TV over internett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV over internett

Jeg har TV-apparat og bredbånd, men ikke noe TV-leverandør i min relativt nyinnflyttede leilighet i Kristiansand. Nettleverandøren anbefaler en TV-leverandør over fiberen som ikke finnes lenger og en annen som ikke har det tilbudet jeg ser etter.

Hittil har vi klart oss bra med NRK og TV3s gratis streamingtjenester (takk NRK og TV3) , men savner noen av seriene som går på de andre kanalene eller som NRK og TV3 ikke har nettrettigheter til. Hvilke andre streamingmuligheter har vi? Jeg har blitt veldig glad i å kunne streame det jeg vil, når jeg vil uten å betale for det, men innser at jeg nok må leve med gammeldagse tv-kanaler en stund til.

Fins det tradisjonell kanaldistribusjon over fiber som ikke er basert på monopolet hos bredbåndsleverandøren? Fins det streamingmuligheter som ikke krever at man kjøper enkeltabonnement hos Maxdome eller Sumo?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saxooo
    Jeg har TV-apparat og bredbånd, men ikke noe TV-leverandør i min relativt nyinnflyttede leilighet i Kristiansand. Nettleverandøren anbefaler en TV-leverandør over fiberen som ikke finnes lenger og en annen som ikke har det tilbudet jeg ser etter.

Hittil har vi klart oss bra med NRK og TV3s gratis streamingtjenester (takk NRK og TV3) , men savner noen av seriene som går på de andre kanalene eller som NRK og TV3 ikke har nettrettigheter til. Hvilke andre streamingmuligheter har vi? Jeg har blitt veldig glad i å kunne streame det jeg vil, når jeg vil uten å betale for det, men innser at jeg nok må leve med gammeldagse tv-kanaler en stund til.

Fins det tradisjonell kanaldistribusjon over fiber som ikke er basert på monopolet hos bredbåndsleverandøren? Fins det streamingmuligheter som ikke krever at man kjøper enkeltabonnement hos Maxdome eller Sumo?
    Nei. Ikke lovlig!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo voddler.com. Der har du filmer og tv serier. Noen er garatis, andre betaler du for. Men du finner ikke fks: Prison break, lost og slike ting når det gjelder tv serier.

Men ganske så grei streaming tjeneste syns jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Web TV

Du kan bruke UltraSurf for å se på en rekke utenlanske TV serier.

abc.com har mange populære serier, som eksempelvis frustrerte fruer, private practice og grey's anathomy. Som oftest ligger de 5 siste episodene av seriene på web-sidene.

Prøv også gjerne CBS, FOX og NBC. Dette forutsetter at du klarer deg uten norsk tekst, og aksepterer reklamepauser.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en slingbox. Den setter du hos noen du kjenner med bredbånd og Kabel-TV/Satelitt. Du trenger da i tillegg en tuner (helst digital). Signalene blir så streamet ut.

Så kan du se på TV via PC, evt. en slingcathcher.

Komplett.no

Evt. betal for et sat. abonnement
    Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Nei. Ikke lovlig!
    Er det ikke slik at all streaming er lovlig, mens nedlasting er forbudt?

Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Du har jo voddler.com.
    Jeg prøvde ut Joost og Voddler da de kom. Teknologisk funket det fint, men det er innholdssiden det skortet på. Ser jo at Voddler har blitt bedre nå, men jeg savner den ene Hulu-tjenesten som man kan bruke her i landet.

Sitat Opprinnelig postet av Omnithunder
    Du kan bruke UltraSurf for å se på en rekke utenlanske TV serier.
    Takk for tipset, skal sjekke ut denne. Er det noen som har erfaring med Hulu over VPN?

Sitat Opprinnelig postet av superman
    Kjøp en slingbox.
    Høres fint ut, men virker tungvint og føles litt som å koble seg ulovlig på naboens kabel. Er det lovlig?

Hvorfor er jeg låst til Get eller Canal Digital sine kanalpakker, hvis jeg hadde hatt bredbånd hos dem? Er det virkelig ingen som har tenkt nettskydistribusjon av tv-kanaler for en billig penge? Jeg krever ikke mer enn den kvaliteten NRK har på live-streamingen sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som har tenkt nettskydistribusjon av tv-kanaler for en billig penge?
    Film og TV-produksjon er dyrt.

Først når produksjonskostnadene er dekket inn, og tilstrekkelig fortjeneste sikret for de som har lagt ut penger til produksjonen, kan man regne med at produksjonene er lovlig tilgjengelig uten at det koster flesk.

Etter at produksjonskostnadene er tjent inn, sikrer opphavsretten at det betales litt til de kunstnerisk ansvarlige -- i tillegg til at utgifter til distribusjon skal dekkes.

Og siden vi snakker om markedsøkonomi her, kan selv det allerede nedbetalte koste en god del mer enn hva royalties og distribusjonskostnader tilsier, så lenge noen er villige til å betale...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Film og TV-produksjon er dyrt.
    Det er jeg smertelig klar over, ja. Men å streame arkivmateriale, slik TV3 gjør, er jo en måte å tjene enda flere reklamerkroner på det samme materialet. Her burde det dessuten være mulig å tjene enda mer enn på en "dum" TV-kanal, siden man er nødt til å se reklamen før videoen starter og man i prinsippet kan målrette reklamen mot enkeltpersoner og ikke bare mot en hel seergruppe.

Jeg aner ikke hva det koster å streame video, men å streame en hel kanal over et nøytralt bredbånd slik NRK gjør, høres mye mer kostnadseffektivt ut enn å gå via et fordyrende mellomledd som Canal Digital og Get. Nå krever jo reklamekanalene penger for at distributørene skal få lov til å sende reklamene og innholdet deres, men det kan jeg jo like gjerne betale direkte til TV2 og TVNorge, evt. en streamingdistributør. Er fortsatt mye billigere enn Sumo og Maxdome.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at all streaming er lovlig, mens nedlasting er forbudt?
    All streaming er ikke lovlig. Det er mange streamingtjenester som tilbyr
    serier/filmer/etc i piratversjoner, et eksepel er Megavideo. Det er enkelt
    for "Onkel" å se hvor denne streamen går!!!

P.t er det ikke noen "lovlig" streamingtjeneste for de fleste "betal-kanaler"
    der man slipper å betale.

Det finnes et stort utvalg gratiskanaler der ute så spørsmålet er hva man kan
    leve med og ev. hvor ens grense går i forhold til piratviksomhet.

Vil man drive med pirat-titting og ønsker å sikkre seg mot lovens lange arm
    er nok tjenester som kryptert Usenet og NZBMatrix ol. tjenester veien å gå.
    Dette er i aller høyeste grad ulovlig og etter hva jeg har hørt og lest en
    rimelig dårlig løsning om man vil se (laste ned) nordiske TVsendinger fordi
    utvalget skal være svært dårlig/lite.

Vi har Voddler og andre lovlige streamingtjenester her i heimen og det funker
    "sånn passe", det er ikke et fullverdig alternativ. Ikke nesten en gang!

Etterhvert vil naturlig hvis tilbudet bli bedre men det vil ta tid. Her kjører vi
    XBMC som har en del PlugIn's til feks. NRK, SVT osv. man kan også opprette
    en usa iTunes konto for å få tilgang til et mye større utvalg serier etc
    en det man har tilgang på i Norge. Netflix er også en god tjeneste men krever
    også en usa konto, Hulu og andre krever usa IP-adresse, HotSpot Shield osv. er
    en dårlig løsning for sistnevnte mtp. hastighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •