Hvilken bredbåndsleverandør skal jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En ting man kanskje burde ha i bakhodet. Skal man ha noe som helst med torrents å gjøre så er Inteno modemet til Nextgentel bare å skite i. De takler ikke mer enn 50 simultaneous connections før de henger seg.

Gikk over til Telenor og alt fungerer som en fryd. Ikke det billigste men ofte det bedre.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt alternativ dukket opp her nå.

Søkte litt og kom over Z Nett AS, en lokal leverandør av trådløst nett som kan gi meg 10/10 mbit linje for 397,- i mnd.

Det høres jo flott ut, noen som kjenner til de?

Får da en trådløs mottaker som monteres på huset, og en kabel ned til trådløs router som da monteres inne går jeg utifra.

Tror kanskje dette er noe for oss, må sjekkes på i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Anbefaler det å sjekke om du har mulighet for VDSL2 hos Nextgentel, de har stort sett de "beste" dsl linjene i Norge pr dags dato.
    Har selv 40/20mbit og betaler pene 598,- for linjen, noe jeg vil si er billig for hastigheten.

Om du ikke har tilgang til kabel eller fiber så er VDSL2 og ADSL2 de beste alternativene.

Det jeg kjenner til av Ventelo er så som så, har hatt flere bekjente (familie og venner) som har hatt Ventelo og byttet etter et år med binding.
    +1 til den. Jeg tok et introduksjonstilbud og har 10/5 linje fra dem via VDSL2 og duverden for en forskjell det er i fra ADSL. Det man merker det best på er jo selvfølgelig utlinjen som plutselig gjør det til en lek å laste opp bilder/film osv., men dette vet du jo siden du hadde symetrisk linje før også. Kan på ingen måte sammenlignes med fiber, men det er en god løsning der hvor fiber ikke er tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En ting man kanskje burde ha i bakhodet. Skal man ha noe som helst med torrents å gjøre så er Inteno modemet til Nextgentel bare å skite i. De takler ikke mer enn 50 simultaneous connections før de henger seg.

Gikk over til Telenor og alt fungerer som en fryd. Ikke det billigste men ofte det bedre.
    Jeg hadde dette problemet med det første modemet mitt, men etter at jeg klaget på dette fikk jeg nytt sendt i posten vederlagsfritt og siden har jeg ikke hatt problemet. Kankje det var en dårlig firmware i starten?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Jeg hadde dette problemet med det første modemet mitt, men etter at jeg klaget på dette fikk jeg nytt sendt i posten vederlagsfritt og siden har jeg ikke hatt problemet. Kankje det var en dårlig firmware i starten?
    Mulig. De ga meg aldri det alternativet. De sa bare at det var sånn det var.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er tatt.

Da er valget på bredbåndsleverandør tatt, og valget falt på Z Nett som leverer trådløst nett til bedrifter og private her i Grenland.

Hjem

De kan levere linjer som fungerer ihvertfall, og med litt kapasitet på.

Jeg valgte 10/10mbit linje til oss, og det koster 397,- pr mnd.

Helt ok det, og gleder meg til å få dette i hus, samt se om det virker!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •