Kan jeg koble 2 antenneforsterkere til ei antenne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg koble 2 antenneforsterkere til ei antenne?

Sliter med dårlig RiksTV signal på tross av at jeg bor i mørkegrønt område med fri sikt til senderen, så jeg sitter med planer om å oppgradere antenneannlegget mitt.

Det jeg skal mate er en PC med 3 TV-kort, 1 stk Terratec 2400 og 2 stk FloppyDTV så jeg er på jakt etter en utendørs antenneforsterke og en innendørs splitter som også kan fungere som strømforsyning til antenneforsterkeren.

Jeg har sett endel på Triax sine produkter og de har produkter som gjør dette.

Triax Digital nettdel F-type IFP 502 - CableCom Web

Triax Digital forsterker UHF MFA651 - CableCom Web (bare ett eksempel)

Problemet er bare at splitteren/strømforsyninga bare har 2 utganger og jeg trenger 3 med mulighet for utvidelse.

Kan jeg koble to av disse splitterene/strømforsyningene til ei antenne?
    Kan jeg koble to TV-kort til en utgang på splitteren/strømforsyninga?

Er det eventuellt noen andre løsninger?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tidligere dårlige signal fra parabolen, til tross for kun 10-15m kabelstrekk og til veggboks. Endte med skifting av kontakter/terminering i begge ender og så hoppa vi over veggboksen og kjørte kabel rett i dekoder. Da ble det bra.
    Ikke noe direkte svar på spørsmålet ditt, men har du dårlige termineringer og går via splittere mm, så får du signaldemping over hvert eneste punkt. Sluttsummen på kassalappen..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på en spiltter på en av utgangene så har du 3, den demper ca 3 dB.
    Denne forsterker 12 dB så det bør gå fint, men kjøp en fra samme sted og ikke bra biltema e.l.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Sliter med dårlig RiksTV signal på tross av at jeg bor i mørkegrønt område med fri sikt til senderen, så jeg sitter med planer om å oppgradere antenneannlegget mitt.

Det jeg skal mate er en PC med 3 TV-kort, 1 stk Terratec 2400 og 2 stk FloppyDTV så jeg er på jakt etter en utendørs antenneforsterke og en innendørs splitter som også kan fungere som strømforsyning til antenneforsterkeren.

Jeg har sett endel på Triax sine produkter og de har produkter som gjør dette.

Triax Digital nettdel F-type IFP 502 - CableCom Web

Triax Digital forsterker UHF MFA651 - CableCom Web (bare ett eksempel)

Problemet er bare at splitteren/strømforsyninga bare har 2 utganger og jeg trenger 3 med mulighet for utvidelse.

Kan jeg koble to av disse splitterene/strømforsyningene til ei antenne?
    Kan jeg koble to TV-kort til en utgang på splitteren/strømforsyninga?

Er det eventuellt noen andre løsninger?
    Har du dårlig RiksTv signal så må du flytte antennen...prøve å finne et annet sted for den....ikke sikkert det mest logiske stedet gir best signal...og hva slags antenne har du? Innendørs eller utendørs?
    Og det kan bli problemer med å dele et antennesignal...særlig hvis det er "dårlig" fra før----men lykke til
    PS. en proff installatør kan være en god investering....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du forsterker støyen også. Så du vil ikke få bedre kvalitet på signalet, du får bare høyere signalstyrke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en slik forsterker selv. På hver av de to utgangene har jeg koblet en treveis passiv splitter. Ut av dette har jeg totalt 6 antennepunkter rundt omkring i huset. Har bra signal også.

Det er IKKE mulig å koble inn to slike bokser. Forsterkeren er i boksen ute ved antenna. Boksen inne er bare strømforsyning og splitter.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha, da blir det vel til at jeg først kjører med bare to utganger og om signalet bra er godt så setter jeg på splittere også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •