Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 846
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    WTF!?!? Er det MULIG!?

Hvilken ny funksjonalitet er det i den nye boksen, som man ikke hadde i den gamle? (foruten GO? (det støttet vel strengt tatt Sagem-boksen også? men CD implementerte det aldri på den))

Har hatt den nye i etpar dager nå, og jeg er fornøyd med dette:
    - MYE raskere oppstart
    - Stillegående

- At menyene er "penere" gir jeg blanke f@@n i.

Da sitter jeg igjen med en boks som er rent teknisk bedre, og det skulle bare mangle, det er ingen halleluja for den forbedringen, det er naturlig teknisk utvikling.

Funksjonelt er den nye boksen DÅRLIGERE enn den forrige!??! Hvordan er det egentlig mulig? Man har ett produkt som blir dårligere med åra??

Synes jeg ser det i bilverden... "joda, den nye modellen har mindre motorstøy og bruker mindre diesel, men det er kun mulig å åpne dørene på høyre side. Det er ett valg vi har tatt"

Dette blir å velge mellom pest eller kolera.... STØY i stua, eller kun ett opptak.

Det ender med den nye boksen i stua, og den gamle på TV-nr2.
    En "grei" løsning, men ikke den jeg håpet på. Hadde håpet å bytte ut begge to.... Gi meg samtidig opptak, så kjøper jeg en til.

Den nye boksen er ikke BRA, den er bare ikke så forferdelig DÅRLIG som den gamle. Den nye boksen er ikke MODERNE eller tidsriktig, den er bare ikke så GAMMELDAGS som den gamle. Den nye boksen leverer mindre enn det jeg forventer som ett minimum i 2011.

Jeg beholder den nye KUN fordi den gamle bråker så mye at det er uholdbart å ha den i stua.

For noen år siden brukt jeg en PC til å ta opp på. Da var begrensningen i samtidige opptak basert på hva slags HW man puttet i PCen, putt i flere TVkort = flere samtidige opptak. Kunne ta opp på (minst) to kanaler og samtidig se/pause/spole i livesendinger.

Man kunne SØKE i programguiden, noe som er NYTT for CD på slutten av 2011. Serieopptak var en selvfølge, og opptakstidspunktet endret seg faktisk hvis sendetiden endret seg. Man kunne velge å ta opp kun nye episoder av valgt serie, eller å også ta opp repriser, og på tvers av alle kanaler hvis det var ønskelig. Opptakene ble pent organisert, og lå ikke bare i en laaaaang forferdelig liste....

Jeg kunne styre antall kolonner/rader på TV-guiden; større TV gir plass til flere rader/kolonner, på mindre skjerm er det praktisk med færre....

For ikke å glemme; i praksis ubegrenset plass til opptak (kun begrenset til hvor mye diskplass du gidder å kjøpe)

++++++

For spesielt intereserte;
    SnapStream Beyond TV: PC DVR software

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Catharina Kokkim, info-direktør i CD postet følgende på FB for 10 minutter siden:

"Vi beklager at det har vært forvirring rundt to opptak på ADB boksen for kabel. Som vi har kommunisert tidligere jobbes det med en oppdatering i programvaren som muliggjør to opptak. Når denne kommer er imidlertid for tidlig å si på dette tidspunktet. Vi kommer tilbake med mer informasjon når vi har det. Mvh Catharina Kokkim, Informasjonssjef Kabel"

Hvorpå jeg stilte følgende spørsmål:
    "Men nå må du svare på følgende her: 1. Er det 100% garantert og uomtvistelig at kabel-TV kunder vil få software som støtter samtidge opptak. 2. Kommer kabel-TV kunder til å få denne oppdateringen samtidig som parabol-kundene? 3. Når kommer denne oppdateringen? 4. Kommer dere til å forlenge intro-tilbudet evt kjøre det på nytt når dere faktisk har en boks som har de funksjoner kunder forventer?"

Avventer nå svar, og nå skal vi ha _alt_ skriftlig....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste melding fra Canal Digital:
    Vi beklager at det har vært forvirring rundt to opptak på ADB boksen for kabel. Som vi har kommunisert tidligere jobbes det med en oppdatering i programvaren som muliggjør to opptak. Når denne kommer er imidlertid for tidlig å si på dette tidspunktet. Vi kommer tilbake med mer informasjon når vi har det. Mvh Catharina Kokkim, Informasjonssjef Kabel.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Nå har jeg fått hentet den og koblet opp. Selvfølgelig bruker den samme fjernkontroll-koder som den gamle. Så det blir vanskelig å bruke dem om hverandre. Det likte jeg ikke. Det luktet også veldig mye "ny elektronikk" av den. Håper det gir seg etterhvert. Det var også litt knoting med å få kablene på plass med den "multimediakontakten". Kabelen var litt vel stiv. Jeg måtte også montere den splitteren fordi jeg allerede har et kabel-modem koblet til.

Ellers er førsteintrykket bare positivt. Meget stillegående. Pene menyer. Og så er den my raskere på alle måter i forhold til den gamle. Ikke minst tekst-tv. Den funksjonen hvor man kan søke etter programmer, var kjempebra. Den fant alle favorittprogrammene mine, og i løpet av få minutter var alle i lagt i opptakslista.

Bildekvaliteten har jeg ikke fått sett så mye på. Men den ser helt fin ut det lille jeg har fått sett. Jeg hadde tenkt å sammenligne med den gamle, men jeg vet ikke om jeg gidder. Det blir noe rot når dem bruker samme fjernkontrollen.

Så foreløpig er jeg litt "småforelsket". Får håpe det fortsetter. Det avhenger jo av hvordan den oppfører seg over tid med opptak etc.

Hvordan er det med dere andre? Er dere fornøyde? Det hadde vært gøy å høre hva andre liker og ikke liker.
    En ting med fjernkontrollen der. Min boks i hvert fall hadde en dødvinkel på fjernkontrollen. Så når jeg hadde 2 bokser, lånte mamma sin for å se gamle opptak på den, og hadde kjøpt meg ny boks selv.

Da satt jeg boksene slik at jeg kunne utnytte den dødvinkel. Og kunne bruke fjernkontrollen på "ulike bokser" ved å velge åssen vinkel jeg holdt fjernkontrollen i..

Litt vanskelig å forklare muligens. Men det å brette til en tykk papir bit, og legge den over sensoren på den maskinen du ikke for øyeblikket bruker, er jo også ett alternativ.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg tar det for gitt att dette dreier seg om en missforståelse på ett eller annet nivå. I verste fall er det p.t. ingen konkrete planer om når dual opptak vil bli innført. Og det er sikkert tatt en beslutning om at dette ikke rettes i neste planlagte release. Men jeg nekter å tro at det faktisk er tatt en beslutning om at dette ALDRI vil innføres. Riktignok er CD kabel skilt ut i et eget selskap. Men det får være grenser for hvor egne de skal være....
    Ringer en CD kundeservise og spør om dette.. Og ringer 3 ganger, og får 3 forskjellige personer, så får en også 3 forskjellige svar.. Eller minst 2! .. Så her lukter det menneskelig svikt, som vanlig..

Å gå tilbake på det med at muligheten kommer seinere. Er jo rein svindel om så!

@larsk: Hvordan har en ubegrenset med diskplass? Kan en koble til egen ekstern USB disk eller noe sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gudbedre. Her var det mye eder og galle smurt ut over. Når man velger å bruke så ekstremt mye negativ energi i noe som viser seg å være en kommunikasjonssvikt så er det kanskje en idé å gå i seg selv og reflektere hva man egentlig fyller livet med.

Det er greit å være over snittet interessert i TV - men slapp av og pust med magen i ny og ne.

Ett vennlig råd.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi slå sammen de to trådene om denne dekoderen? Det begynner å bli slitsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    @larsk: Hvordan har en ubegrenset med diskplass? Kan en koble til egen ekstern USB disk eller noe sånt?
    Når jeg brukte PC'en til å ta opp ja
    På CD-boksene, nei

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Gudbedre. Her var det mye eder og galle smurt ut over. Når man velger å bruke så ekstremt mye negativ energi i noe som viser seg å være en kommunikasjonssvikt så er det kanskje en idé å gå i seg selv og reflektere hva man egentlig fyller livet med.

Det er greit å være over snittet interessert i TV - men slapp av og pust med magen i ny og ne.

Ett vennlig råd.
    Nuvel, jeg har mye å fylle livet mitt med jeg altså som tobarns-far og aktiv fritid ellers. Men når man har blitt gjennomgående ført bak lyset av en duopolist i flere år så renner begeret over til slutt. Og at en SW-oppdatering skal komme fra CD tror jeg ikke før jeg får se det. Kabel-TV kunder har blitt lovet ny SW nå i halvannet år uten at det har skjedd ennå.... Jeg tror ikke det har vært en kommunikasjons-svikt, men at det ble et haste-møte klokka 08.30 i dag hos CD hvor man "snur på fjøla" og sier at kabel-kundene skal få samme opptaksmuligheter som parabol-kundene. At det ble kommunisert på FB i går at dette _ikke_ kom til å skje var nok den opprinnelige planen, men det var nok ikke meningen at det skulle bli eksternt tilgjengelig før om en god stund. _Der_ har du nok "kommunikasjons-svikten" din.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker deg om så har det kanskje noe med at veldig mange som skriver her har etter årevis med rot fått Canal Digital langt opp i halsen.

Kommunikasjonssvikt, brutte løfter og lovnader er heller regelen enn unntaket når det gjelder den bedriften, har du tenkt på det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett vennlig råd.
    Nå er det nå en gang sånn at denne tråden handler om CD, og helt spesifikt den nye PVR-dekoderen som noen har fått/får i hus i disse dager.

Vi diskuterer IKKE hvorvidt disse "problemene" er store eller små i den store sammenhengen, eller i forhold til hungersnød/vold/systematiske voldtekter/barnedrap el. lign. på Afrikas øst-kyst. Hvis vi hele tiden skulle referere til "det store bildet" var det ikke stort å diskutere lenger.

La oss fortsette å diskutere denne nye PVR-dekoderen i denne tråden, den har mye godt å fare med, men den skuffer også en hel del. Hvis du ikke liker det, så finnes det mange andre tråder, både her på forumet, og ellers rundt overalt på nettet. Du finner sikkert noen tråder rundt om hvor du kan diskutere "meninga med livet" hvis det er det som interesserer.

(Jeg misstenker, dog, at du ikke er særlig interesert i slikt siden du kaster bort tiden din med å kommentere hvor dumt du synes det er at folk kaster bort tiden sin på å diskutere ting du synes er "dumt". Du burde kanskje finne noe annet å fylle livet med?)

Ett vennlig råd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kan vi slå sammen de to trådene om denne dekoderen? Det begynner å bli slitsomt.
    +1

Veldig unødvendig med to tråder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    En ting med fjernkontrollen der. Min boks i hvert fall hadde en dødvinkel på fjernkontrollen. Så når jeg hadde 2 bokser, lånte mamma sin for å se gamle opptak på den, og hadde kjøpt meg ny boks selv.

Da satt jeg boksene slik at jeg kunne utnytte den dødvinkel. Og kunne bruke fjernkontrollen på "ulike bokser" ved å velge åssen vinkel jeg holdt fjernkontrollen i..

Litt vanskelig å forklare muligens. Men det å brette til en tykk papir bit, og legge den over sensoren på den maskinen du ikke for øyeblikket bruker, er jo også ett alternativ.
    Takk for tipset. Jeg skal prøve meg litt fram.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Nå har jeg fått hentet den og koblet opp. Selvfølgelig bruker den samme fjernkontroll-koder som den gamle. Så det blir vanskelig å bruke dem om hverandre.
    Har også tenkt litt på dette siden jeg kommer og bruke begge, da kan jeg ta opp 3 kanaler samtidig og kanskje 4 om ca. 2-3 år

Er det sånn at boksene starter opp uansett hva knapp man trykker på?

Hvis ikke så kan man jo trykke på knappen på den boksen man skal bruke for og starte bare den, så fjernkontrollen for andre kommandoer. Hvis ikke det funker får man vel fikse et eller annet som skjermer IR signalet fra den boksen som ikke er i aktivt bruk. Kreative som vi er finner vi nok på et eller annet triks som vi så formidler her på forumet :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Har også tenkt litt på dette siden jeg kommer og bruke begge, da kan jeg ta opp 3 kanaler samtidig og kanskje 4 om ca. 2-3 år

Er det sånn at boksene starter opp uansett hva knapp man trykker på?

Hvis ikke så kan man jo trykke på knappen på den boksen man skal bruke for og starte bare den, så fjernkontrollen for andre kommandoer. Hvis ikke det funker får man vel fikse et eller annet som skjermer IR signalet fra den boksen som ikke er i aktivt bruk. Kreative som vi er finner vi nok på et eller annet triks som vi så formidler her på forumet :grin:
    Er nok den beste måten, det er kun av/på knappen som starter boksene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk egentlig ganske kjepphøyt ut og sa jeg skulle klare meg med Miraclebox'en min, men med tilbud om å få kjøpe ADB'n til 1490,- så klarte jeg ikke å holde meg unna.

Boksen er mottatt, og jeg har fått et veldig godt førsteinntrykk av den.

Klarer meg i de fleste tilfeller uten to samtidige opptak, men det hadde vært kjekt innimellom. Jeg regner likevel med at det kommer en gang i fremtiden.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det vel bare å starte opp en Facebookgruppe og klage/syte!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står en test i dagens næringsliv i dag av Kurt Leikanger. Mulig testen kommer online senere, men p.t. tror jeg den bare er i papiravisen.

Tror det er satelittversjonen, men han er gjennomgående positiv ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst TV

Noen som får til tekst tv på NRK1? Virker ikke hos meg.

Men tekst tv virker på TV 2, så da er det vel ikke noen brukerfeil fra min side, eller hva?
    Ellers har jeg ikke prøvd den nye boksen noe videre, men virker greit så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekst-TV på NRK1 både HD og lokalvariant virker fint her....

Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •