RiksTV alternativ til Grundig 8860?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV alternativ til Grundig 8860?

Etter alle problemene med denne tuneren siste mnd så er jeg på leting etter et alternativ som faktisk fungerer. Vil holde meg til rikstv da jeg har 3 tver og tre kort (en samsung TV med cammodul og en grundig tuner uten PVR).

Noen som har erfaringer med noe som er bra? Opptaksfunksjonen er høyt prioritert.

Har vurdert en ny Samsung TV med mulighet for opptak via USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek HDPV-T12CX

Noen som har erfaring med Intek HDPV-T12CX ?

RiksTV - Intek HDPV-T12CX

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se litt på samsungene som kommer til våren, det ryktes om dobbel tuner og PVR på de nye . Det er ditt beste alternativ, de to andre pvr'ene som finnes til rikstv er verre enn grundigen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Takk for tipset. Er veldig fornøyd med tuneren i Samsungen (1,5 år gammel lcd/led) som jeg bruker nå. Hadde den hatt mulighet for opptak hadde aldri den Grundigen komt i hus...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek HDPV-T12CX

Jeg fikk Intek i hus på Torsdag, men det er ikke alt som er OK på den heller.
    Jeg får ikke surround på den uten videre, jeg må inn og ut av timeskift for å trigge surround. Lyden blir også borte etter en stund og da må jeg bytte kanal for å få fram lyden igjen. Det er ikke lyd på radio bortsett fra via scart. Serieopptak virker som på Grundig, en får med reprisene istet for det tidspunkt en ønsker. Det er ikke mulig å få surround på det som er tatt opp og da er jo litt av vitsen med PVR borte. Ellers er den rå på innstallasjon av nye kanaler, og den har meget god følsomhet. Jeg får inn svensk TV og den fortsetter å virke når forholdene er dårlige og Grundig PVR har falt ut for lenge siden. Sverige har mpeg2 og har sendt surround i lang tid (de bruker PL og ikke DTS). Her får jeg surround uten probemer. Jeg har både Grundig PVR og Sagem PVR (som sluttet å virke på fredag), så jeg hadde håpet at Intek skulle kunne overta som hovedboks, men jeg er ikke sikker. Jeg har måtte ta restart ved å ta ut strømmen flere ganger allerede for få bilde. Jeg har den koblet via Denon AVR 2310.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LA5UGA
    Sverige har mpeg2 og har sendt surround i lang tid (de bruker PL og ikke DTS). Her får jeg surround uten probemer.
    De bruker ikke DTS men HE-AAC 5.1. Det at du har sett DTS er bare fordi boksen konverterer HE-AAC 5.1 lyden til et format som AVrecevere støtter. Dvs. DTS (som gir mindre transkoding/komprimmeringstap enn Dolby Digital)

Det er sannsynligvis ikke alt utstyr som støtter HE-AAC 5.1 lyd like bra men jeg trodde alle de godkjente boksene for bakkenettet skulle støtte det i teorien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Intek-boks i over et år, og den har stort sett fungert knirkefritt.

Opptak gjøres som de skal, og serieopptak fungerer også tilfredstillende (så å si). Er noen småting som er litt irriterende og tungvint med boksen, men jeg syns den gir god "value of money".

Skifter kanaler kjapt, og er ganske stabil. Har hengt seg opp noen få ganger, og må da ta strømmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe nytt å komme med i kampen mot Grundig sin pvr?
    Finnes fortsatt ingen gode alternativer?

Jeg kjenner ikke til Intek sin og kunne tenke meg å lese flere erfaringer. Noen som vet hvor de selges slik at jeg får kikka litt på den før jeg kjøper?

Noen som vet når Samsung sine pvr'er kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek

Jeg har litt mere erfaring siden jeg skrev sist. Det har vært litt problemer med opptak. Jeg hadde lagt inn 1-2 opptak pr dag med gjentagende hver uke.
    2-3 av disse opptakene pr uke ble ikke tatt opp (ofte onsdager og torsdager).
    Nå har jeg gått over til å legge inn 1 opptak som dagelig går fra kl 1930 til 2320. Det er kun en dag jeg har mistet opptaket. Siden den ikke fungerer mot Denon 2310 så er den koblet direkte til TV via HDMI og mot forsterkeren med optisk, men jeg får kun suroudlyd på Svensk TV som sender MPEG2. se tideliger innlegg. Det er fortsatt Grundig som er hovedboksen. Etter å ha sendt Sagem på reperasjon fikk jeg tilbake en ny Grundig fordi butikken ikke ville gi meg ny Sagem siden butikken ikke lenger har avtale med noen som vil reparere Sagem. Siden jeg nå har flere Grundig så havnet den nye boksen på rommet til datteren på 9 år så nå her hun fått erfaring med en boks som henger, men hun synes det er spennende å kunne ta opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •