Media-PC i stedet for Canal Digital HDPVR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media-PC i stedet for Canal Digital HDPVR?

Hei,

jeg har forsøkt å søke, men finner ikke noe særlig god info om akkurat dette her.

Jeg skal gå til anskaffelse av en HD-PVR-dekoder og har Canal Digital i veggen gjennom borettslaget. Jeg har flere venner som forbanner den dårlige boksen til CD. Denne må jeg att på til betale hele 2999,- for, så jeg ser etter andre muligheter.

Vil følgende oppsett virke?
    - Media-PC, selvbygget rundt et micro-ATX-oppsett
    - Et kort som dette: Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI
    - En CAM med pairet kort fra CD

I teorien skal dette gi meg opptaksmuligheter og de samme fasiliteter som en HDPVR, men med tilleggsfunksjonene en ekte PC har. Jeg vil også få muligheten til å bygge det så stille jeg vil.

To konkrete spørsmål:
    1. Vil en CAM med kort fra CD måtte låses til en godkjent TV, eller vil den fungere problemfritt i TV-kortet jeg har linket til over? Merk, det er ikke snakk om å kjøpe CAM'en selv, men å handle på samme måte som om jeg skulle satt det rett inn i tv'en.
    2. Er det noen andre kjente problemer med et slikt oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry,

tror jeg fant det jeg lurte på her: http://avforum.no/forum/generell-htp...l-digital.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jeg hadde lagt inn kommentar.. men antageligvis ikke oppdatert ettersom det var rett etter registrering :/

Uansett - det el_jefe linker til gjelder satelitt - jeg ville tro at det var litt anderledes når vi snakker om kabel?

Er det noen her som faktisk har satt opp en htpc med CAM for Canal Digital kabel?

Alt jeg vil er å bli kvitt den &#€%!" hd-pvr dekoderen.. CAM i TV er ikke aktuelt for meg, og er mer enn keen på å legge ut en 6-8 lapper for å kunne sette fyr (vel, kanskje ta ut de farligste elementene slik at jeg ikke forgifter nabolaget først) på en bråkete liten plastboks som så vidt orker å ta i mot partals-trykk på fjernkontrollen som jeg er helt sikker er laget av en særdeles eksotisk legering av plast, tinn, og fullstendig irrelevante palladium elementer (noe må jo forsvare den "€"# prisen..).

Med andre ord - utlover en liten dusør i form av video på youtube som viser destruksjon av HD-PVR dekoderen til canal digital til de som klarer å sette meg i rett spor og gjør at jeg ender opp med en adskillig bedre tv-opplevelse enn jeg har i dag. Dusøren blir selvfølgelig utlvert når jeg a) får laget en plan for utskifte og b) klarer å anskaffe midler til og c) bygger og ser at løsningen fungerer.

Detaljer på ferdig resultat vil også selvfølgelig bli skrevet opp her når/hvis det går.

Så.. har noen gjort dette før eller har klar og god informasjon til hvordan å bygge en HTPC med CAM som tar CI til CD (PS: FYI, forkortelser er undervurderte (FEU m.a.o.) - så gi lyd fra dere

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det skal gå. se bla her: Guider - Mspc

Det finnes mer på mspc, men trådene ligger nok i delforumet "Gråsonen" som du må be om tilgang til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •