NRK2 og NRK3 HD når? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Fikk nettopp mail fra CanalDigital kabel TV.

Nat Geo Wild HD og MTV HD legges ut på kabelnettet i morgen 26. januar

NRK 2 HD og NRK 3 HD lanseres som sagt 9. februar

Da mangler vi som har CanalDigital kabel TV bare ESPN HD, så begynner det og ligne på noe :-D
    De skriver ikke med like store bokstaver at de fjerner omtrent like mange kanaler som de kommer med...
    Tror jeg nå har mistet RushHD, SilverHD og HistoryChnlHD i løpet av de siste ukene. I dag var EurosportHD borte også - får håpe det bare var en eller annen feil.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    De skriver ikke med like store bokstaver at de fjerner omtrent like mange kanaler som de kommer med...
    Tror jeg nå har mistet RushHD, SilverHD og HistoryChnlHD i løpet av de siste ukene. I dag var EurosportHD borte også - får håpe det bare var en eller annen feil.
    Rush HD har blitt erstattet av MTV HD, det visste vi fra før.

Hva gjelder Silver HD, History HD og Eurosport HD så hadde jeg også litt problemer i dag, sikkert i samband med at de la ut de nye kanalene og byttet plass på noen kanaler.

Jeg tok bare et nytt kanalsøk etter noen timer, da var de plass i hovedlisten, så var det bare å justere favorittlisten, verre var det ikke :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det var en dårlig nyhet

Man skal altså gå inn på EPG eller tekst tv for og finne ut om programmet sendes i SD eller HD, håpløst.

Jeg fant faktisk et av morgendagens program i EPG som var oppgitt med HD, det var på NRK2 som ikke begynner å sende i HD før 6. februar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal altså gå inn på EPG eller tekst tv for og finne ut om programmet sendes i SD eller HD, håpløst.
    Tydeligvis. Men, som noen kommenterte i tråden, så er det jo litt trist hvis HD-logoen er det eneste som forteller deg at sendingen er i HD. Hvis du må bli fortalt at bildet er godt for å synes at det er det, så kan det kanskje være det samme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tydeligvis. Men, som noen kommenterte i tråden, så er det jo litt trist hvis HD-logoen er det eneste som forteller deg at sendingen er i HD. Hvis du må bli fortalt at bildet er godt for å synes at det er det, så kan det kanskje være det samme.
    Mange SD program ligger nært opp til HD kvalitet, så det er ikke alltid like lett og se.

Men jeg vet at når programmet har 720p som native så får jeg enda bedre bilde på min Pioneer LX5090 hvis jeg stiller om HD-PVR til 720p output. Det er altså greit og vite med en gang istedenfor og måtte gå inn i EPG for og finne ut om der er noe og hente på og stille om.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange SD program ligger nært opp til HD kvalitet, så det er ikke alltid like lett og se.

Men jeg vet at når programmet har 720p som native så får jeg enda bedre bilde på min Pioneer LX5090 hvis jeg stiller om HD-PVR til 720p output. Det er altså greit og vite med en gang istedenfor og måtte gå inn i EPG for og finne ut om der er noe og hente på og stille om.
    NRK sa jo noe der med at "hd er den nye standarden vår", så <kirke>Jeg tror</kirke> det betyr at de nå vil oppskalere alt, slik at alt sendes i hd (noe oppskalert og noe originalt (det som var hd fra før)).

Just my wild guess, ergo: ingen vits å se i EPG, om min teori stemmer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    NRK sa jo noe der med at "hd er den nye standarden vår", så <kirke>Jeg tror</kirke> det betyr at de nå vil oppskalere alt, slik at alt sendes i hd (noe oppskalert og noe originalt (det som var hd fra før)).

Just my wild guess, ergo: ingen vits å se i EPG, om min teori stemmer.
    NRK HD har alltid sent alt i 720p. Det aller meste er oppskalert SD materiale, men av og til kommer der jo noe som er innspilt i HD. Det er det jeg er interessert i å vite, for når sendingen/filmen er innspilt i HD så svarer det seg å stille om dekoderen til 720p output i mitt setup.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rush HD har blitt erstattet av MTV HD, det visste vi fra før.

Hva gjelder Silver HD, History HD og Eurosport HD så hadde jeg også litt problemer i dag, sikkert i samband med at de la ut de nye kanalene og byttet plass på noen kanaler.
    Du har rett - flere av kanalene som var borte har nå dukket opp igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK HD har alltid sent alt i 720p. Det aller meste er oppskalert SD materiale, men av og til kommer der jo noe som er innspilt i HD. Det er det jeg er interessert i å vite, for når sendingen/filmen er innspilt i HD så svarer det seg å stille om dekoderen til 720p output i mitt setup.
    Skal du se NRKs sendinger med optimal kvalitet på CDs Sagem HD-mottakere, MÅ de stilles inn på 720p i setupmenyen . Det er tydeligvis en bug i softwaren i boksene som medfører at skaleringen fra 720 til 1080 blir katastrofalt dårlig. I realiteten får du halvert den vertikale oppløsningen.
    Du har da to valg:
    1. Still inn på 720p i setupmenyen. Enkelt, men det medfører at alle de andre kanalene i 1080 blir skalert ned av boksen.
    2. Kast HDMI-kabelen og kjøp en komponentkabel. Ta en factory reset, og IKKE still inn oppløsningen i setup menyen. Da vil boksen gå i tilnærmet "free-run" . dvs 576 blir skalert opp til 1080, mens 720 og 1080 slipper gjennom boksen uten skalering.

Vedlagte bilder;
    Det første er NRKs logo sendt i 720p, med boksen satt til 720p.
    Det andre er samme logo med boksen satt til 1080i. Begge sett på samme 1080 TV.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig forsvinner HD logoen

Når vi og NRK har investert i dyrt utstyr, er den utrolig uting at det skal komme en "reklameplakat" for NRK HD og ødelegge opplevelsen. Det er da helt unødvendig.

Aller helst burde også NRK logoen fjernes, men jo mindre, jo bedre....

De få nerdene som på død og liv sjekke at det er HD, kan bare trykke på fjernkontrollen, så får de sjekket dette.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nrk 2 - nrk 3 HD idag hos lyse, og prøvde og å sjekke opp på canaldigital der lå og disse kanalene 8-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mottar jeg også HE-AAC 5.1 lyd i bakkenettet. Det er første gangen jeg har sett dette. Man kan komme i skade for å tro at man mottar DTS 5.1 siden de godkjente boksene i bakkenettet transkoder HE-AAC 5.1 til DTS 5.1.
    Grundig dekoderen min transkoder til DTS 5.1 og det funker bra med AVreceiveren min. Har testet dette på NRK2 og NRK3 i bakkenettet. På NRK1 var det regionalsending med kun stereo lyd.

Via satellitt (og sikkert kabel+IPTV) er det Dolby Digital 5.1.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg også NRK2 og NRK3 i Hd plus dolby digital 5,1:smile:
    Jeg har Get
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil sted :-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk av Canal Digital å legge NRK2 og 3 på kanal 168/169.
    Er sjeleglad for at jeg byttet ut den bedritne dekoderen til CAM, TV'n min har i alle fall muligheter til å endre kanalnummer ut fra egne preferanser.

NRK2 sendte i alle fall HD på et debattprogram igår, kunne telle antall flassflak på skulderen til den ene debattanten. Ikke alt er bra i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Nrk HD

Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Skulle ikke NRK2 og NRK3 begynne å sende i HD fra nyttår? Eller var det bare sånn at det skulle skje en gang i løpet av 2011?
    Det kom 1. Februar, overraskende for de fleste!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK2 HD og NRK2 HD er også nå tilgjengelig på Get. plass 999 og 998 tror jeg. Meget bra at DD 5.1 er på plass også.

Nå mangler vi bare TV3 HD eller Viasat 4 hd så begynner vi å snakke! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    he he, jeg synes det var litt morsomt å få den eposten ja..
    jeg venter fremdeles på tv, så jeg har ikke brukt tuneren mer enn i 1 minutt..
    vi som har GET, har allerede fått alle nrk kanalene i hd, nrk2 hd & nrk3 hd fikk jeg den 1 februar. de er på plassene 999, 998,997

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Typisk av Canal Digital å legge NRK2 og 3 på kanal 168/169.
    Er sjeleglad for at jeg byttet ut den bedritne dekoderen til CAM, TV'n min har i alle fall muligheter til å endre kanalnummer ut fra egne preferanser.

NRK2 sendte i alle fall HD på et debattprogram igår, kunne telle antall flassflak på skulderen til den ene debattanten. Ikke alt er bra i HD
    Bumper denne - jeg fant ikke NRK3 HD i går kveld på CD boksen.....må lete videre skjønner jeg

Apropos: man kan jo lagre favorittkanaler (hjerte på remoten) og da spiller det vel ingen rolle om den ligger på 3 eller 169 - det er jo "dine kanaler" som vises, ikke Visjon Norge, Bliss, Max og alt det "sølet"....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •