. Alt greit. Likevel var bildet ikke like bra som på den gamle Sagem-boksen. Jeg syntes det var uskarpt i forhold, mens han mente det var mørkere. Tror han hadde rett, og at jeg opplevde lavere lysstyrke som at bildet var mindre skarpt, særlig i hvite tekstområder der det er stor kontrast.
    Der er jo grenser for hvor mange ganger man gidder å skifte boks for å teste, men jeg har gjort det nok i de siste dager for å tro at bildet er blitt noe bedre på ADB-boksen. Kan dette være noe jeg innbiller meg, eller finnes det en mulighet for at komponentene og signalveiene "brennes inn", slik at signalet kommer bedre gjennom etterhvert?
    Har du eller andre her på forumet lagt merke til dette? Jeg vet jo bare hva jeg ser, ikke hvorfor.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har en proffkalibrert TV, denne burde nok kalibreres nok en gang for ny signalkilde.

Jeg har større tro på det, enn at boksen skal på magisk vis endre oppførelse etter noen timers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering gjøres uavhengig av TV-boksen. I dette tilfelle stiller jeg et åpent spørsmål ved kvaliteten til signalkilden, dvs. ADB-boksen, ikke til TV´n. Er den like god og stabil på billedsiden som Sagem-boksen?
    Noen burde jo vite noe om dette, f.eks. om de ulike komponente i boksen og hvordan de er implementert, og om dette i det hele tatt har noen betydning for resultatet.
    Jeg har bare forstådt at ADB-boksen er markedsført med å skulle gi et "bedre" bilde, men har ikke kunnet se det enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell...... her har jeg muligens missforstått skikkelig.

Hvordan kan TV'n kalibreres uavhengi av kilden???
    Er det ikke forskjell på hvordan forskjellige kilder presenterer bildet/sinalet??
    Er det ikke slik at noen kilder gir mer/mindre fargemetning/lys osv. enn andre?

Jeg oppfatter det som nokså naturlig at DVD spiller, BD spiller, Sagem, ADB, Xbox, PS osv gir forskjellig bilde på samme TV.

Tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ekspert må nok svare på dette for å få det helt korrekt, men kalibrering skjer via en pc tilkoblet og med måleinstrument forann TV´n. Hjelpemidlet er en BD/DVD test disc som sender ut prøvebildene det måles mot. Man regner da med at gamma, D65 etc. er korrekt for akkurat denne TV´n - og som jeg forstår også for andre signalkilder overført på samme måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Janke: Jeg brukte det meste av kvelden i går til å bytte mellom boksene for å dobbel-/trippelsjekke om det faktisk er forskjell i bildet på min tv. Jeg vekslet primært mellom Idol på TV2 og Gullrekka på NRK til å begynne med og JEG er ikke i tvil; bildet på gammel boks ER skarpere. En tur innom Viasat og TV3, som ikke sender i HD, forsterket dette inntrykket ytterligere. MULIG FORKLARING: på den nye boksen var kabelen som skulle settes i antennesignalet i veggen av typen med den spisse pin-pluggen(husker ikke hva den heter), mens det på den gamle er en "vanlig" antennekabel. I og med at vedlagt pin-plugg kabel på den nye boksen er relativt kort, og at det er et langt strekk mellom tv og uttak i vegg hos meg, har jeg skjøtet disse to kablene med vedlagt overgang. Dette kan sikkert gi et noe svakere signal inn til ny boks, men at det kan være utslagsgivende for bildekvaliteten er jeg usikker på. Innspill?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    @Janke: Jeg brukte det meste av kvelden i går til å bytte mellom boksene for å dobbel-/trippelsjekke om det faktisk er forskjell i bildet på min tv. Jeg vekslet primært mellom Idol på TV2 og Gullrekka på NRK til å begynne med og JEG er ikke i tvil; bildet på gammel boks ER skarpere. En tur innom Viasat og TV3, som ikke sender i HD, forsterket dette inntrykket ytterligere. MULIG FORKLARING: på den nye boksen var kabelen som skulle settes i antennesignalet i veggen av typen med den spisse pin-pluggen(husker ikke hva den heter), mens det på den gamle er en "vanlig" antennekabel. I og med at vedlagt pin-plugg kabel på den nye boksen er relativt kort, og at det er et langt strekk mellom tv og uttak i vegg hos meg, har jeg skjøtet disse to kablene med vedlagt overgang. Dette kan sikkert gi et noe svakere signal inn til ny boks, men at det kan være utslagsgivende for bildekvaliteten er jeg usikker på. Innspill?
    Har neppe noe med signalet og gjøre. Dette er digitale signaler og da er det ikke sånn at bildet blir mindre skarpt hvis signalet er svakt. Hvis signalet er for svakt får du hakking med voldsomme forstyrrelser, eller ikke bilde i det hele tatt.

Hva bruker dere for output resolution?

Husk at SD kanalene sendes i 576i, NRK, SVT1 HD og TV2 Premiere League sendes i 720p og resten av HD kanalene går i 1080i.

Har fulgt med på det svenske forumet i flere måneder og kan ikke huske at noen har meldt om dårligere bildekvalitet med ADB boksen, heller det motsatte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser du har en proffkalibrert TV, denne burde nok kalibreres nok en gang for ny signalkilde.
    For og kalibrere må man spille opp testbilder fra signalkilden. Canal Digital har dessverre, som vanlig, strippet boksene for alle muligheter til avspilling av annet enn satelitt/kabel signalet.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Fikk boksen min i dag! Akkurat hentet den..

Pakket ut, og har lite å klage på.. Men skal det være hakk på toppen?

Eller skal den være helt jamn og fin? Er en bulk/hakk ting midt på topplokket til boksen ca..

Kan ta bilde om ingen skjønner hva jeg mener.

HJELP?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenlignet samme kanal i samme oppløsning på de to boksene, så der ligger det nok ikke. Signalnivået kan være en indikasjon, men den medfølgende antennekabeln synes ikke å være problemet. Splitter kan muligens være det.
    Teknikern som så på saken opplyste at ved sjekking av Signalnivå kan man se på Tuner 1. og verdien etter c/n (db). Hos meg er den mellom 33,8 og 34,0. Best er 36 mente han.
    Synes det er rart at ingen har observert dette før, eller i hvertfall diskutert muligheten for at det kan være en forskjell. Så langt er vi tre i denne tråden som heller i den retningen. Har svenskene samme innmat på sin kabel-versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Tuner 1 har jeg signalstyrke på 35%, så vidt over "Dårlig" og innpå "Middels". Kvalitet står på 100%. Tallet etter C/N (db) er 33,6. Har merket en del pixelstøy nå i det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt den fryktelige 102 CT, har jeg nå fått 5720-SX og hatt den i 3 dager. Synes den virker veldig bra, og når opptak av 2 kanaler samtidig er på plass, blir det jo enda bedre. Jeg merket imidlertid noe rart da jeg innstallerte den. Når jeg skulle prøve å ta opp fikk jeg melding om at disken var full…?! Men det var jo ikke noe på disken. Jeg tenkte jo først at jeg hadde fått en defekt dekoder, men etter at jeg gikk tilbake og valgte fabrikkinnstillinger, var alt i orden. Noen som har opplevd det samme?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force

Det er vel å regne med at de har problemer med opptaket. Det er vel derfor de har ventet med å la oss ha 2 opptak samtidig.

Vi er nok dessverre prøvekaniner, og vi ser nok neppe noe til mulighet for 2 opptak, før "bugs" er funnet og sliti med, av oss kundene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lave tall du har (unntatt kvalitet da), men jeg vet ikke hvilken innvirkning det kan ha på billedkvaliteten. Selv har jeg nå målt på NRK1 HD, og der er C/N (dB) 34,0 og signalstyrke 43%.
    Kanskje du skulle prøve å skaffe en lang nok antennekabel, slik at du unngår splitteren. Men om du har synlige pixel-problemer bør du få en tekniker på besøk. Han kan lage en ny og bedre isolert kabel til deg i riktig lengde - og svart.
    Selv vet jeg at det ikke er signalet fra vegguttaket som forårsaker det jeg tror er et dårligere bilde fra ADB-boksen.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Janke
    Denon-Larsen:

Du er en av de få som har notert deg at ADB-boksen synes å ha et svakere bilde. Jeg tok opp dette i et tidligere innlegg (nå side 7). Hadde tekniker på besøk som testet signalet og antennekabelen. Alt greit. Likevel var bildet ikke like bra som på den gamle Sagem-boksen. Jeg syntes det var uskarpt i forhold, mens han mente det var mørkere. Tror han hadde rett, og at jeg opplevde lavere lysstyrke som at bildet var mindre skarpt, særlig i hvite tekstområder der det er stor kontrast.
    Der er jo grenser for hvor mange ganger man gidder å skifte boks for å teste, men jeg har gjort det nok i de siste dager for å tro at bildet er blitt noe bedre på ADB-boksen. Kan dette være noe jeg innbiller meg, eller finnes det en mulighet for at komponentene og signalveiene "brennes inn", slik at signalet kommer bedre gjennom etterhvert?
    Har du eller andre her på forumet lagt merke til dette? Jeg vet jo bare hva jeg ser, ikke hvorfor.

Jeg sleit med mørkt bilde på den gamle boksen. Så jeg hadde egne innstiller på lysstyrken på TV'n .. Når jeg koblet til den nye boksen, så fikk jeg ett blekt rart bilde.. Ble skuffet som pokker, men så kom jeg på å stille på TV'n .. Og jeg kan sette den på standard, og få ett lysere bilde enn det jeg hadde på den gamle når TV sto på "dynamic" som er den lyseste innstillingen TV'n min har..

Veit ikke om dette kan være relevant. Men nevner det da, sånn i tilfelle.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av larsk
    Fortell...... her har jeg muligens missforstått skikkelig.

Hvordan kan TV'n kalibreres uavhengi av kilden???
    Er det ikke forskjell på hvordan forskjellige kilder presenterer bildet/sinalet??
    Er det ikke slik at noen kilder gir mer/mindre fargemetning/lys osv. enn andre?

Jeg oppfatter det som nokså naturlig at DVD spiller, BD spiller, Sagem, ADB, Xbox, PS osv gir forskjellig bilde på samme TV.

Tar jeg feil?

Du har nok rett!

Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •