NRK2 og NRK3 HD når? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Apropos: man kan jo lagre favorittkanaler (hjerte på remoten) og da spiller det vel ingen rolle om den ligger på 3 eller 169 - det er jo "dine kanaler" som vises, ikke Visjon Norge, Bliss, Max og alt det "sølet"....
    Litt av poenget er at selv om kanalene ligger som favoritt, så kan man ikke velge hvilken tall på fjernkontrollen man vil ha de på. Ligger NRK2 på 168 må man huske det apenummeret. Jeg har lagt NRK 1,2 og 3 på henholdsvis fjernkontrollnummer 1, 2 og 3. Samme konfigurasjon som alltid og da blir kanalskifte kjapt og intuitivt for alle i familien. Selv mutter, for det var der vi begynte med den kanalinndelingen.

Paradoksalt var det mye som fungerte bedre da ting var analogt, utrolig nok

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en universal/intelligent remote som f.eks Logitech programmeres slik at når du velger kanal 1, så får du egentlig 169?

Bare en tanke - jeg aner ikke om disse universalkontrollene er såpas kloke...

edit: ang at jeg ikke fant NRK 3 HD i går - jeg har ikke tatt kanalsøk siden februar så da er jo det grunnen.....

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert an, men da mister man jo muligheten til å bruke talltastene til valg av andre kanaler. Hva med 11, 12 og 13?
    Poenget er vel at Canal Digitalt valg av software/hardware har vært av altfor lav kvalitet. Vi får se hvordan høstense nykommer på PVR'fronten blir. Ting kan løse seg litt da. Inntil videre kjører jeg CAM, selvom kanalskifte er tregt.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Litt av poenget er at selv om kanalene ligger som favoritt, så kan man ikke velge hvilken tall på fjernkontrollen man vil ha de på. Ligger NRK2 på 168 må man huske det apenummeret. Jeg har lagt NRK 1,2 og 3 på henholdsvis fjernkontrollnummer 1, 2 og 3. Samme konfigurasjon som alltid og da blir kanalskifte kjapt og intuitivt for alle i familien. Selv mutter, for det var der vi begynte med den kanalinndelingen.

Paradoksalt var det mye som fungerte bedre da ting var analogt, utrolig nok
    Er det vitig meg som tuller her eller? hos meg så får kanalene det nummeret i rekka som eg legger det når eg setter fav liste dvs. har nrk1 på 1 her nrk2 på 2 her og nrk 3 på 3 osv..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har den gamle tuneren, den analoge - så vises kanalene i den rekkefølgen du selv velger.
    Men de nye HD tunerne fra CD har ikke denne muligheten, dessverre.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har den gamle tuneren, den analoge - så vises kanalene i den rekkefølgen du selv velger.
    Men de nye HD tunerne fra CD har ikke denne muligheten, dessverre.
    oki, her går det i den gode gamle HD PVR fra sagem boksen den såkalla "problemboksen".

Edit:
    Highacker tråden litt:
    når vi først er inne på "temaet" kjører i dag parabol med Sagem HD PVR, kjører denne på kun ein LNB, dette har fungert utmerket, eineste minuset er at ein ikkje kan ta opp fra ein kanal og sjå på ein anna :P Men i det siste så har discovery begynt og falle ut det virker nesten som om det er dårlig signal, men på alle andre kanaler fungerer det supert.. Er det nokon som veit om det er mulig og benytte dem eller må LNBene byttes?
    http://www.norgesannonser.no/user_images/6560632.jpg <-- er denne parabolen, og den har ikkje vært bytta siden vi først fekk canal digital for værtfall 10 år siden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med NRK2 HD og NRK3 HD med CAM på Canal Digital Kabel-TV? Bare mosaikk og fjas på de to kanalene. Absolutt alle andre kanaler jeg har bladd gjennom fungerer knirkefritt. Med andre ord så fungerer alle de andre HD-kanalene helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en universal/intelligent remote som f.eks Logitech programmeres slik at når du velger kanal 1, så får du egentlig 169?
    Nesten. Du kan sette opp kanallogoer på touchskjermen, og sette det opp slik at kontrollen sender 1 - 6 - 9 når du trykker på den.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •