Endelig DVB-C (og -T og -S2) kort med PCI ekspress port (og dual tuner) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 173
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robefa
    Litt vanskelig å få tak, selv etter å ha lest alle postene. Kan noen bekrefte hvilken CI/CAM module må jeg ha for å benytte Digital D CI modul med Canal digital kabel, samtidig som den kan benytte 2 tunere? Canal digital kortene må vel parres med CAMen? Så er vel ikke mange CI modulene som er støttet?

Er det noen som har et oppsett som fungerer med Dgital Devices kort med 2 tunere, CD kabel og WMC7 og får tatt opp fra en kanal samtidig som ser på annen?
    Jeg kan i hvert fall melde om at mitt oppsett er med Digital Devices sin Octopus, Duoflex CT, CI-modul (enkel). Jeg har CD kabel med en Strong CAM bestilt fra CD og bruker WMC7. Jeg klarer fortsatt IKKE å spille inn fra en annen kryptert kanal dersom jeg ser på en kryptert kanal. Men jeg kan for eksempel spille inn fra en ukryptert kanal (Visjon Norge) samtidig som jeg ser på en kryptert kanal. Forsøker jeg derimot å spille inn fra en kryptert kanal blir opptaket "svart" enn noen sekunder, omtrent like lenge som det tar før bildet forsvinner på skjermen dersom en napper ut kortet mens en ser på en kanal.

Dersom noen andre med tilsvarende oppsett klarer dekode 2 krypterte kanaler samtidig er jeg svært interessert i å få høre om dette, og gjerne noen tips :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen_2011
    Jeg kan i hvert fall melde om at mitt oppsett er med Digital Devices sin Octopus, Duoflex CT, CI-modul (enkel). Jeg har CD kabel med en Strong CAM bestilt fra CD og bruker WMC7. Jeg klarer fortsatt IKKE å spille inn fra en annen kryptert kanal dersom jeg ser på en kryptert kanal. Men jeg kan for eksempel spille inn fra en ukryptert kanal (Visjon Norge) samtidig som jeg ser på en kryptert kanal. Forsøker jeg derimot å spille inn fra en kryptert kanal blir opptaket "svart" enn noen sekunder, omtrent like lenge som det tar før bildet forsvinner på skjermen dersom en napper ut kortet mens en ser på en kanal.

Dersom noen andre med tilsvarende oppsett klarer dekode 2 krypterte kanaler samtidig er jeg svært interessert i å få høre om dette, og gjerne noen tips :-)
    Kjører stort sett samme oppsettet. Problemet er at Strong CAM ikke kan dekode to kanaler samtidig. Problemet løste seg med bruk av softcam. Funker 100%. Stikkord: newcs, mdapi, acamd og kortleser fra Norsk tipping.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke mdapi for w7mc. Trenger Dvblogic TVsource.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Trenger ikke mdapi for w7mc. Trenger Dvblogic TVsource.
    Stemmer.... jeg glemte å fortelle mitt oppsett er for Mediaportal, men softcam fungerer fint med Dvblogic TVsource og Windows media center 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tehnocrypt

Hei

Jeg har lenge kjørt med Camen "tehnocrypt" CXW
    Den kan decode 2 kanaler samtidig, fungerer 100%.
    Digital Devices selger også cam på sin hjemmeside, som du fint kan bruke i sammen med CD Kabel.
    Greien er at CD funker med camer som ikke er beregnet for pairing.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hauppauge HVR 5500 og WinTV-CI + CanalDigital

Hei,

Tenkte hive meg på tråden her får å få noen tips.
    Bestilte meg et Hauppauge HVR 5500 TV kort fra Sverige for en stund tilbake. Tenkte bruke det i HTPC boksen min sammen med WinTV-CI modul og CAM fra CanalDigital.

Installering av drivere og oppsett i mediaportal gikk knirkefint. Alt helt vel til jeg skal se på kanalene. Lyd og bilde lagger noe helt for jævlig. Jeg får bilde i 2-3 sekunder så stopper det. Lyden hakker og forsvinner helt random. Men, når jeg napper CAM-en ut så går alt helt fint..Men det hjelper så lite når jeg ikke får sett på krypterte kanaler...

Tenkte det muligens er CAM-en fra CanalDigital som skaper krøll. Testet den i Samsung TVen min. Den fugerer for så vidt fint der, men fjernkontrollen responderer grise treigt. Vet ikke om det skyldes at TVen min ikke står på lista over kompatible TVer fra CanalDigital. Synes det hele virker i så fall rart. TVen min støtter både RiksTV og er IDTV klar. Men jeg er ingen ekspert på området...TVen min er for øvrig en Samsung LE46A966.

Er det CAMen min som kan være defekt eller er det kjent at CanalDigital ikke forholder seg til ISO standarder og kjører sitt eget løp for å låse kunden til sine produkter. Føler meg litt irritert bare av tanken. Ender vel opp med RiksTV til slutt i steden for!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrees
    Stemmer.... jeg glemte å fortelle mitt oppsett er for Mediaportal, men softcam fungerer fint med Dvblogic TVsource og Windows media center 8-)
    Masse takk for svarene jeg har fått! Lenge trodde jeg at problemet var at signalstyrken inn var for svak når jeg splittet til 2 tunere, og at det var hovedårsaken til opptaksprolemene (bildet hakker litt på de HD-kanalene med svakest signal).

Oppsettet mitt i dag bruker ikke Dvblogic TVSource i det hele tatt, jeg henter signalene rett til WMC7 rett fra Digital Devices-driverne ved å bruke "DVB-C WMC"-alternativet i "cineS2 Configuration"-programvaren/driveren i stedet for å bruke "DVB-C"-alternativet og så gå vi TVSource.

Slik jeg forstår det er løsningen med newcs, acamd (og trolig ny kortleser) avhengig av at jeg i tillegg installerer TVSource og så setter opp alt av kanaler og EPG på nytt. Det vil jeg helst unngå siden jeg allerede har brukt ufyselig mye tid på å få ting til å bli stabilt. Ettersom jobben min gjør at jeg kan være borte fra heimen i ukesvis bør oppsettet være så enkelt at selv samboer klarer å få ting på plass igjen (via telefonhjelp) dersom noe skulle stoppe opp :-)

Så finnes det muligheter med softcam som gjør at en fortsatt kan kjøre signalstrømmen direkte til WMC7, og aller helst uten å skaffe seg en ny kortleser?

Jeg sender nok en PM til unitor...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVsource letter forsåvidt søking etter kanaler og EPG. Det som er mest klunder er det andre. Jeg tror jeg hadde forsøkt å få tak i Technicrypt CXV CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    TVsource letter forsåvidt søking etter kanaler og EPG. Det som er mest klunder er det andre. Jeg tror jeg hadde forsøkt å få tak i Technicrypt CXV CAM.
    Da er en TechniSat TechniCAM CX blitt bestilt. Krysser fingrene for at det ikke er vesentlige forskjeller mellom TechniCAM og TechniCrypt, produsenten synes å være den samme. Slik jeg forstår det er forskjellen mellom CX og CXV at CX er uten pairingstøtte, mens CXV er med pairingstøtte. Så satser jeg på at det er slik at CD fungerer på CAMer som ikke er beregnet for pairing.

Skal poste et svar når varen er mottatt og testet, men det svaret kommer neppe før i januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fin tråd.
    Men noen som vet om det er mulig å bestille disse kortene i Norge?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Meget fin tråd.
    Men noen som vet om det er mulig å bestille disse kortene i Norge?
    Dette er eneste norske (nett)butikk jeg kjenner til.
    TV kort - DVB-S2 - Digital Devices
    Jeg har ingen erfaring med dem.

Jeg har derimot kjøpt to ganger direkte fra Digital Devices.
    Begge ganger ble tysk moms automatisk trukket fra, og jeg kunne hente varene på Posten etter en uke. Bare norsk moms å betale.
    DVB-S - S2 - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Det ser ut til at det er litt billigere å kjøpe fra tyskland.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Dette er eneste norske (nett)butikk jeg kjenner til.
    TV kort - DVB-S2 - Digital Devices
    Jeg har ingen erfaring med dem.

Jeg har derimot kjøpt to ganger direkte fra Digital Devices.
    Begge ganger ble tysk moms automatisk trukket fra, og jeg kunne hente varene på Posten etter en uke. Bare norsk moms å betale.
    DVB-S - S2 - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Det ser ut til at det er litt billigere å kjøpe fra tyskland.
    Ok, like greit å bestille fra Tyskland da.

Update:
    Men er veldig i tvil om hva jeg skal bestille, Cine CT V6 - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt), eller DuoFlex CT PCIe - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Klarer ikke helt å se forskjellen jeg. Cine CT V6 ser nyere ut da.

Takk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Ok, like greit å bestille fra Tyskland da.

Update:
    Men er veldig i tvil om hva jeg skal bestille, Cine CT V6 - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt), eller DuoFlex CT PCIe - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Klarer ikke helt å se forskjellen jeg. Cine CT V6 ser nyere ut da.

Takk.
    Jeg ville valgt Cine CT V6 - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Denne gir deg en dobbeltuner på en lavprofils PCIe slot. Den har også to kontakter for tilkobling av CI og/eller flere tunere slik at du maksimalt kan få tre dobbeltunere eller to dobbeltunere og CI.

DuoFlex CT PCIe - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Denne krever enten to lavprofils slotter eller en fullhøyde slot (med ekstra brakett).
    PCIe interfacet har bare to kontakter hvorav den ene må brukes til dobbeltuneren slik at du da har en igjen til enten CI eller dobbeltuner, altså maksimalt to dobbeltunere eller en dobbeltunere og CI.

DuoFlex CT Octopus - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Denne er litt dyrere men men har fire kontakter og gir mulighet for kombinasjon av opp til fire dobbeltunere og/eller CI.

Hvis du skal bruke disse på Windows vil jeg tro at drivere for alle variantene er i orden. På Linux er det litt større usikkerhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Jeg ville valgt Cine CT V6 - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Denne gir deg en dobbeltuner på en lavprofils PCIe slot. Den har også to kontakter for tilkobling av CI og/eller flere tunere slik at du maksimalt kan få tre dobbeltunere eller to dobbeltunere og CI.

DuoFlex CT PCIe - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Denne krever enten to lavprofils slotter eller en fullhøyde slot (med ekstra brakett).
    PCIe interfacet har bare to kontakter hvorav den ene må brukes til dobbeltuneren slik at du da har en igjen til enten CI eller dobbeltuner, altså maksimalt to dobbeltunere eller en dobbeltunere og CI.

DuoFlex CT Octopus - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)
    Denne er litt dyrere men men har fire kontakter og gir mulighet for kombinasjon av opp til fire dobbeltunere og/eller CI.

Hvis du skal bruke disse på Windows vil jeg tro at drivere for alle variantene er i orden. På Linux er det litt større usikkerhet.
    Glimrende, tusen takk for flott oppklaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en TechniSat TechniCAM CX blitt bestilt. Krysser fingrene for at det ikke er vesentlige forskjeller mellom TechniCAM og TechniCrypt, produsenten synes å være den samme. Slik jeg forstår det er forskjellen mellom CX og CXV at CX er uten pairingstøtte, mens CXV er med pairingstøtte. Så satser jeg på at det er slik at CD fungerer på CAMer som ikke er beregnet for pairing.

Skal poste et svar når varen er mottatt og testet, men det svaret kommer neppe før i januar.
    Heisann, fikk du testet cammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken CAM har dere kommet frem til?

Jeg har HTPC med Octopus med dobbel turner.
    Har to kammer med kort fra canal digital og en pvr fra canal digital.
    Har sjekket kortene i de forskjellige camene og pvr dekoder, og de fungerer i hvilken som helst cam/pvr boks.
    Har kabel tV.
    Bruker DVB Viewer til å se TV, bra program forøvirg da det er kjapt å starte og en kan legge det ned å surfe på nettet med TV nede eller ved siden av.

MEN de blir bare tull når jeg prøver å ta opp på en kanal og se en annen.
    Samme med PIP.

De to cammene jeg har er Strong Digital TV, Canal Digital. Technology by Smit. Altså kjøpt fra canal digital.

Slik jeg da forstår må jeg ha en annen CAM for å ta opp mm. slik at jeg kan bruke flere turnere med en cam. Stemmer det?

Hvilken cam/type bør jeg kjøpe og hvor?

Regner med jeg da skal bruke det kortet jeg allerede har fra canal didital??

Ser ut som HTPC min begynner å bli optimal til mitt bruk nå, etter mye forsking og tid :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkobling av antennekablel DVB-C

Har kabrl TV fra canal digital.
    Har en dobbel turner fra Digital Devices med octopus, cam mm.

Tilkoblingen for antennekabelen på kortet fra Digital Devices er en inngående og en utgående.

Har koblet til den inngående til uttaket i veggen.
    Er det tilstrekkelig eller er det ment at den utgående også må ha signal inn for å få 2 turnere til å virke??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsignalet på HUNN-pluggen går til begge tunere.
    Utsignalet på HANN-pluggen er forsterket så lenge PCen står på, og forsvinner når PCen slås av.

Bakplata er dårlig merket i så henseende. Fant info i en beskrivelse og har verifisert på HW i ettertid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legolover
    Innsignalet på HUNN-pluggen går til begge tunere.
    Utsignalet på HANN-pluggen er forsterket så lenge PCen står på, og forsvinner når PCen slås av.

Bakplata er dårlig merket i så henseende. Fant info i en beskrivelse og har verifisert på HW i ettertid.
    Dette gjelder vel bare nyere (V2) kort?
    På mitt som jeg kjøpte i juni i fjor er det ihvertfall to hun-plugger og begge må være tilkoblet antennekabel for at begge tunere skal få signal.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DuoFlex/Cine CT V6 splitter signalet intert til begge tunerne.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •