Endelig DVB-C (og -T og -S2) kort med PCI ekspress port (og dual tuner) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 173
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    Jeg har ett oppsett med DuoFlex CT Octopus og CI, foreløpig 2 tunere.TV Signal fra RiksTV med TechniCrypt CXV.
    Benytter WHS og DVBLink TVSource med Server Network Pack. Benytter så DVBLink klienten på Windows 7 Mediacenter. Funker utmerket, og var ganske smertefritt å sette opp. Decoder krypterte kanaler fra begge tunere.
    Vel, det vil si, fungerte utmerket til abbomentet på kortet gikk ut, da mistet jeg alle betalkanalene. Etter endel del forsøk så ga jeg opp og oppdaterte kortet via Grundig tuneren.

Er det noen av dere andre som har skaffet dere DD utstyr som har det tilsvarende, og evt. har noen tips?

Har så vidt vært i kontakt med med de jeg handlet hos. De mente at jeg burde forsøke en annen CAM, "Conax CAM by Smit", som skulle fungere greit. Noen som vet om det er mulig å paire opp andre CAMer enn Strong/TechniCrypt?

--Vegard

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vga

Er det noen av dere andre som har skaffet dere DD utstyr som har det tilsvarende, og evt. har noen tips?

Har så vidt vært i kontakt med med de jeg handlet hos. De mente at jeg burde forsøke en annen CAM, "Conax CAM by Smit", som skulle fungere greit. Noen som vet om det er mulig å paire opp andre CAMer enn Strong/TechniCrypt?

--Vegard
    Jeg har til nå benyttet en Conax Dilog CAM som jeg har lånt. Visste ikke at det var noe som het pairing før jeg leste det her.

Jeg kan ihvertfall garantere at den ikke krever noe pairing da den har vært brukt på Get før og jeg har ikke løftet en finger for å fåden til å funke. Benytter i dag en TerraTec som jeg også har lånt.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ddebono
    Jeg begynner med 2 tunere. Men hvis det funker er et vel ikke noe i veien for at utvidelesekortet med 2 ekstra porter også vil funke.
    Vet ikke, jeg håper det, men det er vel ikke sikkert at en cam som fungerer med 2 tunere automatisk fungerer med 4.

Det vil vel sikkert fungere med SW-cam..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det vil si, fungerte utmerket til abbomentet på kortet gikk ut, da mistet jeg alle betalkanalene. Etter endel del forsøk så ga jeg opp og oppdaterte kortet via Grundig tuneren.
    Hmm. Akkurat denne biten var litt bekymringsfull. Man vil jo helst ha en løsning som fungerer hele tiden, uten at man må flytte kort fra en tuner til en annen med jevne mellomrom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ddebono
    Jeg har til nå benyttet en Conax Dilog CAM som jeg har lånt. Visste ikke at det var noe som het pairing før jeg leste det her.

Jeg kan ihvertfall garantere at den ikke krever noe pairing da den har vært brukt på Get før og jeg har ikke løftet en finger for å fåden til å funke. Benytter i dag en TerraTec som jeg også har lånt.
    Hmm... Interessant.
    Jeg var ganske sikker på at RiksTV brukte pairing, men det kan hende at det ikke fungerer når det gjelder CAM. Kanskje jeg bør gi smit CAMen en sjanse?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrees
    Litt info:

Jeg kjøpte dette kortet og CI. Mitt programkort og CAM fra Canal Digital ville ikke fungere med oppsettet. Dette hadde jeg mistanke skyltes Canal Digital sin CAM. Jeg har nå fått tak i ny CAM fra Smit (Smit CONAX Cam). Denne fungerer, men desverre kun med en tuner. Nå kjører jeg softcam med kortleser fra norsktipping og da fungerer det fint med å benytte begge tunerene. Jeg har sendt epost til smit ang problemet og venter på svar ang. deres cam. Mulig denne vil fungere: Smit CONAX Cam PRO?
    Jeg benytter TechniCrypt, denne decoder 2 kanaler. Men har problemer med oppdatering av kort. Har derfor vært i dialog med dvbshop.net, hvor jeg har handlet kortene mine, og deres påstand er at den CAMen du har skal fungere fint med flere tunere. Har du sjekket om du har noen muligheter til å justere noe i CAMmenu'en?
    supportsidene til DD, så ser det ut til at Smit CAMen kan håndtere opp til 2 tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter TechniCrypt, denne decoder 2 kanaler. Men har problemer med oppdatering av kort. Har derfor vært i dialog med dvbshop.net, hvor jeg har handlet kortene mine, og deres påstand er at den CAMen du har skal fungere fint med flere tunere. Har du sjekket om du har noen muligheter til å justere noe i CAMmenu'en?
    supportsidene til DD, så ser det ut til at Smit CAMen kan håndtere opp til 2 tunere.
    Skal få sjekket en gang til...
    Sist forsøk lyktes ikke hverken i Mediaportal eller WMC.

Skal ta image av disken, da softcam fungerer ypperlig nå...

Poster resultat så snart jeg har noe...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at oppsettet i dag med 2 tunere ikke holder. Så tenkte og prøve dette med 4 tunere.

Er det noen fordel/ulempter med og ha 4 tunere på 1 PCIe plass kontra 2x2tunere på 2 forskjellige PCIe plasser.

Har plass/mulighet til begge deler.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Merker at oppsettet i dag med 2 tunere ikke holder. Så tenkte og prøve dette med 4 tunere.

Er det noen fordel/ulempter med og ha 4 tunere på 1 PCIe plass kontra 2x2tunere på 2 forskjellige PCIe plasser.

Har plass/mulighet til begge deler.
    Noen som har noen tanker om dette? Lyst og bestille :-)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve meg på 4 tunere på samme PCIe, så tenkte jeg skulle høre om bestillingslisten min var riktig/inneholdt alt jeg trengte:

-1 x DuoFlex CT Octopus PCIe
    1 x Digital Devices DuoFlex CT Extension
    - 1 x 092109
    2 x 5.25 " connector to 2x 3.5 " power adapter

Ser dette greit ut? Noe jeg har glemt? Greit og få det riktig når det kommer fra utlandet og ting tar litt tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve meg på 4 tunere på samme PCIe, så tenkte jeg skulle høre om bestillingslisten min var riktig/inneholdt alt jeg trengte:

-1 x DuoFlex CT Octopus PCIe
    1 x Digital Devices DuoFlex CT Extension
    - 1 x 092109
    2 x 5.25 " connector to 2x 3.5 " power adapter

Ser dette greit ut? Noe jeg har glemt? Greit og få det riktig når det kommer fra utlandet og ting tar litt tid.
    Så da skal du benytte softcam siden det ikke noen modul for CAM med her ?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg må vel nesten bli det. Har 2 program kort og 2 cam'r fra Canal Digital kabel, som jeg skulle bruke med floppydtv kortene jeg kjøpte, men det fungerte jo dårlig. Og slik jeg skjønner det virker det ikke er så bra til dette oppsettet heller. Så bruker softcam nå og tenke og forsette med det til det fantes en løsning. Så kunne jeg bestille de delene jeg trenger når en løsning som fungerer er på plass.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så det bra ut? Ikke noe jeg har glemt?
    Den kablene mellom Octopus PCIe og tunerene følger vel med også på Duoflex extension tuneren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser greit ut dette, ja. Eneste jeg ville bestilt i tillegg er CI-modulen, men siden du har tenkt til å bruke softcam, så klarer du deg jo godt uten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kablene mellom Octopus PCIe og tunerene følger vel med også på Duoflex extension tuneren.
    Kan ikke skjønne annet. Så vidt jeg kan se selger de ikke kabelen løst, i hvert fall.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på og bestille antenne kabel også. Fikk med 2 antenne kabler når jeg bestilte hos canal digital. Om den antenne kabelen sto det følgende: "Canal Digital sender deg en trippelskjermet antennekabel. Dette er for å sikre at du får maksimal kvalitet på signalene til din tv."

Dro på en av butikkene som forhandlet Canal Digital og hørte om de hadde slike kabler, de viste ikke om kabelen de solgte var trippelskjermet og det står bare antennekabel og x antall meter på kablene.

Kjøpte 2 stk, men med kabelen fra canal digital har jeg ingen problem, når jeg bruker kabelene jeg kjøpte på butikken hender det at noen av HD kanalene har litt problemer.

Noen som vet om denne kabelen de selger hos Digital Devices er trippelskjermet/bra kvalitet. Var greit at den var i vinkel istedet for rett fram også. Ingen info når man velger engelsk men det står noe på tysk.

Antennen-Kabel 2m weiß Class A - Digital Devices Distribution UG (haftungsbeschrÀnkt)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du trenger litt forsterkning av signalet, spesielt hvis man splitter det mange ganger burde/må man til slutt forsterke signalet.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt. Bare og vente no :-)

1 piece 091013 - DuoFlex CT Octopus PCIe
    1 piece 091007 - Digital Devices DuoFlex CT Extension
    1 piece 092109 - 092109
    2 piece 094125 - 5.25 " connector to 2x 3.5 " power adapter
    3 piece 094721 - 094721
    4 piece 0946200 0946200

Mulig jeg må ha en forsterker, men det er tydlig forskjell på kablene, har prøvd litt forskjellige men det er bare canal digital sine som ikke gir problemer. Alle vanlige kanaler går greit, men innimellom er det problemer med HD kanalene. Spesielt NRK kanalene.

Så jeg håper deisse kablene er gode. Er jo greit og ha best mulige kabler selv om man skal bruke forsterker :-)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har dette? Hvor finner dere driverene? Jeg finner bare "tyske" drivere. Starter opp innstallasjonen så er alt på tysk. Og jeg kan ikke tysk.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google oversetter hjalp meg gjennom installasjonen. Det var ikke så komplisert som fryktet.
    Config programmet var på engelsk.
    Ifølge Digital devices skulle driver programmet automatisk endre til englesk når jeg startet det, men det gjorde det ikke.

Gjorde nødvendige endringer i DVBLink, og det gikk smertefritt.

Har testet med opptak fra 4 HD kanaler samtidig, samt ta opp 3 HD kanaler og se på en 1 HD kanal, og det fungerer utmerket.

Jeg hadde et oppsett med 2 tunere tidligere. I programopptaks oversikten der det tidligere var 3 programmer i konflikt, er nå borte.

Der det var 4 programmer i konflikt står det fortsatt gule trekanter på, når man velger løs konflikt, kan man velge at man skal ta opp alle programmene. Etter å ha lagret står det likevel som at det er en konflikt.

Likevel blir alle 4 programmene tatt opp slik de skal. Så håper at etterhvert som tvguiden blir ny, vil dette forsvinne. Dette er jo uansett et ikke-problem

Veldig fornøyd så langt vertfall, men bare hatt det noen timer.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •