Bergen - 1600 meter fra sentral og NextGenTel NextTv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bergen - 1600 meter fra sentral og NextGenTel NextTv

Hei,

Bor i Bergen sentrum (Sandviken) og er et godt stykke fra sentralen, 1600meter når jeg måler. Har NextTv som fungerer helt ok, men HD kanalene hakker veldig og når jeg kjører speedtester så ligger jeg på 3-4 mbit ned og 0.7 opp.. Snakket med NextGenTel og pga avstand til sentral var det lite dei kunne gjøre med tanke på oppgradering av linjen.

Så alternativet mitt er kanskje å gå for kabletv, ser jeg har sånn kabeltv plugg på veggen som jeg tror eg kan koble meg på og da får jeg "hele" internett linjen til bare surfing..
    Noen som veit hvordan jeg kan sjekke om det er lagt opp til kabeltv og hvilken leverandør jeg bør gå for?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fre_ZZe
    Hei,

Bor i Bergen sentrum (Sandviken) og er et godt stykke fra sentralen, 1600meter når jeg måler. Har NextTv som fungerer helt ok, men HD kanalene hakker veldig og når jeg kjører speedtester så ligger jeg på 3-4 mbit ned og 0.7 opp.. Snakket med NextGenTel og pga avstand til sentral var det lite dei kunne gjøre med tanke på oppgradering av linjen.

Så alternativet mitt er kanskje å gå for kabletv, ser jeg har sånn kabeltv plugg på veggen som jeg tror eg kan koble meg på og da får jeg "hele" internett linjen til bare surfing..
    Noen som veit hvordan jeg kan sjekke om det er lagt opp til kabeltv og hvilken leverandør jeg bør gå for?
    hei,
    gå inn på Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO , søk på adressen.
    etterpå, kan du sjekke Get.no - Get

det er en liten sjanse for at du ahr andre leverandører, om du er i et borettslag.. men i så fall bør du vel vite om det fra før :P

Bergen er tilnærmet monopol og kobberlinjene til telenor er elendige.
    Jeg gikk selv over på kabeltv og jeg får rèell test på "speedometeret" (12 ned og 5 opp). Det koster meg 333 eller noe i mnd, 100kr ekstra for 25/5. Skal sies at kabelsentralen henger på bygget mitt, så jeg har lavt signaltap.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!
    CD var ikke tilgjengelig når jeg søkte på adressen.

Men, GET var Dvs "Get er tilgjengelig i umiddelbar nærhet" fikk eg til svar så det betyr vel at jeg kan få det...

Har registrert meg og satser på at dei tar kontakt! 20/2 linje for 475 i mnd erjo ikke gale..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fre_ZZe
    Takk!
    CD var ikke tilgjengelig når jeg søkte på adressen.

Men, GET var Dvs "Get er tilgjengelig i umiddelbar nærhet" fikk eg til svar så det betyr vel at jeg kan få det...

Har registrert meg og satser på at dei tar kontakt! 20/2 linje for 475 i mnd erjo ikke gale..
    nei, du slipper jo de 69kr mnd til telenor også, men til gjengjeld krever de muligens at du har en grunnpakke og kortleie på 300kr(?)/år. (300/12 = under halvparten av linjeleien til telenor).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    styr unna sånn tv gjennom internett, alle de jeg kjenner som har det har problemer med lagg både på tv og internett på get, canal digital og telenor...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    styr unna sånn tv gjennom internett, alle de jeg kjenner som har det har problemer med lagg både på tv og internett på get, canal digital og telenor...
    CD og Get leverer vel internett gjennom tv :-) Så vidt jeg vet, har de ikke TV via internett-løsninger?

Jeg personlig er STRÅLENDE fornøyd med linjekvaliteten til CD, sagem-tuneren er et annet kapittel, men iom. jeg bare betalte 695 for pvr-boksen, har jeg ikke så høye krav til den. Værre for de som betalte 3000(?).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •