Endelig DVB-C (og -T og -S2) kort med PCI ekspress port (og dual tuner) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 173
    Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Duoflex CT har støtte for 2x2 tunere. Duoflex CT Octopus støtter 4x2 tunere.
    For å flisespikke, DuoFlex CT har 2 "expansion ports", mens Octopus har 4. De kan enten brukes til Tuner eller til CI-modul, men essensen er riktig.

peram

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt med Octopus PCIe, DuoFlex CT, DuoFlex S2 og CI-modul på Linux.

Jeg har brukt disse driverne:
    ~endriss/ngene-octopus-test: log
    Firmware hentet via script inkludert i koden for driverne.

Med disse driverne dukker S2 tunerne opp som to adaptere under /dev/dvb.
    Med standard v4l drivere blir det ett adapter med to frontends.

CT tunerene dukker opp som to adaptere med to frontends men kun en demod osv., frontend0 som DVB-C og frontend1 som DVB-T.
    Kaffeine så i utgangspunktet kun DVB-C tunerene så jeg måtte gjøre:
    mv /dev/dvb/adapter0/frontend0 /dev/dvb/adapter0/frontend0.disabled
    mv /dev/dvb/adapter0/frontend1 /dev/dvb/adapter0/frontend0
    for å få DVB-T til å fungere.

Jeg har ikke fått testet CI/CAM.

Så ganske eksperimentelt på Linux ennå men det ser jo ganske lovende ut.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter nå på følgende bestilling :

• Cine S2 V6
    • DuoFlex S2 Expansion
    • + div annet

Som skal forsøkes bli brukt sammen med PVR-utgaven av XBMC. Vil rapportere tilbake om hvordan det går...

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram

• Cine S2 V6
    • DuoFlex S2 Expansion
    • + div annet

Som skal forsøkes bli brukt sammen med PVR-utgaven av XBMC. Vil rapportere tilbake om hvordan det går...

peram
    Det blir spennede og høre hvordan det går

Jeg vurderer samme oppsett men med ci til bruk i mediaportal med canal digital...

Jeg har floppy dtv s2 nå, men den feiler som regel når jeg starter hd kanaler... Og det kommer jo ikke så mange nye drivere fra de lengre...

-Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam problemet løst

Hei

Kan bekrefte som Akne skriver her, kjører selv med Mediaportal og bruker Cam Technisat CXV som er med Pairing til Canal Digital.
    TV kortet med kortleser fra Digital Devices står i HTPC en i Stua, mens jeg har 4 clienter rundt om i huset. Hver klient ser på ulike tv kanaler om så ønskes uten noe som helst problemer (ingen hakking, feilmeldinger, plutselige stopp i streamingen). Har prøvd med å spille inn BBC HD, TV2HD, Animal Planet HD, NRK1, NRK2 samtidig, funker 100%. Så alle som kjører med soft-cam der ute, løp og kjøp en Technisat CXV eller CX, det funker.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne dere bruker? Komplett.no - Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV

Må den aktiveres mot smartkortet på en måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unitor, lurer på dette selv. Hvor har du kjøpt denne CAM'en og må den aktiveres mot Canal Digitals smart kort på noen måte?

Jeg har samme problem som trådstarter med at jeg ikke får dekodet kanalene med CAM'et fra Canal Digital. (Jeg er på Canal Digital DVB-C)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram

• Cine S2 V6
    • DuoFlex S2 Expansion
    • + div annet

peram
    Hei
    Har du fått testet dette enda?
    Og hvilket os kjører du det i?

Mvh
    Kjell

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeb
    Hei
    Har du fått testet dette enda?
    Og hvilket os kjører du det i?

Mvh
    Kjell
    Forsiktig testing er startet og så langt ser alt ut til å fungere. Kjører softcam mot en cuberevo 9000HD og kort oppdateres fint. Noe ustabilitet i XBMC-delen av ting, men noe annet er vel ikke å forvente. Det er ikke release-kode enda :-)

Os er xbmc-live installert til SSD, så ubuntu 10.04 (tror jeg)

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å få tak, selv etter å ha lest alle postene. Kan noen bekrefte hvilken CI/CAM module må jeg ha for å benytte Digital D CI modul med Canal digital kabel, samtidig som den kan benytte 2 tunere? Canal digital kortene må vel parres med CAMen? Så er vel ikke mange CI modulene som er støttet?

Er det noen som har et oppsett som fungerer med Dgital Devices kort med 2 tunere, CD kabel og WMC7 og får tatt opp fra en kanal samtidig som ser på annen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Etter intenst mye lesing på forum osv igår, så har jeg fått løst problemet med mitt oppsett. Tenkte å poste det her, siden det ser ut som om flere har spøsmål ang dette.

Mitt oppsett er altså som følger:
    Digital Devices Cine CT m/ CI-modul
    CAM kort bestilt fra Canal Digital.
    Windows 7 med XBMC og MediaPortal som TV-Server.

Noen punkter:
    - MediaPortal v1.1.3 fungerer ikke med CAM'et fra Canal Digital, den klarer ikke kommunisere med CAM'et. Hvis du trykker på CAM Menu i denne versjonen av Mediaportal så ser du at den ikke klarer å hente data fra smartkortet. Du må bruke v1.2-beta (TV-server v1.1.7) som kan hentes herfra: MediaPortal Setup Guide

- Husk å enable CAM'et på Tvtuneren og skift fra "CAM Module: default" til "CAM Module: Astroncrypt 2"

- For å få TV-serveren til å fungere med XBMC må du installere en plugin. Denne kan fåes herfra: XBMC - TVServerXBMC
    Husk å velg den for 1.2-beta

- Du må enable og konfigurere pvr pluginen for mediaportal, den er under settings -> addons -> installed addons -> mediaportal plugin (eller noe sånt)

*Edit* - Vil bare presisere at jeg ikke har fått record funksjonen i XBMC til å fungere enda, men tror det bare er spørsmål om konfigurasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med EGB Guide

Oppsettet mitt har siden jeg satt det opp, stått å gått og fungert utmerket, fram til denne uken, da jeg oppdaget et lite "problem".

Så reklame for en ny serie, og skulle sette denne på opptak. Oppdaget da at kanalen ikke hadde guide data lengre enn til fredag morgen.

Dette var helt i begynnelsen av uken så tenkte ikke så mye over det, starta PCen på nytt, søkte litt på nettet, og forsto det slik at DVBLink programma, skulle laste ned ny programdata 1 time etter oppstart og så hver 12 time. Men det hjalp ikke.

Etter å ha studert program guiden litt nøyere ser jeg at dette gjelder flere kanaler:
    FEM,
    Viasat 4,
    SVT1,
    SVT2,
    NRK1 HD,
    NRK 1 Lokal kanalen
    BBC Lifestyle,
    BBC Knowledge,
    Voice,
    Showtime,
    Boomerang,
    Disney Channel,
    TV4 Fakta,
    Fox Crime

Alle disse kanalenehar bare guide data fram til fredags morgen. Alle andre kanaler har litt over 1 uke epg data.

Etter noen dager gikk jeg inn i DVBLink Server Configuration og gjorde et nytt søk etter kanaler, og et nytt søk etter EPG data på alle tunerne. Under søk på kanaler kom det opp at 118 kanaler var oppdatert og 8 nye kanaler var lagt til. Når jeg søkte på EPG, kommer alle kanalene opp.

La også til kanalen Fox Crime. Den ble tilgjengelig for meg etter jeg satt opp Media Center PCn min, og har ikke brydd meg om å legge den til før. Denne kanalen fikk da epg data fram til fredags morgen.

Jeg har 58 kanaler i min Guide, og dette problemet gjelder bare 14 kanaler, men det er et par av disse kanalene vi bruker, så det blir et problem dersom jeg ikke har epg data på dem.

Noen som tror de har en løsning/forklaring? Er det noen måte jeg kan få DVB Logic til å oppdatere/hente ned programguide utenom de faste, hver 12 time oppdateringene.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan eventuelt bruke xmltv:
    Main Page - XMLTV

ChristianW her på forumet drifter (driftet?) den norske løsningen. Ok, ser på forumet hans at de er i prosessen med å skrive om feeden.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Main Page - XMLTV

ChristianW her på forumet drifter (driftet?) den norske løsningen. Ok, ser på forumet hans at de er i prosessen med å skrive om feeden.
    Blei geleidet hit av en anna tråd, er det kortet i første posten som trengs for og kjøre rikst på bærbar pc? har i dag en riks tv tuner som skriker for og gi plass til viktigere ting :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Blei geleidet hit av en anna tråd, er det kortet i første posten som trengs for og kjøre rikst på bærbar pc? har i dag en riks tv tuner som skriker for og gi plass til viktigere ting :P
    Bærbar, ja. Da blir det nok noe verre... Da tror jeg det beste vil være et USB TVkort med innebygd CI, som f.eks. Terratec Cinergy H7. Ser til og med ut til at det har kommet ny driver så du kan bruke mer enn en slik tuner pr. PC.

Når det er sagt, så finnes bridge-kortet til DuoFlex også i en miniPCIe-utgave:

DuoFlex CT Octopus mini - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Men, jeg tviler på at det vil være særlig praktisk å bruke dette med en bærbar. Denne varianten er nok mer beregnet på mini-itx-hovedkort, tenker jeg.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Bærbar, ja. Da blir det nok noe verre... Da tror jeg det beste vil være et USB TVkort med innebygd CI, som f.eks. Terratec Cinergy H7. Ser til og med ut til at det har kommet ny driver så du kan bruke mer enn en slik tuner pr. PC.

Når det er sagt, så finnes bridge-kortet til DuoFlex også i en miniPCIe-utgave:

DuoFlex CT Octopus mini - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Men, jeg tviler på at det vil være særlig praktisk å bruke dette med en bærbar. Denne varianten er nok mer beregnet på mini-itx-hovedkort, tenker jeg.
    Råsjans da var denne bestilt:
    TERRATEC H7 USB HD DVB-T/DVB-C MOTTAKER

Mhm.. er vell berre og prøve og seg fram er en del penger og det er snakk om men er vell vert det for og få det til og funke og bli kvitt den stygge klompen av en dekoder :P

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Main Page - XMLTV

Siden oppsettet har fungert så bra, så lenge, hadde jeg håpet at det fantes en måte og få DVBLink programvaren til å laste inn epg data på nytt eller noe lignende.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag forsvant epg på en del kanaler. Men når jeg koblet opp canal digital sin egen boks til tven, bare for å sjekke, mangler det epg på samme kanalene.

Så da er det vel noe gale med Canal Digital og ikke oppsettet mitt.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med kundeservice. Fikk beskjed om å la TV4 stå på i en time og se om det rettet problemet. Det gjorde det ikke. Tok kontakt igjen og da skrev hun at de hadde en større feil på EPG i dag, og at det jobbes med å rette feilen.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •