Altibox TV (Lyse-nett) - Trondheim - Elendig. Sannsynligvis værst bitrate av alle!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox TV (Lyse-nett) - Trondheim - Elendig. Sannsynligvis værst bitrate av alle!

Hei,

I en hektisk periode med jobb, samt at jeg ble fristet av fiber ble jeg fristet til å bestille TV og internett gjennom NTE, som leverer gjennom altibox. Selger snakket selgerprat, men jeg trodde han da han snakket om fremtidens blabla, regnet med de gikk for den beste leveransen

Det jeg burde ha gjort var å sjekke bildekvaliteten først. Rikstv gjennom antenne på loftet har et markant bedre bilde, altibox er kornete og må ha minst bitrate av alle leverandører.

Noen andre erfaringer med bildekvalitet på altibox i trøndelag? Noen som vet den reelle bitrate'n sammenlignet med andre leverandører?

Hilsen skuffet

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pspeters
    Hei,

I en hektisk periode med jobb, samt at jeg ble fristet av fiber ble jeg fristet til å bestille TV og internett gjennom NTE, som leverer gjennom altibox. Selger snakket selgerprat, men jeg trodde han da han snakket om fremtidens blabla, regnet med de gikk for den beste leveransen

Det jeg burde ha gjort var å sjekke bildekvaliteten først. Rikstv gjennom antenne på loftet har et markant bedre bilde, altibox er kornete og må ha minst bitrate av alle leverandører.

Noen andre erfaringer med bildekvalitet på altibox i trøndelag? Noen som vet den reelle bitrate'n sammenlignet med andre leverandører?

Hilsen skuffet
    Jeg bor på Levanger og har Altibox. Er svært fornøyd med bildekvaliteten, både når jeg ser på min lille 26" Samsung for nyheter o.l. og også når jeg ser i storformat med min BenQ5000.
    Jeg ser jo at det er markant forskjell fra HD-kanalene og de andre, men har aldri tenkt på at det er spesielt dårlig. Nå skal det også sies at jeg ikke har anelse om hvordan bitrate'n til kanalene er.
    Dekoderen jeg har Motorola 1960 PVR, koblet til reciever med hdmi og videre hver sin hdmi til både projektor og tv. Setup på dekoderen er satt til 1080i video.
    Har ikke prøvd tv fra annen leverandør, men ville bare dele at jeg i hvertfall er fornøyd med altibox.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårligere enn RiksTV - da må det være noe galt 8).

Har Alitbox fra Lier Fibernett og er kjempe fornøyd. Gikk fra parabol til Altibox og merket ingen forskjell, så bilde skal være av det bedre du får - ellers er det feil et sted. Sjekk nettverkskabler, HDMI kabler etc - du bruker vel ikke Scart inn i TV'n.....

Leverandøren kan vel og sjekke forbindelsen til inntaksmodemet hos deg for å sjekke om du har drop-outs på forbindelsen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må skyldes en feil. Har Ntebb selv og kjører 1080i til tv & pj. Har ikke opplevd kornete bilde.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldrene mine har Altibox fra NTE, der gjorde jeg noen instillninger for å få HDMI'en til å gi ordentlig signal ut. Måtte faktisk lese manualen for å finne ut av det (nederlag).

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Restart dekoder, trykk "meny" når oppstart kommer til den tredje rundingen, velg oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og engasjement

Jeg har stilt inn tuneren, som også er motorola'en med PVR, til å gi ut 1080i.

Jeg håper dere har rett, at det virkelig er noe galt med signalet. Skal sjekke med leverandør. Har brukt forskjellig hdmi-kabler, inkludert en Monster-kabel.

Skal nevnes at jeg har 9.generasjons Pioneer KURO og at de fleste svakheter blir tydelig, men likevel at det er dårligere enn RiksTV bør vel ringe noen bjeller. Bilde er kornete, til og med samboeren ser distinkt forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pspeters
    Takker for svar og engasjement

Jeg har stilt inn tuneren, som også er motorola'en med PVR, til å gi ut 1080i.

Jeg håper dere har rett, at det virkelig er noe galt med signalet. Skal sjekke med leverandør. Har brukt forskjellig hdmi-kabler, inkludert en Monster-kabel.

Skal nevnes at jeg har 9.generasjons Pioneer KURO og at de fleste svakheter blir tydelig, men likevel at det er dårligere enn RiksTV bør vel ringe noen bjeller. Bilde er kornete, til og med samboeren ser distinkt forskjell.
    Ring din Altibox leverandør for feilsøk. Enkelt og greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •