Hvilken bredbåndsleverandør skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken bredbåndsleverandør skal jeg velge?

Jeg skal snart flytte, og dit jeg skal flytte kan jeg desverre ikke ha Altibox som jeg har nå. De har sjekket interessen der i området, men den var ikke stor nok til at de valgte å bygge ut i denne omgang.

Derfor må jeg finne på noe annet, og siden det er en jungel der ute, så tenkte jeg at folket her inne besitter kunnskapen og viljen til å hjelpe!

Jeg ønsker trådløst bredbånd i huset, og skulle gjerne hatt en løsning som i dag med 10/10 mbit fra Altibox, men det blir jo vanskelig skjønner jeg.

Hvilken leverandør foreslår dere på bredbånd, hvem gir mest for pengene?

I tillegg må jeg jo ha tv-signaler også, men er usikker på om jeg skal ta Riks-TV, parabol eller hva jeg skal ha. Noen tips om hva som gir mest for pengene der også?

Jeg har i dag 4 tver i den lille leiligheten, og i det nye huset ser jeg kanskje for meg tv i stuen, kjøkkenet, kjelleren og på soverommet kanskje.

Er det noen her inne som kan gi meg et lite råd eller et tips om dette?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke om du kan få canal digital og skaffe deg bredbånd og parabol i samme pakke. (er litt usikker på om det kun gjelder kabel tv kunder :P)

Ellers så kan eg anbefale telenor dem har noko som heiter Basic turbo trur det var det som var navnet da får du 16mb\700kb linje til 399 .- tar forbehold om feilinfo om feil pris.. men det er ivertfall mitt råd har vore borti både nextgentel og tele2 og vill absolutt ikkje anbefale dei.

Men det er dog min meining.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veit ikkje hvilke alternativ du har der du bor. Var selv kunde hos Ventelo før eg gjekk over til Altibox, og var veldig fornøyd med kundeservice. fekk med gratis trådløs router som eg fekk beholde etter avsluttet abo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Get her, siden den gang det het Kr.sand KabelTV.

Pr. i dag er det 6 TVer på 3 dekodere, både SD og HD. Internett 18/4 som er stabilt og med lav ping. 2 telefonlinjer.

Førstelinjetjenesten hos Get oppleverer jeg som ubrukelig. Dog har Get sjappe her i byen med oppegående folk. Er New Connection som har service for Get, topp service der.

Beror jo litt på hvor du skal bosette deg da, og hva som er tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg jobber i Ventelo og Ventelo er Norges billigste ADSL leverandør.

349kr pr måned for 20mbps linje.

Du kan jo gi oss et ring på 03222 så får du nok et fint tilbud på router og oppkobling av selve linjen Så tråden her bare tilfeldigvis på forsiden da jeg skulle se etter svar på min egen tråd her hehe.. ikke for å selge eller noe jeg sier dette. Jeg er teknisk rådgiver på bedrift jeg, bare sånn til info

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18
    Hei!

Jeg jobber i Ventelo og Ventelo er Norges billigste ADSL leverandør.

349kr pr måned for 20mbps linje.
    Symetrisk?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Symetrisk?
    Dessvere, skal du ha symetrisk linje så må du over på SDSL.

Den 20mbit-linjen til Ventelo har 1mbit opphastighet.
    Skal du ha symetrisk så tilbyr de maks 2/2mbit til en lille sum av 699,-

Ser de tilbyr raskere SDSL til bedrift, men der tør de ikke engang å skrive prisen.. så da regner jeg med at det er utelukket ;D

Tilbake til trådstarter:
    Det spørs helt hvor du bosetter deg. Velger du internett via telefonlinja så er opphastigheten -veldig- begrenset i forhold til det du er vant med i dag.
    For å få slike hastigheter krever det at du har en brukbar linje fram til huset og at den ikke er langt unna sentralen.

Jeg ville nok sjekket mulighetene for canal digital/get/fiber osv. Sjansen er da også større for at de kan levere internett og TV sammen.

Selve den trådløse biten inne er ikke noe problem å sette opp, det kan man gjøre med et par enkle grep med en boks fra elkjøp til par hundre kroner. Hvis leverandøren ikke leverer dette alt-i-ett.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelilg dette!

Det er så enkelt med Altibox, alt i samme fiber og ferdig med det!

Sjekket Telenor fiber akkurat, men det kunne jeg heller ikke få der nede.

Tenkte også på bredbåndspakken fra Canal Digital, med tv og bredbånd i samme pakke, men det forutsetter vel kabel TV hvis jeg forsto det riktig. Om det er opplegg for det der nede vet jeg heller ikke, det står en parabol der i dag.

Får sjekke litt videre, og takker for alle svar. Aller helst kunne jeg tenke meg TV og bredbånd fra samme leverandør, virker enklere. Men vi får se, tar imot alle tips med takk!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Vanskelilg dette!

Tenkte også på bredbåndspakken fra Canal Digital, med tv og bredbånd i samme pakke, men det forutsetter vel kabel TV hvis jeg forsto det riktig. Om det er opplegg for det der nede vet jeg heller ikke, det står en parabol der i dag.

Får sjekke litt videre, og takker for alle svar. Aller helst kunne jeg tenke meg TV og bredbånd fra samme leverandør, virker enklere. Men vi får se, tar imot alle tips med takk!
    Har du sjekket kor langt inn i landet svenskene tilbyr bredbånd? usikker på om de kommer så langt inn som telemark, men kanskje verdt å sjekke ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Symetrisk?
    Hei!

Som nevnt lengre oppe av uGn så er det ikke symmetrisk.

Det er selve ADSL teknologien som begrenser opphastigheten da under 1/10 av frekvensspekteret er tildelt opplastning.

Skal man ha raskere må man over på SDSL eller fiber.

Men som sagt så har vi den billigste og raskeste ADSL tjenesten på markedet, så hvis ikke fiber eller SDSL er aktuelt kan du gå for ADSL hos Ventelo om du vil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Vanskelilg dette!

Anbefaler det å sjekke om du har mulighet for VDSL2 hos Nextgentel, de har stort sett de "beste" dsl linjene i Norge pr dags dato.
    Har selv 40/20mbit og betaler pene 598,- for linjen, noe jeg vil si er billig for hastigheten.

Om du ikke har tilgang til kabel eller fiber så er VDSL2 og ADSL2 de beste alternativene.

Det jeg kjenner til av Ventelo er så som så, har hatt flere bekjente (familie og venner) som har hatt Ventelo og byttet etter et år med binding.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er og på jakt etter nytt bredbånd...men er jo UMULIG og finne ut hvor stort jeg kan ha der jeg bor, da INGEN av bredbåndsjekken fungerer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    jeg er og på jakt etter nytt bredbånd...men er jo UMULIG og finne ut hvor stort jeg kan ha der jeg bor, da INGEN av bredbåndsjekken fungerer...
    Send adresse på pm så skal jeg sjekke for deg :P

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Send adresse på pm så skal jeg sjekke for deg :P
    jeg har prøvd med adressen... men den skjønner jo ingenting når jeg verken har gate eller husnummer der jeg bor...ikke har jeg hustlf heller

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    jeg har prøvd med adressen... men den skjønner jo ingenting når jeg verken har gate eller husnummer der jeg bor...ikke har jeg hustlf heller
    Det er et gårdsnr der du bor for de steder som ikke har adresse. Dette nr bruker du til å søke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Det er et gårdsnr der du bor for de steder som ikke har adresse. Dette nr bruker du til å søke.
    Må ha gårdsnummer OG bruksnummer samt kommunenavn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Anbefaler det å sjekke om du har mulighet for VDSL2 hos Nextgentel, de har stort sett de "beste" dsl linjene i Norge pr dags dato.
    Har selv 40/20mbit og betaler pene 598,- for linjen, noe jeg vil si er billig for hastigheten.

Om du ikke har tilgang til kabel eller fiber så er VDSL2 og ADSL2 de beste alternativene.

Det jeg kjenner til av Ventelo er så som så, har hatt flere bekjente (familie og venner) som har hatt Ventelo og byttet etter et år med binding.
    Nå har det seg sånn at Ventelo mottok pris i 2009 for Norges beste kundeservice og denne prisen deles kun ut til ETT selskap pr år

Så da har nok dine venner/familie bare vært svært uheldige men jeg kan egentlig ikke skjønne hva som skal ha vært galt. Alle leverandører bruker jo samme kobbernett (telenors) og da vi også er best på kundeservice ser jeg ikke hva dem kan klage på som dem ikke kan klage på hos andre leverandører?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter videre med denne her nå.

Sjekket akkurat Canal Digital og mulighetene for kabel tv og bredbånd i samme pakka, men det gikk jo ikke. Det er ikke kabel tv "nett" der nede sa de. Er det mulig, vi er i 2010 liksom!

Så nå vurderer jeg Riks-TV faktisk på tv-biten. Fire tver for prisen av 1 sier de. Noen som har den og er fornøyd med opplegget?

Driver ellers å sjekker hva jeg kan få av bredbånd hos Ventelo, Next Gentel, Telenor etc.

Er kun Telenor som kommer opp med noe svar på adressesøk etc, og det er kun mulig å få Medium pakka sier de, 3000/350. Er ikke det stusselig da?

Noen som har tips eller råd videre her?

Ventelo og Next Gentel kommer ikke opp med noe forslag i det hele tatt.

Edit: Next Gentel kunne tilby 4000/1000 sa de, ringte og pratet med de. Dette via telefonlinjen sa de.

Edit2: Ventelo kunne bare tilby 3500 linje de også.

Dette her er ikke mye å skryte av! Uff...............

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •