TV i rom nr 2 Telenor fiber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV i rom nr 2 Telenor fiber

Jeg har nettopp fått lagt inn fiber fra Telenor, som benyttes til TV + internett. For TV nr 1 er koblet (HDMI) til PVR som er koblet (Cat5) til Zyxel Multimodem P2602. Det jeg lurer på er følgende: Må kable til TV nr 2. Pga konstruksjonen i huset er det dårlig trådløs dekning i det rommet TV nr 2 skal stå. Tenkte derfor å trekke en Cat5 fra lan port på multimodem, hekte på en switch/ruter og så koble ny PVR samt PC på lan portene på denne.
    1. Er dette en OK løsning?
    2. Er det noe jeg bør tenke over ved valg av ny switch/ruter?
    3. For min egen nysgjerrighets skyld, når jeg kobler til en ny PVR, er det noen intelligens (tenker ikke på aliens her) som gjør at kun det TV signalet man ser på sendes over kabel til TV nr 2, eller "pushes" alle tilgjengelige kanaler.

http://dl.dropbox.com/u/7736106/Skisse.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kito
    Jeg har nettopp fått lagt inn fiber fra Telenor, som benyttes til TV + internett. For TV nr 1 er koblet (HDMI) til PVR som er koblet (Cat5) til Zyxel Multimodem P2602. Det jeg lurer på er følgende: Må kable til TV nr 2. Pga konstruksjonen i huset er det dårlig trådløs dekning i det rommet TV nr 2 skal stå. Tenkte derfor å trekke en Cat5 fra lan port på multimodem, hekte på en switch/ruter og så koble ny PVR samt PC på lan portene på denne.
    3. For min egen nysgjerrighets skyld, når jeg kobler til en ny PVR, er det noen intelligens (tenker ikke på aliens her) som gjør at kun det TV signalet man ser på sendes over kabel til TV nr 2, eller "pushes" alle tilgjengelige kanaler.

1. Ja - bruk cat5e eller bedre
    2. Ja. svitsj vil virke - ruter er mer tja.. den må da settes opp til å støtte multicast streaming.
    3. Tv boksen "meldes opp" til en multicast stream når du velger kanal. Det er godt mulig dette er programmert av Indere, men neppe aliens - de har høyere timepris enn Telenor vil betale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv nr 2

Hei,

Jeg jobber som montør for TN på Fiber - Har montert hundrevis av set top bokser (tunere) for TN. Telenor anbefaler ikke den løsningen du har beskrevet med en switch. Men vet om kunder som har brukt denne løsningen uten problemer. Du kan hvis uheldig, oppleve hakking i bildet. Dette fordi tv signalet må gjennom switchen før den kommer til set top boksen.

For og slippe kabling til tv nr2,3 osv så har det med hell blitt brukt såkalte homeplugger, som er LAN over strømnettet. Lett og sette opp og man slipper synlig kabel fra zyxel router til set top boks!

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er jo en enklere løsning du beskriver der. Utfordringen min var jo også at jeg ønsket å dele kabelen frem til TV nr 2 med PC/internett siden det er litt problemer med trådløst pga konstruksjonen av huset - derfor switch.
    Takk skal du ha!

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er jo en enklere løsning du beskriver der. Utfordringen min var jo også at jeg ønsket å dele kabelen frem til TV nr 2 med PC/internett siden det er litt problemer med trådløst pga konstruksjonen av huset - derfor switch.
    Takk skal du ha!
    Da kan du jo prøve med 3 adaptere; ett til modem, ett til STB og ett til PC. De selges både som par og single enheter. Du KAN da få problemer med nok hastighet til STB dersom du laster ned mye til PC da STB og PC vil måtte dele på den overføringskapsitet som er på strømnettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha!
    Legg en cat5e/Cat6 kabel om du kan. IPTV bruker mellom 5-25Mbps båndbredde og en homeplug gir deg typisk 15-20Mbps.

En vanlig pc klarer ikke å bruke hele båndbredden på gigabit ethernet med vanlige applikasjoner og klarer derfor ikke å ødelegge for iptv, men med en homeplug kan hd kanaler få problemer uten annen trafikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •