IP-TV via router PROBLEM!? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    P-2602HWT-F3

Thomson DBI 8500

Den har vel forresten ikke HD-lyd, men slikt finnes kanskje ikke på TV-dekodere ennå?
    Det finnes ikke nei og det kommer nok heller ikke i HDTV sammenheng.
    Farlig å si at det ikke kommer men om det kommer så blir det neste generasjons HDTV systemer som uansett vil kreve nye dekodere.

Det er ingen TV kanaler som sender HD-lyd siden standardene for HDTV ikke omfatter HD lyd. Derfor sendes heller ingen HDTV kanaler med HD lyd. Det som er vanlig er normal Dolby Digital fra 2.0 til 5.1 med bitrater fra 384-448kbps.

Ikke alle HDTV kanalene har Dolby Digital lyd heller. NRK1 HD,TV2 HD,TVNorge HD sender f.eks. ikke Dolby Digital lyd men den del programmer har trolig kodet Prologic II 5.1 lyd som kan sendes over vanlig stereo kanaler.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott at du fikk det til da!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent å kommentere dette, men jeg gjør det likevel. Funker VOD (filmleie og trailere) via den boksen du bruker nå ?

Det der Zyxel Multimodem (P2602HWT-F3) rælet som følger med Telenors fiber abonnementer er jo bare helt latterlig dårlig. Jeg ønsker å kjøre en Asterisk server, IP-kameraer, VPN og masse annet snadder bak routeren min. Mine 25 Mbit skal brukes til noe mer enn bare soffasurfing lissom. For å få til dette måtte jeg forkaste hobbyrouteren til Telenor og velge noe annet. Valget falt da naturlig nok på "Routernes Dreambox" Mikrotik med RouterOS 4.10. Nå har jeg alt oppe og går, IPTV problemet løste jeg ved hjelp av å enable IGMP-proxy på ene switchporten (Enable multicast streams heter det nok på din). Problemet er at jeg ikke får VOD (filmleie) biten til å funke skikkelig, når jeg velger en trailer eller lignende så skjer det ikkeno ... Jeg har prøvd så mangt, men tiden strekker ikke alltid til for å teste alt. Derfor... har noen et stalltips for å få det til å funke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johan_B
    Litt sent å kommentere dette, men jeg gjør det likevel. Funker VOD (filmleie og trailere) via den boksen du bruker nå ?

Det der Zyxel Multimodem (P2602HWT-F3) rælet som følger med Telenors fiber abonnementer er jo bare helt latterlig dårlig. Jeg ønsker å kjøre en Asterisk server, IP-kameraer, VPN og masse annet snadder bak routeren min. Mine 25 Mbit skal brukes til noe mer enn bare soffasurfing lissom. For å få til dette måtte jeg forkaste hobbyrouteren til Telenor og velge noe annet. Valget falt da naturlig nok på "Routernes Dreambox" Mikrotik med RouterOS 4.10. Nå har jeg alt oppe og går, IPTV problemet løste jeg ved hjelp av å enable IGMP-proxy på ene switchporten (Enable multicast streams heter det nok på din). Problemet er at jeg ikke får VOD (filmleie) biten til å funke skikkelig, når jeg velger en trailer eller lignende så skjer det ikkeno ... Jeg har prøvd så mangt, men tiden strekker ikke alltid til for å teste alt. Derfor... har noen et stalltips for å få det til å funke ?
    VOD er i motsetning til vanlig tv ikke multicast men rtsp med proprietær stream transport (ikke rtp). Etter noen runder med wireshark ser det ut som om udp portene 6000 og oppover brukes. Tror det skal sitte langt inne å få portintervallet fra Telenor.. Selv har jeg unngått hele greia med å sette en svitsj etter fibermodemet. Telenor Zyxcel får ta seg av tv og telefon - og så bruker jeg en bedre ruter til alt det andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krydrik
    VOD er i motsetning til vanlig tv ikke multicast men rtsp med proprietær stream transport (ikke rtp). Etter noen runder med wireshark ser det ut som om udp portene 6000 og oppover brukes. Tror det skal sitte langt inne å få portintervallet fra Telenor.. Selv har jeg unngått hele greia med å sette en svitsj etter fibermodemet. Telenor Zyxcel får ta seg av tv og telefon - og så bruker jeg en bedre ruter til alt det andre.
    Joa... men da er du vel fremdeles slave av zyxelen når det gjelder NAT og portforward etc. ? Ikke vil Asterisk funke heller, da jalla NAT'en (symmetric) på Zyxelen roter til portene i udp pakkene. Har Wiresharket både foran (med hub) og etter Zyxel for å se hva som går hvor. Senest nå idag prøvde jeg å sette Thomson boksen i en "dmz" der jeg forwardet alt til den og bare den. Likevel funket ikke VOD. Jeg tror faktisk jeg bare avskriver hele VOD greia, det er jo dritdyrt uansett - kan jo nesten dra på kino for den prisen de tar.

Slik jeg har det satt opp nå, med en Mikrotik R750G rett i fiberkonverteren, så eier jeg fibern og all trafikken. TV funker suverent, både HD og SD, menyer og alt. Jeg kan ha så mange NAT chains jeg orker, Asterisk surrer og går og gir gratistelefon til hele storfamilien, uansett hvor de er i verden, VPN, openVPN, IPSEC og alt det der funker knall... UPNP funker knall... mine ørten og ti IP kameraer spyr ut data og jeg kan makse linjene mine uten at Mikrotik'en blir svett engang.

Nei... Zyxel'en kan bare ryke ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa... men da er du vel fremdeles slave av zyxelen når det gjelder NAT og portforward etc. ? Ikke vil Asterisk funke heller, da jalla NAT'en (symmetric) på Zyxelen roter til portene i udp pakkene. Har Wiresharket både foran (med hub) og etter Zyxel for å se hva som går hvor. Senest nå idag prøvde jeg å sette Thomson boksen i en "dmz" der jeg forwardet alt til den og bare den. Likevel funket ikke VOD. Jeg tror faktisk jeg bare avskriver hele VOD greia, det er jo dritdyrt uansett - kan jo nesten dra på kino for den prisen de tar.

Slik jeg har det satt opp nå, med en Mikrotik R750G rett i fiberkonverteren, så eier jeg fibern og all trafikken. TV funker suverent, både HD og SD, menyer og alt. Jeg kan ha så mange NAT chains jeg orker, Asterisk surrer og går og gir gratistelefon til hele storfamilien, uansett hvor de er i verden, VPN, openVPN, IPSEC og alt det der funker knall... UPNP funker knall... mine ørten og ti IP kameraer spyr ut data og jeg kan makse linjene mine uten at Mikrotik'en blir svett engang.

Nei... Zyxel'en kan bare ryke ...
    Zyxel og egen ruter i paralell via felles svitsj. Telenor begrenser ikke antall ip adresser - Zyxel får en ip adresse og egen ruter får en annen. Funker enn så lenge i hvertfall.

Kanalarkivet er kjekt å ha (og er gratis).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zyxel og egen ruter i paralell via felles svitsj. Telenor begrenser ikke antall ip adresser - Zyxel får en ip adresse og egen ruter får en annen. Funker enn så lenge i hvertfall.

Kanalarkivet er kjekt å ha (og er gratis).
    Du verden, funker det altså ? Jeg har tenkt på det, men ikke giddet å prøve. Takk for info. Hvilken svitsj og hvilken ruter bruker du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden, funker det altså ? Jeg har tenkt på det, men ikke giddet å prøve. Takk for info. Hvilken svitsj og hvilken ruter bruker du ?
    Cisco SLM2008 svitsj, og D-Link dir 855 ruter. Enkle saker - men skiten virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cisco SLM2008 svitsj, og D-Link dir 855 ruter. Enkle saker - men skiten virker.
    Tja, enkel og enkel. Har du satt opp svitsjen på noe vis ? Tenker på igmp-snooping etc...

Likte det her godt : "Many-to-one port mirroring for noninvasive monitoring of switch traffic ". Tror jeg må shoppe meg en slik til jul...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har funnet ut hvilken porter IPTV kanalene faktisk ligger på? Har prøvd litt wireshark men ikke kommet helt i mål. Tenke på en mulighet for å "tune" inn TV kanalene i VLC. Nå er jo riktignok mange av kanalene (muligens NRK også) kryptert, men det er Conax som brukes og da finnes det jo CAM evt SoftCAM løsninger som burde funke, så lenge man har legalt programkort.

mvh
    PK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fiber fra telenor med TV. Zyxel-modemet har lenge irritert meg med ustabilitet og den slags. Så etter litt forskning så har jeg funnet en delvis løsning på problemet.

Jeg har en Asus RT-N66U router. Oppsettet er som følger:

Fiberboks til WAN-porten på asusen, dekoderen i port1 på asusen. Det jeg har gjort er å aktivere IPTV i menyen på asusen. Dette fungerer til en viss grad. Problemet er som følger: Jeg får TV og internett uten å bruke modemet, det er koblet ut. MEN, tv-guide, VOD osv fungerer ikke. Får alle kanalene jeg skal ha, men ingen programinfo og lignende.

Er det noen som vet hvilke innstillinger jeg trenger for å få dette til å funke? Det er ganske uaktuelt å bruke zyxel-modemet til noe som helst.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •