Endelig DVB-C (og -T og -S2) kort med PCI ekspress port (og dual tuner) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 173
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Status:

Hei

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å benytte kortet med Mediaportal, men man kan benytte Windows Media Center eller andre. Jeg har testet litt med de to nevnte, men har støtt på problemer, men har håp om at dette skal løse seg.

Kortet kommer med verktøy for å konfigurere kortet, CI modul og Windows Meida Center. Her kan man velge hvilken type tuner man vil benytte (DVB-C, DVB-T og DVB-C WMC).

Skal man benytte Windows Media Center må man velge DVB-C WMC, dette grunnet at Windows Media Center i utgangspunktet ikke støtter DVB-C. Kortet simulerer da DVB-S og man må legge inn en "fiktiv" transponderliste. Digital Devices har lagt ved en mengde slike lister, men dessverre mangler listen for Canal Digital sine kanaler i Norge. For å teste har jeg bygget en liste med noen av Canal Digital sine kanaler. Data for kanalene har jeg hentet ut fra Mediaportal, etter et kanalsøk der. Videre kan man velge hvilke av de to tunere som skal ha tilgang til CI (CAM). Her kan man velge begge om CAM støtter dette.

I Mediaportal er ting enklere. Her kan man søke kanalene, MEN man trenger en fix for dette. Denne har forumbruker morpheus_xx utviklet og kan lastes ned her: MediaPortal Forum

Så kommer jeg til utfordringen. Jeg har kort og CAM fra Canal Digital. Problemet er at jeg ikke har lyktes å dekode scramblede kanaler. Det viser seg at det er flere som plages med dette og det jobbes med å løse problemet. Ut fra mine erfaringer kan det virke som problemet ligger i CAM fra Canal Digital. Denne ser ut til å ikke la seg kommunisere med på korrekt måte for å få Mediaportal eller Windos Media Center til å dekode kanalene.

Jeg har derfor tenkt å sette opp en softcam for å se om dette kan løse problemet. Helst ønsker jeg å få dette til å fungere med Mediaportal, men Windows Media Center kan også være et alternativ. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan man setter opp softcam og ikke har lyktes med å finne tilstrekkelig med dokumentasjon på hvordan man gjør dette. Er det noen som kan dette og har lyst til å hjelpe?

Om softcam er i "gråsonen" og ikke kan diskuteres her, er jeg tilgjengelig på PM. Det er ikke snakk om kortdeling, men å benytte mitt eget kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Duoflex CT PCIe og tilhørende CI Interface fungerer

Jeg bestilte Duoflex CT PCIe og tilhørende CI Interface.
    - Digital Devices DuoFlex CT PCIe
    - CI Interface for Cine S2 V5.5 and DuoFlex
    - 094125 (2 Braketter)

Benytter DVBlogic som middelware mellom kort og Win7

Installerte Duoflex drivere http://shop.digital-...jectID=28380919
    Installerte DVBlogic programvare DVBLogic
    I DVBlogic configureres begge tunere, kanaler legges inn og EPG konfigureres opp
    Deretter installasjon av tunere i MCE
    Her installeres de digitale tunere som DVB-S
    Etterpå kjøres et DVBlogic program innefra MCE som mapper og synkroniserer kanaler
    Voila

Dette fungerer nå, har vært noe ustabilt, har jo rotet rundt med ulike Cam'er etc. Men ble bra når jeg foretok en helt ny reinstallasjon.
    Det hender at enkelte opptak feiler da DVBlogic ikke finner signaler. Tror det skyldes litt svake signaler til begge tunere (separate antenneplugger til hver tuner)
    Holder på å legge ny antennekabel til PC + justere opp antenneforsterker, men blir ikke ferdig med det denne uken.

CAM erfaring:
    Gammel cam fra rikstv (Technisat CXV) fungerer bra
    Kjærulf CAM fra Expert fungerer dårlig (hakker)
    Ny cam fra Rikstv og Canal Digital (Strong) fungerer kun med en tuner
    Benytter nå cam fra Technisat CX. Den fungerer utmerket
    Programkort (for IDTV) fra Canal Digital

Benytter Canal Digital kabelTV

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant lesning akne! Imponerende samling cam'er du har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akne
    Jeg bestilte Duoflex CT PCIe og tilhørende CI Interface.
    - Digital Devices DuoFlex CT PCIe
    - CI Interface for Cine S2 V5.5 and DuoFlex
    - 094125 (2 Braketter)

Benytter DVBlogic som middelware mellom kort og Win7

Installerte Duoflex drivere http://shop.digital-...jectID=28380919
    Installerte DVBlogic programvare DVBLogic
    I DVBlogic configureres begge tunere, kanaler legges inn og EPG konfigureres opp
    Deretter installasjon av tunere i MCE
    Her installeres de digitale tunere som DVB-S
    Etterpå kjøres et DVBlogic program innefra MCE som mapper og synkroniserer kanaler
    Voila

Dette fungerer nå, har vært noe ustabilt, har jo rotet rundt med ulike Cam'er etc. Men ble bra når jeg foretok en helt ny reinstallasjon.
    Det hender at enkelte opptak feiler da DVBlogic ikke finner signaler. Tror det skyldes litt svake signaler til begge tunere (separate antenneplugger til hver tuner)
    Holder på å legge ny antennekabel til PC + justere opp antenneforsterker, men blir ikke ferdig med det denne uken.

CAM erfaring:
    Gammel cam fra rikstv (Technisat CXV) fungerer bra
    Kjærulf CAM fra Expert fungerer dårlig (hakker)
    Ny cam fra Rikstv og Canal Digital (Strong) fungerer kun med en tuner
    Benytter nå cam fra Technisat CX. Den fungerer utmerket
    Programkort (for IDTV) fra Canal Digital

Benytter Canal Digital kabelTV
    Var svært optimistisk etter å ha lest innlegget ditt. Formaterte maskina og satte igang med samme oppsett som ditt. Fikk installert DVBlogic. Søkte opp kanalene og overførte disse til Windows Media Center. Men skuffelsen var stor da resultatet ble det samme som før. Kanalene forblir scramblet. Har satt tuner 1 og 2 til DVB-C og kun aktivert CI på tuner 1 i DD Tool. I DVBlogic aktiverte jeg kun tuner 1 og søkte kanaler på denne. DD Tool får tilgang til CAM og Canal Digital kortet. Så nå vet jeg ikke hva det er.

Noen forslag?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd CAM/Kort i et annet oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrees
    Var svært optimistisk etter å ha lest innlegget ditt. Formaterte maskina og satte igang med samme oppsett som ditt. Fikk installert DVBlogic. Søkte opp kanalene og overførte disse til Windows Media Center. Men skuffelsen var stor da resultatet ble det samme som før. Kanalene forblir scramblet. Har satt tuner 1 og 2 til DVB-C og kun aktivert CI på tuner 1 i DD Tool. I DVBlogic aktiverte jeg kun tuner 1 og søkte kanaler på denne. DD Tool får tilgang til CAM og Canal Digital kortet. Så nå vet jeg ikke hva det er.

Noen forslag?

1. Sjekk om du får sett BBC world som går uscramblet
    2. Hvis du kjenner noen som har TV med cam interface, sett cam+kort inn i den TV'en for å sjekke at kort/Cam fungerer. Alternativt sett programkort i PVR hvis du har det for å sjekke at programkortet er oppdattert
    3. IDVBlogic har du en preview under channels(hvis jeg ikke husker feil) hvor du kan linke op mot VLC player. Da får du preview via VLC uten at MCE er involvert. Da får du sjekket at tuner+cam+kort fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Sjekk om du får sett BBC world som går uscramblet
    Jeg får sett BBC world

2. Hvis du kjenner noen som har TV med cam interface, sett cam+kort inn i den TV'en for å sjekke at kort/Cam fungerer. Alternativt sett programkort i PVR hvis du har det for å sjekke at programkortet er oppdattert
    Når jeg benytter kortet i PVR, fungerer alle kanalene.

3. IDVBlogic har du en preview under channels(hvis jeg ikke husker feil) hvor du kan linke op mot VLC player. Da får du preview via VLC uten at MCE er involvert. Da får du sjekket at tuner+cam+kort fungerer.
    Jeg får ikke til preview i DVBlogic, har installert VLC, men VLC starter ikke når jeg trykker preview.

Har planer om å prøve å sette opp softcam, for å teste -men dette har jeg ikke kompetanse på. Har funnet litt info på nett, men det står lite om dette da det er i gråsonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det hjelper, men:
    Når du installerte drivere for kort og CI så ble det også installert et konfigurasjonsprogram fra Digital Devices "DvbcineS2 Configuration".

Der er det en meny som heter Commin Interface Module.
    Sjekk under Tuner at DVB-C/T Tunere er krysset av for begge tunere.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har hatt tid og testet dette med SW-cam? Og noen som har prøvd med 2 x dual tuner kort? 2 tunere blir akkurat for lite.

Jeg har denne strong cam'en og program kort fra canal digital? Ser at dette ikke fungerer så bra i dette oppsettet heller, jeg gikk for 2 floppydtv kort. Fikk det til og fungere i WMC, men jeg kunne ikke ha cam'ene i pcen når jeg startet opp maskinen, for da døde korta. Satt jeg de i etter oppstart fungerte alt i WMC. Men når jeg bestemte meg for å bruke DVBlogic pga EPG så fungerte ikke cam'ene i det hele tatt.

Nå kjører jeg SW-cam og oppsettet fungerer veldig bra, men merket fort at 2 tunere holder ikke lengre, slik det gjorde i min forige HTPC. Veldig fornøyd med DVBLogic og da hadde det vært perfekt om jeg fikk 4 tunere med 2 kort. Har jo begrenset plass

Men hvordan fungerer dette med parring og slikt.
    Ser akne har prøvd med mange forskjellige Cam'r, kan jeg kjøpe en Technisat CX cam og sette mitt programkort i? Eller er jeg tvunge til og bruke strong cam'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående DuoFlex kortet.

Kan godt tenke meg dette, men er usikker på om jeg da må ha 2 CAM lesere, 2 CAM og 2 programkort. Eller kan flere tunere på DuoFlex dele dette ?

Har i dag en WMC løsning med TerraTec H7 (1 stk) og DVBLogic. Dette funker helt utmerket, men trenger flere tunere. Og ønsker ikke en stabel med bokser :-)

Noen som har fått et godt oppsett med DuoFlex ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktsiden deres påstår at du kan bruke én CAM på fire tunere. Har ikke testet selv, men en kamerat har akkurat bestilt fire tunere som skal brukes med RiksTV, så får vi se hvor bra det funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Produktsiden deres påstår at du kan bruke én CAM på fire tunere. Har ikke testet selv, men en kamerat har akkurat bestilt fire tunere som skal brukes med RiksTV, så får vi se hvor bra det funker.
    Gi gjerne tilbakemelding når dette er testet.

Også om det funker med Software CAM

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke akne et fortreffelig innlegg med sine erfaringer om CAM rett ovenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Har ikke akne et fortreffelig innlegg med sine erfaringer om CAM rett ovenfor?
    Joda, men det var noen usikkerhetsmomenter. Og litt uklart om man kunne benytte en CAM til 2/4 tunere.

Og også om andre får dette til :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg svare for ham, men jeg forstod det dithen at han benyttet to tunere (en dual-tuner modul) med en CAM-modul.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Nå skal ikke jeg svare for ham, men jeg forstod det dithen at han benyttet to tunere (en dual-tuner modul) med en CAM-modul.
    Nå har jeg bestilt også. Så da får vi se :-)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 eller 4 tunere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ddebono
    Angående DuoFlex kortet.

Kan godt tenke meg dette, men er usikker på om jeg da må ha 2 CAM lesere, 2 CAM og 2 programkort. Eller kan flere tunere på DuoFlex dele dette ?

Har i dag en WMC løsning med TerraTec H7 (1 stk) og DVBLogic. Dette funker helt utmerket, men trenger flere tunere. Og ønsker ikke en stabel med bokser :-)

Noen som har fått et godt oppsett med DuoFlex ?
    Litt info:

Jeg kjøpte dette kortet og CI. Mitt programkort og CAM fra Canal Digital ville ikke fungere med oppsettet. Dette hadde jeg mistanke skyltes Canal Digital sin CAM. Jeg har nå fått tak i ny CAM fra Smit (Smit CONAX Cam). Denne fungerer, men desverre kun med en tuner. Nå kjører jeg softcam med kortleser fra norsktipping og da fungerer det fint med å benytte begge tunerene. Jeg har sendt epost til smit ang problemet og venter på svar ang. deres cam. Mulig denne vil fungere: Smit CONAX Cam PRO?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ingen som har prøvd et oppsett med 4 tunere? Veldig spent på om det fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Men det er ingen som har prøvd et oppsett med 4 tunere? Veldig spent på om det fungerer.
    Jeg begynner med 2 tunere. Men hvis det funker er et vel ikke noe i veien for at utvidelesekortet med 2 ekstra porter også vil funke.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •