LG 22" LED-TV (22LE330N) og CD med CAM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 22" LED-TV (22LE330N) og CD med CAM

Hei.

Kjøpte forleden en liten ekstra tv for soverommet av type LG 22" LED-TV
    22LE330N. Denne er godkjent av CD. Etter å ha fått tilsendt kort til CAM er jeg lettere frustrert. Ved å velge kabeltv tilkobling og så søke etter kanaler finner ikke tv'en en enste kanal. Jeg har også et valg med å søke på antenne og da finner tv'en 44 digitale tvkanaler og 15 digitale radiokanaler.
    Her kan NRK 1, 2, og 3 sees uten problem. Alle de andre kanalene er blokkert/kodet. Jeg ringer så support 4-5 ganger og de sier de skal paire kortet, men ingen ting skjer. Alle de andre kanalene er like forb.. stengt.

Andre som har erfart noe lignende med LG - CD?
    Tips mottas med takk.
    Har prøvd å skifte land uten hell. Lagt manuelt inn verdier for frekvensstart og stop, symbolrate og QAM uten at det hjelper...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ullevål
    Hei.

Kjøpte forleden en liten ekstra tv for soverommet av type LG 22" LED-TV
    22LE330N. Denne er godkjent av CD. Etter å ha fått tilsendt kort til CAM er jeg lettere frustrert. Ved å velge kabeltv tilkobling og så søke etter kanaler finner ikke tv'en en enste kanal. Jeg har også et valg med å søke på antenne og da finner tv'en 44 digitale tvkanaler og 15 digitale radiokanaler.
    Her kan NRK 1, 2, og 3 sees uten problem. Alle de andre kanalene er blokkert/kodet. Jeg ringer så support 4-5 ganger og de sier de skal paire kortet, men ingen ting skjer. Alle de andre kanalene er like forb.. stengt.

Andre som har erfart noe lignende med LG - CD?
    Tips mottas med takk.
    Har prøvd å skifte land uten hell. Lagt manuelt inn verdier for frekvensstart og stop, symbolrate og QAM uten at det hjelper...
    Det kan virke som du har fått inn kanalene fra bakkenett/RiksTV i stedet for CD. Hvis du kan se NRK selv om CAM'en ikke er plassert i TV'n så er det ikke CD kabel du mottar. TV'n skulle funnet mye mer enn 44 digitale tv kanaler om den hadde søkt inn CD kabel. På RiksTv er det rundt 40 kanaler totalt vil jeg tro. Spørs om du bør sjekke coax kablingen i huset ditt for å se om TV'n du forsøker faktisk er koblet til kabelnettet og ikke tak antenne. Det du også kan gjøre er å koble TV'n på et uttak der du vet at det er CD kabel digitaltv signaler.

TV'n er ikke godkjent og CD selger ikke CAM & abbonement til denne TV'n. Det betyr ikke at TV'n ikke vil fungere men i værste fall kan den ha software problemer som gjør at den ikke vil fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takk for informativ tilbakemelding.
    Jeg tror dine antagelser er riktig.
    Dette skal sjekkes ut. Rapport følger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske riktig. NRK vises selv uten CAM ergo RiksTV signaler mottas.
    Det er et hav av antenneuttak i huset og jeg mistenker at dette punktet har dårlig signal og antennekabelen virker som antenne og dette forklarer hvorfor RiksTV mottas?
    Vil en antenneforsterker hjelpe?
    Jeg fikk tips om at det er en bug i software på TV'en og at dette også kan forklare problemet? Dette kunne rettes med å sette region/land til Sverige, men som nevnt ingen resultat.

TV'en er CD godkjent da både bruksanvisning og Elkjøp hevder dette..

Igjen takk

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ullevål
    Ganske riktig. NRK vises selv uten CAM ergo RiksTV signaler mottas.
    Det er et hav av antenneuttak i huset og jeg mistenker at dette punktet har dårlig signal og antennekabelen virker som antenne og dette forklarer hvorfor RiksTV mottas?
    Vil en antenneforsterker hjelpe?
    Jeg fikk tips om at det er en bug i software på TV'en og at dette også kan forklare problemet? Dette kunne rettes med å sette region/land til Sverige, men som nevnt ingen resultat.

TV'en er CD godkjent da både bruksanvisning og Elkjøp hevder dette..

Igjen takk
    Siden du mottar RiksTV på kabelen så er det en alvorlig feil i kablingen. Det kan du ikke fikse med antenneforsterker. Trolig vil antenneforsterker bare gjøre vondt værre. Du må finne ut hvor CD kabelen kommer inn i huset. Så må du følge kabelen og sjekke om alle splittinger osv. er skikkelig utført. Det kan også være lurt å få hjelp av en montør fra CD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •