Endelig DVB-C (og -T og -S2) kort med PCI ekspress port (og dual tuner) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 173
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Meget bra tråd det her!

Bestillte følgende:

1 1 piece 091203 Cine CT V6
    2 1 piece 092003 CI module

I tillegg bestillte jeg CAM fra Canal Digital.

Jeg har installert drivere fra Digital Devices men jeg klarer ikke å 'se' CI modulen.
    Hverken i Digital Devices sin config app (Knappen for CI er grået ut) eller i DBVLogic kan kun velge 'None'.

Noen som vet hva som kan va galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått det til?

Du kan jo eventuet teste med mediaportal?

Jeg funderer på et slikt oppsett i MediaPortal da mitt firedtv kort ikke er helt stabilt når jeg bytter kanaler...

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ace748
    Hei
    Jeg har installert drivere fra Digital Devices men jeg klarer ikke å 'se' CI modulen.
    Hverken i Digital Devices sin config app (Knappen for CI er grået ut) eller i DBVLogic kan kun velge 'None'.

Noen som vet hva som kan va galt?
    Har du koblet til strøm til CI-kortet? Den trenger en 4-pins floppy strømkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unitor
    Hei

Kan bekrefte som Akne skriver her, kjører selv med Mediaportal og bruker Cam Technisat CXV som er med Pairing til Canal Digital.
    TV kortet med kortleser fra Digital Devices står i HTPC en i Stua, mens jeg har 4 clienter rundt om i huset. Hver klient ser på ulike tv kanaler om så ønskes uten noe som helst problemer (ingen hakking, feilmeldinger, plutselige stopp i streamingen). Har prøvd med å spille inn BBC HD, TV2HD, Animal Planet HD, NRK1, NRK2 samtidig, funker 100%. Så alle som kjører med soft-cam der ute, løp og kjøp en Technisat CXV eller CX, det funker.
    Bar for å klargjøre!

Dette betyr at jeg kan bruke opp til flere tunere med en CAM-modul og ett kort, og tune ulike kanaler på hver tuner?

Vil dette funke med CAM og kort fra RiksTV også, f eks med denne CAMen:
    Komplett.no - Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV
    Vil det være problematisk å paire et kort med denne CAMen, eller stiller ikke kundeservice hos RiksTV spørsmål med den CAMen?

mvh
    PK

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan bruke flere tunere med en CAM så lenge CAMen støtter det (Canal Digital CAMen støtter etter rapportene minst to samtidige strømmer). Offisiell Canal Digital CAM må du visstnok kjøpe og aktivere hos autorisert Canal Digital forhandler. Du får tak i CAM andre steder også, men Canal Digital har sluttet å parre kort og CAM på forespørsel fra kunder selv... Du kan ikke bruke RiksTV CAMen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bannan
    Hei,

Noen punkter:
    - MediaPortal v1.1.3 fungerer ikke med CAM'et fra Canal Digital, den klarer ikke kommunisere med CAM'et. Hvis du trykker på CAM Menu i denne versjonen av Mediaportal så ser du at den ikke klarer å hente data fra smartkortet. Du må bruke v1.2-beta (TV-server v1.1.7) som kan hentes herfra: MediaPortal Setup Guide

- Husk å enable CAM'et på Tvtuneren og skift fra "CAM Module: default" til "CAM Module: Astroncrypt 2"
    Jeg lurte på om du måtte gjøre noe mer for å få Canal Digital CAM'en til å fungere? Jeg har installert Mediaportal 1.2 med Duoflex og Canal Digital CAM'en men får bare beskjed om at kanalene er krypterte uansett hva jeg gjør av valg i TV server oppsettet. Det fungerer med gammel CAM brukt med Floppydtv, men da kun med 1 tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Ja, du kan bruke flere tunere med en CAM så lenge CAMen støtter det (Canal Digital CAMen støtter etter rapportene minst to samtidige strømmer). Offisiell Canal Digital CAM må du visstnok kjøpe og aktivere hos autorisert Canal Digital forhandler. Du får tak i CAM andre steder også, men Canal Digital har sluttet å parre kort og CAM på forespørsel fra kunder selv... Du kan ikke bruke RiksTV CAMen.
    Så det er bare å glemme RiksTV med tunere fra Digital Devices? Eller kan man få RiksTV paire et kort med "uoriginal" CAM?

mvh
    PK

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, da leste jeg nok feil Jeg trodde du mente å bruke RiksTV CAM med Canal Digital abonnement. RiksTV CAM med RiksTV-abonnement fungerer helt fint

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, da leste jeg nok feil Jeg trodde du mente å bruke RiksTV CAM med Canal Digital abonnement. RiksTV CAM med RiksTV-abonnement fungerer helt fint
    Takk for oppklarende opplysninger. Hvor mange samtidige strømmer klarer RiksTV CAMen, vet du det? Vurderer et oppsett med fire tunere med den RiksTV CAM og ett RiksTV programkort.

mvh
    PK

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vet jeg ikke eksakt, men i følge denne bloggen håndterer Canal Digital sin CAM tilnærmet 4 strømmer. Og så vidt jeg vet er RiksTV CAMen og Canal Digital CAMen egentlig samme produkt, så det samme burde gjelde.

Forøvrig har Digital Devices nå kommet med en Dual-CI med innebygget octopus bridge, så da er det uansett mulig med to CAM-moduler og 2 tuner-moduler (4 tunere).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har Digital Devices nå kommet med en Dual-CI med innebygget octopus bridge, så da er det uansett mulig med to CAM-moduler og 2 tuner-moduler (4 tunere).
    Ai. Den så flott ut.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Forsiktig testing er startet og så langt ser alt ut til å fungere. Kjører softcam mot en cuberevo 9000HD og kort oppdateres fint. Noe ustabilitet i XBMC-delen av ting, men noe annet er vel ikke å forvente. Det er ikke release-kode enda :-)

Os er xbmc-live installert til SSD, så ubuntu 10.04 (tror jeg)

peram
    Jeg har også hatt en del ustabilitet med stabil versjon av MythTV (0.24.1-fixes) på OpenSUSE 11.3.

Har funnet litt oppklarende informasjon her:
    PCIe DVB-C TV-Karte von Digital Devices bald verfügbar - Seite 8 - Allgemein - VDR Portal

DVB-C/T adapterene initialiseres som enten DVB-C eller DVB-T avhengig av hvilken frontend som aksesseres først!
    Mange DVB applikasjoner kan ikke håndtere mer enn en frontend, så med disse fungerer trikset med å endre navn på frontendene for å bytte mellom DVB-C og DVB-T.
    Problemet oppstår når man bruker DVB applikasjoner som håndterer mer enn en frontend, f.eks. MythTV og KDE3 versjonen av Kaffeine. Da er det nok ganske tilfeldig hvilken frontend som aksesseres først.

Så løsningen for min del blir å enten slette de frontendene jeg ikke skal bruke, eller flytte de til et annet sted enn under /dev/dvb.
    frontend0 er DVB-C og frontend1 er DVB-T.

Jeg fikk orden på dette først i går så det gjenstår å se om dette hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akne
    CAM erfaring:
    Gammel cam fra rikstv (Technisat CXV) fungerer bra
    Er det snakk om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalkr
    Takk for oppklarende opplysninger. Hvor mange samtidige strømmer klarer RiksTV CAMen, vet du det? Vurderer et oppsett med fire tunere med den RiksTV CAM og ett RiksTV programkort.

mvh
    PK
    Etter å ha kjent irritasjonen over ustabilitet med softcam har jeg gått til innkjøp av RiksTV for å forhåpentligvis få en slutt på dette. Jeg kjøpte 1 Octopus, 2 tunerkort med 2 tunere på hvert kort (DVB-T), 1 CI samt en Strong CAM til å bruke med Mediaportal.

Etter litt fikling fikk jeg CI, CAM, og begge tunerkortene til å fungere i Mediaportal. Kortet fra RiksTV var helt nytt da jeg begynte med dette prosjektet, og fikk bare "Channel is scrambled" de første minuttene. Men etter en liten halvtime, så jeg fra CI-menyen at kortet hadde blitt oppdatert og da fungerte alle kanaler! :-D

Men skuffelsen var nokså stor når jeg testet opptak av 3 eller flere kodede kanaler, for det fikk jeg ikke til å fungere. Dersom jeg ser på to kodede kanaler, og starter den tredje, blir den første kanalen jeg startet "scrambled"... Akk! Så nå frykter jeg å må gå til innkjøp av en CI+CAM til, og det koster jo fort 1500kr.

Noen andre som har fått til å dekode flere enn 2 kanaler med CAM for RiksTV?

EDIT: Kan også legge til at jeg måtte endre CAM fra å være "Default" til "Astoncrypt 2" (eller hva den heter..?) for å få CAM'en til å fungere.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg følgende melding fra Canal Digital
    "I løpet av morgendagen oppgraderes tv-nettet i ditt område. Oppgraderingen vil sørge for at husstanden er godt rustet for dagens og fremtidens produkter og tjenester. Etter oppgraderingen vil du med dekoder/IDTV oppleve svart tv-skjerm. Vi anbefaler at du slår på dekoderen allerede nå.

For å få bilde igjen etter oppgraderingen må du slå av og på din dekoder (eventuelt ta ut og inn igjen strømkabelen i 1 minutt). Er skjermen fremdeles svart må du gjenopprette fabrikkinnstillinger på din dekoder/IDTV"

Har prøvd å skru av og på pcen. Kjøre oppsettet på nytt. Søk inn kanalene på nytt. Den finner kanaler osv men når jeg prøver å vise en kanal får jeg følgende melding "Sorry, cannot display this channel either because there is a technical problemor no TV Signal"

Noen som har noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    I går fikk jeg følgende melding fra Canal Digital
    "I løpet av morgendagen oppgraderes tv-nettet i ditt område. Oppgraderingen vil sørge for at husstanden er godt rustet for dagens og fremtidens produkter og tjenester. Etter oppgraderingen vil du med dekoder/IDTV oppleve svart tv-skjerm. Vi anbefaler at du slår på dekoderen allerede nå.

For å få bilde igjen etter oppgraderingen må du slå av og på din dekoder (eventuelt ta ut og inn igjen strømkabelen i 1 minutt). Er skjermen fremdeles svart må du gjenopprette fabrikkinnstillinger på din dekoder/IDTV"

Har prøvd å skru av og på pcen. Kjøre oppsettet på nytt. Søk inn kanalene på nytt. Den finner kanaler osv men når jeg prøver å vise en kanal får jeg følgende melding "Sorry, cannot display this channel either because there is a technical problemor no TV Signal"

Noen som har noen forslag?
    Jeg måtte sette kortet inn i en IDTV og få oppsettet sent på nytt for at det ville fungerer igjen etter en slik oppgradering. Jeg fikk sett på alle nrk kanalene (utenom HD kanalene) og SVT1/2 men ellers så fikk jeg feilmelding. De har også endret på hvor TV2 kanalene (og sikkert noen andre) ligger så man må også endre et av søkeparameterne til 6952 (husker ikke farten hva det parameteret heter). Håper dette er til hjelp.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orgabeke
    Jeg måtte sette kortet inn i en IDTV og få oppsettet sent på nytt for at det ville fungerer igjen etter en slik oppgradering. Jeg fikk sett på alle nrk kanalene (utenom HD kanalene) og SVT1/2 men ellers så fikk jeg feilmelding. De har også endret på hvor TV2 kanalene (og sikkert noen andre) ligger så man må også endre et av søkeparameterne til 6952 (husker ikke farten hva det parameteret heter). Håper dette er til hjelp.
    Må det være i en IDTV? Jeg har satt den i dekoderen jeg har til leiligheten. Den fungerte etter at jeg startet på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Må det være i en IDTV? Jeg har satt den i dekoderen jeg har til leiligheten. Den fungerte etter at jeg startet på nytt.
    For meg var det å bruke en IDTV det eneste som fungerte. Jeg prøvde å sette kortet inn i flere dekodere men uansett hva jeg gjorde så fungerte det ikke. Det fungerte heller ikke å bare putte kortet inn i IDTV´en, CD måtte også sende en oppdatering til kortet.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et problem. For jeg har ikke IDTV og ingen cam lengre. Bruker SW cam.

Er det andre som har vært bort i det samme?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjerna alt å la det inn på nytt, satt kortet i CD dekoderen og tok fabrikk innstillinger. Nå fungerer det igjen. Vet ikke hva det var som gjord at det fungerte. Men nå er problemet heldigvis løst.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •