Trådløs overføring kabel-tv signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring kabel-tv signal

Er det mulig å overføre kabel-tv signalene trådløst fra kabel-tv uttaket til HD-PVR dekoderen?
    Er Canal-Digital sitt kabel nett om det har noe å si.
    Har uttaket på den ene siden av rommet og skulle gjerne sluppet å trekke en ledning til andre siden der jeg vil ha TVen da den blir veldig synlig (og mistenker at det er ei som kommer til å legge ned veto mot det, men det er en annen sak).

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er helt umulig (medmindre man bruker proff-utstyr i hundre-tusen kroners klassen).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fant muligens noe som kan hjelpe (i teorien, har ikke prøvd det ennå).

Jeg har tenkt å koble Slingbox pro-HD Komplett.no - Slingbox PRO-HD til dekoderen på stua for så å overføre signalene trådløst til tv på loftsstua. Tenker å benytte Slingmedia slingcatcher Komplett.no - Slingmedia SlingCatcher for å koble til tv'n. Benytter en Get dekoder, og jeg håper at den digitale dekoderen i Slingbox'n kan gjøre det mulig å se på ulike kanaler i stue og på loftstue?

Hvis noen har prøvd disse produktene, så setter jeg stor pris på en tilbakemelding...

Jostein

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morbus_76
    Hei

Fant muligens noe som kan hjelpe (i teorien, har ikke prøvd det ennå).

Jeg har tenkt å koble Slingbox pro-HD Komplett.no - Slingbox PRO-HD til dekoderen på stua for så å overføre signalene trådløst til tv på loftsstua. Tenker å benytte Slingmedia slingcatcher Komplett.no - Slingmedia SlingCatcher for å koble til tv'n. Benytter en Get dekoder, og jeg håper at den digitale dekoderen i Slingbox'n kan gjøre det mulig å se på ulike kanaler i stue og på loftstue?

Hvis noen har prøvd disse produktene, så setter jeg stor pris på en tilbakemelding...

Jostein
    Nei du må se på samme kanal med slingbox løsning. Husk også på at Slingbox Pro komprimmerer videoen ganske mye mer enn hva som er normalt for HDTV. Slingbox kan heller ikke komprimmere like bra som en moderne H.264 enkoder. Etter å ha kjørt HD kanaler gjennom Slingbox Pro så kan du forvente et betydelig kvalitetstap. En SD kanal beholder muligens kvaliteten gjennom Slingbox Pro (uten at jeg er sikker). Skal du se en annen kanal i et annet rom vha. slingbox så må du benytte en ekstra GET dekoder til å mate Slingbox Pro med.
    Slingbox Pro må også ha component video for å overføre HD signaler. Kjenner ikke GET's HD bokser men de har kanskje
    HD component video som ikke er kopibeskyttet...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •