Endelig DVB-C (og -T og -S2) kort med PCI ekspress port (og dual tuner) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 173 av 173
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en han og ei hun, sikkert den nye typen kort da jeg fikk det i desember (2011). Sikkert tilstrekkelig med antenne inn. Står ikke V2 på esken da, men det er sikkert den nye utgaven.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har bare erfaring med nye V2 kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rabbol
    Heisann, fikk du testet cammen?
    Har akkurat fått testet den ny CAMen jeg har kjøpt. Det var en TechniSat TechniCrypt >CX< som kom i posten. Den var dessverre en skikkelig skuffelse. Når jeg plugger den i WMC7-maskinen fungerer den, men etter 2-3 kanalskift får jeg meldingen "Service is scrambled - The current service is encrypted and can not be viewed at this time." med blå bakgrunn. For å kunne få den til å fungere igjen er jeg nødt til å restarte hele maskinen...

Jeg har ikke prøvd å se opptak på en kanal mens jeg ser på en annen ennå. Kommer ikke så langt før "Service is scrambled"-meldingen kommer og jeg må restarte maskinen.

Dog fungerer CAMen tilsynelatende helt fint dersom jeg putter den i min Samsung IDTV.

Så jeg er fortsatt på jakt etter en CAM-modul som fungerer med mitt oppsett som fortsatt er Octopus, Duoflex CT (trolig første versjon), CI-modul (enkel), signalene går rett til WMC7 fra Digital Devices-driverne ved å bruke "DVB-C WMC"-alternativet i "cineS2 Configuration"-programvaren/driveren. Send tips :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dvblogic tvsource.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen_2011
    Har akkurat fått testet den ny CAMen jeg har kjøpt. Det var en TechniSat TechniCrypt >CX< som kom i posten. Den var dessverre en skikkelig skuffelse. Når jeg plugger den i WMC7-maskinen fungerer den, men etter 2-3 kanalskift får jeg meldingen "Service is scrambled - The current service is encrypted and can not be viewed at this time." med blå bakgrunn. For å kunne få den til å fungere igjen er jeg nødt til å restarte hele maskinen...
    Jeg hadde noen merkelig problemer en periode, tok derfor kontakt med DD. De anbefalte meg å sette DD kortene/kablene så langt unna CPU/GPU som mulig, slå av Spread-Spectrum i BIOS og låse PCIe bus hastighet til 100MHz. Gjorde dette og systemet stabiliserte seg. Selv om det ikke var samme problem, så er det verdt et forsøk.

Så jeg er fortsatt på jakt etter en CAM-modul som fungerer med mitt oppsett som fortsatt er Octopus, Duoflex CT (trolig første versjon), CI-modul (enkel), signalene går rett til WMC7 fra Digital Devices-driverne ved å bruke "DVB-C WMC"-alternativet i "cineS2 Configuration"-programvaren/driveren. Send tips
    Har ingen erfaring med DVBC-WMC driveren. Men bruker standard DVBC-C driver og DVBLogic i stedet. Har Canal Digital kabel TV.
    Har benyttet 3 forskjellige CAMer og dette er mine erfaringer:

TechniCrypt CXV:
    Fungerte utmerket, men abb. kort ville ikke oppdatere koder hvis jeg hadde mer enn en tuner konfigurert. Kunne dekode inntil 2 kanaler samtidig.

CanalDigital CAM (Smit):
    Var noe mer ustabil, ville heller ikke oppdatere abb. kort. med mer enn en tuner konfigurert. Kunne kun dekode en kanal av gangen.

AlphaCrypt Classic:
    Fungerer utmerket. Abb. kort oppdaterer som forventet. Kan dekode 4 kanaler samtidig. Har hatt 2 situasjoner hvor dekoding uteble, men det løste seg med en firmwareoppgradering av CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for masse innspill. Det er av ulike grunner (blant annet at jeg selv befinner meg mange mange mil unna WMC7-boksen) ikke så aktuelt å prøve ut DVBLogic TVSource. Har faktisk testet det før, så helt fremmed er det ikke.

I stedet har valget nå blitt å bestille et Alphacrypt Classic fra Tyskland, og så krysse fingrene. Skal oppdatere når jeg har fått mottatt og testet kortet. Trolig blir ikke det før i mars.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke prøvd å se opptak på en kanal mens jeg ser på en annen ennå. Kommer ikke så langt før "Service is scrambled"-meldingen kommer og jeg må restarte maskinen.

Dog fungerer CAMen tilsynelatende helt fint dersom jeg putter den i min Samsung IDTV.

Så jeg er fortsatt på jakt etter en CAM-modul som fungerer med mitt oppsett som fortsatt er Octopus, Duoflex CT (trolig første versjon), CI-modul (enkel), signalene går rett til WMC7 fra Digital Devices-driverne ved å bruke "DVB-C WMC"-alternativet i "cineS2 Configuration"-programvaren/driveren. Send tips :-)

Hei

Her må det være noe feil med din setup.
    Kjører selv med samme Cam, har ikke noe som helst problem.
    Mitt forslag er at du setter opp pcen på nytt med:
    Windows 7 Premium--siste versjon av Mediaportal--LAV codec pack som ligger på mediaportals hjemmesider. Om du vil kan jeg sende deg print screen på min mediaportal setup. Som sagt skal TechniSat TechniCrypt cx eller cxv fungere helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam

Jeg ser DD ikke har Alphacrypt Classic inne lengre, men de har en som heter Alphacrypt light mm. Mulig den ikke går til conax, da det sto noe under om at en trenger oppdatering.

Ser de har en ny en som støtter 4 turnere CI CAM Mascom Conax.
    Skal vis jeg skjønner også klare og oppdatere abb.
    Noen som har erfaring med den? Til canal digital kabel TV.

Har den også inne på HTCPC.no

Men så lurer jeg på følgende, hvordan oppdaterer dere CAM firmwaren?
    Sikkert noe vensentlig somhar gådd meg forbi :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjenskap til AlphaCrypt Light så der har jeg ikke noe info, men det ser ikke ut som den støtter Conax i utgangspunktet uten evt. oppgradering.

AlphaCrypt Classic er også laget av Mascom, så det kan være at CI CAM Mascom Conax er en nyere utgave, men det blir ren gjetting.

Oppdatering av firmware på CAM kan som regel gjøres via en transponder over DVB-S. Noen lar seg oppdatere via PCMCIA grensesnitt på PC eller via egen unit tilkoblet USB. Jeg oppgraderte AlphaCrypt Classic CAMen via PCMCIA. Men dette må sjekkes ut med produsent.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mascom Conax fungerer med ikke-parret kort fra Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVBLogic. Sorry, cannot display this channel either because there is

Heisann,

Har TV kort fra Digital Devices med octopus og 4 turnere. Bruker DVBLogic, og har en plan om å få brukt DVBLogic i Windows Media Center.
    Kabel TV fra Canal Digital.

Men jeg får opp bare følgende på en blå skjerm med DVBLogic logo opp i Windows Mediacenter. "Sorry, cannot display this channel either because there is a technical problem or no TV signal"

Tror jeg har gjort alt riktig. I Digital Devices programmet har jeg konfigurert turnerene til DVB-C (Ikke WMC DVB-C). Da de skal brukes i DVBLogic.
    I DVB Server configuration har jeg valgt cable da jeg har kabelTV, men i WMC valgte jeg satelitt da DVBLogic er fiktive satelitt turnere som jeg forstår.

I DVBLogic VLC prewiev kan jeg se de forskjellige kanalene, fungerer utmerket.
    Jeg er ikke helt sikker på om EPG oppsettet mitt er helt riktig i DVBLogic, men det skulle vel ikke ha noe å si, skulle tro en kunne se kanalene uansett?? Tenkte å ta det med EPG etter jeg hadde kanalene opp å gå.

Et annet problem jeg hadde i begynnelsen, var at skjermen var svart, med jeg rolled back driveren til mitt nVidia skjermkort til en tidligere versjon. Da kom jeg et stepp videre til skjermen som sier "Sorry, cannot display this channel either because there is a technical problem or no TV signal"

Jeg har også prøved å deselect stop streem when idle, i DVB Server conf.
    Samme bilde for codet og ikke codet kanaler. Om jeg tar ut kortet fra canal digital, skjer det ingen ting, fortsatt den samme skjermen som sier "Sorry, cannot display this channel either because there is a technical problem or no TV signal"
    Men dekodingen skulle en tro virket ettersom jeg kan se kanalene i VLC.

I DVBLogig under Sources har jeg 4 folders kalt TVSourse, TVSourse2, TVSourse3 and TVSourse4.

I DVBLogic har jeg configured TVSourse sammen med Turner1, TVSourse2 sammen med Turner2 osv

Jeg har også i Safe Mode slettet Windows Media Center databasen, for jeg tok en ny TV setup.

Jeg har Windows Home Server, men har alt (TV kort, kortleser og software) på bare en PC/HTPC.
    Jeg ser nå på TV ( siden jeg ikke får WMC til å virke) ved å bruke DVBViewer. Det eneste som kan ha noe med serveren min er hvor jeg lagrer opptak og timeskift i DVBViewer.

DVBLink Server 3.2.1
    DVBLink Server Network Pack 3.2.1 (er installert, men den bruker jeg vel ikke)
    DVBLink TVSource 3.2.2

Har en log her. Er ikke så inne på disse loggene. Men jeg mener den skal dekke siste oppsett av WMC. Tuklet også litt med DVBLogic og DVB Viewer som sikkert har blitt med i loggen. Den er satt til info. Jeg vet ikke om det er mulig å bruke DVBLogic med DVBViewer men der har jeg fått opp et DVBLogic bilde på skjermen som sier at "turne are occupied by other clients"

Fikk ikke til å legge ut loggfila her, men denhar jeg lagt ut på DVBLogic forumet. Linken her.

DVBLogic &bull; View topic - Sorry, cannot display this channel either because there is a

Er det noen dær ute som har noen tipps? Jeg begynner å gå tom av ideer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital CAM (SMIT) på PC - Virker det?

Det virket hos meg i desember 2011. Uten å ha gjort endringer virker det ikke nå.

1) Er det noen som bruker Canal Digital CAM (SMIT) på PC akkurat nå og det virker?

2) Er det noen som bruker Canal Digital CAM (SMIT) i Digital Devices Cine CT (V6) akkurat nå og det virker?

3) Er det noen som bruker en annen CAM og det virker akkurat nå? Hvilken CAM?

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumuzi
    Det virket hos meg i desember 2011. Uten å ha gjort endringer virker det ikke nå.

1) Er det noen som bruker Canal Digital CAM (SMIT) på PC akkurat nå og det virker?

2) Er det noen som bruker Canal Digital CAM (SMIT) i Digital Devices Cine CT (V6) akkurat nå og det virker?

3) Er det noen som bruker en annen CAM og det virker akkurat nå? Hvilken CAM?

På forhånd takk.
    Bruker en cam kaldt Mascom Conax som jeg kjøpte fra Digital Devices. Har canal digital kabel. Fungerer godt, og decoder ihvertfall 4 kanaler samtidig. Har digital devises octopus og 4 turnere. Cammen fra canal digital har jeg ikke prøved på en stund, men den virket ihvertfall men kunne ikke decode mere enn en kanal igangen

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •