(Løst) Finner ikke NRK HD kanalene på PC. Canal Digital, Terratec H7 og DVBViewer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(Løst) Finner ikke NRK HD kanalene på PC. Canal Digital, Terratec H7 og DVBViewer

Kan noen hjelpe meg?

Har Canal Digital kabel og HTPC med Terratec DVB-C H7.
    Søker på alle frekvenser med symbolrate 6950, men finner ikke NRK 1, 2 og 3 HD. Finner alle andre SD og HD kanaler i Canal Digital kabel grunnpakke.

Har også IPTV (Cam) på tven i stua og søppeltuneren fra Sagem på soverommet. Begge disse finner de nye NRK HD kanalene på første kanalsøk.

Setter pris på hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump...

Hvilke frekvenser ligger de på?
    QAM?
    Osv.

Rart at jeg finner de via tuneren i tv'en og Sagem PVR, men ikke på tv-kortet på pcen. Kan det ha noe med DVDViewer å gjøer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får inn NRK1 HD på 314000.
    De andre får jeg i SD på samme frekvens.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    Jeg får inn NRK1 HD på 314000.
    De andre får jeg i SD på samme frekvens.
    Takk for svar.
    Disse finner jeg også, men jeg prøver å tune inn de nye HD kanalene med 5.1 lyd. Skal ligge på kanalplass 997, 998 og 999.

Har forøvrig funnet ut at disse ligger på frekvens 134.000 - symbolrate 6950 og QAM 256.

Likevel får jeg ikke tunet inn, da DVBViewer ikke kan manuelt settes til 134.000. Den hopper bare tilbake til 128.500, og neste er 135.500.

Finner de faktisk ved å bruke Terratec Home Cinema, men det programmet er ubrukelig igjen da jeg får mye hakking i lyd og bilde. Der er DVDViewer fantastisk mye bedre. (har prøvd "alle" codecs som finnes... må være noe maskinvarekonfigurasjon jeg har som Terratec Home Cinema ikke liker...)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikset er å bruke Transedit, og bruke programmet for å eksportere frekvens, symbolrate og QAM manuelt til DVBViewer.
    Freq. 314mhz, symbolrate 6950 og QAM256.
    Worked like a charm!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde litt problemer med å få lagt inn filen fra transedit i DVBviewer fordi jeg så at det lå masse transponderfiler i programmappen for DVBviewer, men det viste seg at jeg måtte legge den i appdata (gikk på instillinger og brukte linken for der for configuration folder). Da fikk jeg søkt inn kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    Jeg hadde litt problemer med å få lagt inn filen fra transedit i DVBviewer fordi jeg så at det lå masse transponderfiler i programmappen for DVBviewer, men det viste seg at jeg måtte legge den i appdata (gikk på instillinger og brukte linken for der for configuration folder). Da fikk jeg søkt inn kanalene.
    Den er god!

Men... jeg har likevel problemer med disse tre nye HD kanalene (eller ihvertfall NRK1, for jeg har vel ikke sett på de to andre).
    Opplever masse små frys og heng, spesielt i bildet men også i lyden av og til. Har ikke dette problemet hvis jeg bruker de andre kanalene.

Har du opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke DVBViewer til daglig, men jeg merket små utfall i lyden når jeg så på MGP i går på en Sony Bravia med CAM. Skal sies at ikke vet om den har fått den nye kanalen.
    Fikk også masse errors og warnings når jeg kjørte opptak av MGP fra den nye kanalen tatt med dreambox gjennom TSDoctor.

Skal prøve litt med DVBViewer og se hvordan det er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •