Da har omsider tålmodigheten vår tatt slutt, nå skal vi bytte leverandør!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da har omsider tålmodigheten vår tatt slutt, nå skal vi bytte leverandør!

Beklager litt dårlig formatering og formulering her, men bare kopierer innlegget mitt fra Diskusjon.no:

Da har omsider tålmodigheten vår tatt slutt, så nå har familien bestemt at vi ikke lenger gidder å finne oss oppførselen til vår nåværende totalleverandør; Nittedalsnettet / Homebase som vi nå har slitt med i årevis.
    På et tidspunkt så må du bare avbryte selv om det er utrolig surt ettersom dette mest sannsynlig betyr at vi må gi tapt på vår herlige, synkroniserte 25/25mbit fiberlinje med svært god responstid, nå blir det vell tilbake til steinalderen og 20/1mbit eller noe i den duren.. Og gud for en dårlig bismak dette gir!

Har skrevet et nokså langt blogg innlegg om vår / min opplevelse av våre fire år med Nittedalsnettet som dere kan finne her for de som er interessert!

Med dette så starter jo jakten på ny(e) leverandører, det vi først og fremst skal ha et jo da Internett og TV (ja jeg vet at TV ikke har noe i denne delen av forumet å gjøre, men blir litt tullete og opprette to innlegg føler jeg) og siden vell ingen gir noe pakketilbud om du har kun TV og Internett, ergo ikke telefoni så kan vi likså greit kjøre separat leverandør på TV og Internett, eller samme leverandør alt ettersom hva som gir best resultat.

Ettersom vi var såpass tidlig ute med og hoppe på fiber så understreker det bare viktigheten av å ha en god og rask linje med god responstid, men ikke minst så må den være stabil! Som Nittedalsnettet / Homebase har klart å vise seg så hjelper det ikke å ha en god infrastruktur hvis det er en leverandør som ikke kjenner til ordet kundeservice, ei heller klarer å utnytte potensiale som ligger tilrette.

Aller helst vil jo ha noe som er så nærme som det vi har hatt de siste fire årene, ergo en 25/25mbit linje med knallgod responstid.
    Men dette er vell nærmest umulig å få levert til en overkommelig pris når ingen andre enn Homebase leverer fiber til Nittedal (Akershus).

Hva TV-løsning angår så er det bilde og lydkvalitet som er viktigst, vi har gjerne en litt kronglete og treg navigering med knall bilde enn noen som leverer knall god programvare hvor ting går som kniv i smør men hvor bildekvaliteten er så som så.
    Men igjen så er jo stabiliteten det aller viktigste, vi vil ikke ha noe mer av hakkete TV-sendinger, frysing midt under fotballkampene og sånt tullball som vi nå har måtte leve med i fire år.

Hvilke leverandører vil dere se på som de beste og mest troverdige på markedet per idag? Hva tror dere ville gitt oss best og mest tilfredsstillende resultat?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt litt ut.

Har du en kort oppsumering.

Funker TV?
    Funker Internett?
    Funker IP telefoni?

Hvis internett funker, men ikke TV, ville jeg sagt opp Tv og gått over på parabol/Riks-TV.

Hvis IP-telefoni ikke funker så bytter du ut dette, gjerne med en mobil-hjemme løsning fra Netcom el. lign.

Hvis selve internett ikke funker, må du vel over på kobberkabel igjen...

Lars

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per idag fungerer ingen av delene, nå har absolutt alt falt ut.
    Men Internett har stort sett fungert, mens TV har egentlig aldri fungert noe særlig mens telefoni har vi null interesse av lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste skal i teorien være fiber, men om utstyret til leverandøren er dårlig, hjelper det lite.

Jeg har selv gått vekk fra elendig kobbernett (adsl2+) med stadig degraderende kvalitet. (på det værste datt jeg ut ca hver 5 min). I slutten måtte de synce linjen på 2.5mbit :P Men nå er jeg over på canal digital kabeltv m. internett. betaler vel ca 330kr per mnd for 12/5mbit, koster 100kr mer for 25/5. Kanalpakken er vel 270 eller noe, men jeg tror den øker til 300(?) om en stund.

Dog., vet jeg ikke om du kan få kabeltv der du bor.. det kan du jo sjekke via nettsidene til Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO , samt Get.no - Get og ev. andre leverandører.

kabeltv skal funke opp til 100mbit, men da er det rimelig mye per mnd :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •