Mistet digitale/HD bilder etter oppdatering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mistet digitale/HD bilder etter oppdatering

Hei, Beklager om dette har vært nevnt før men jeg fant kun informasjon rundt den andre dekoderen Canal Digital har.

Jeg har en HD tv og har de sist årene hatt denne dekoderen fra Canal Digital: HD-dekoder - Canal Digital NO

Tv har DVI og ikke HDMI.

20 Oktober gjorde de en Software oppdatering og etter den har jeg kun hatt lyd med sort skjerm (noen ganger masse streker i ulike farger over skjermen)
    Jeg kan kun se tv på AV1 (i meny på tv) og det er som det var i gamle dager (er vel kanskje analoge signaler jeg ser på nå? )

Jeg er helt grønn på sånt , men er temmelig fortvila nå, Såpass har jeg forstått at de 5 gangene jeg nå har snakket med Canal Digital så aner de ikke hva dette skyldes og prater bare tull og tøys. En var frekk nok til og si at jeg kunne kjøpe meg en ny tv...hva ****..

Noen som kan hjelpe /har noen ideer?
    (nok igjen beklager om dette har vært opp før, ble nettopp medlem her på forumet for og se om noen har opplevd det samme)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok en feil i HDMI kommunikasjonen mellom boksen og Tv, feilen kan ligge i Tv eller boksen. Dette kalles Handshake der boksen og tv forteller hverandre hva de for noe og hva de klarer av oppløsning.
    Prøv å gå inn i Videoinnstillinger og endre Oppløsning til 1080i, 720p eller 576p, husk å velge OK nederst i hjørnet for å få endringen.
    Klarer du ikke å få bilde på DVI så bør du sette HD-signalet til Nei, da får du bedre bilde fra Scart (RGB).
    Så får du prøve igjen når CD kommer med neste sw.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du har nok en feil i HDMI kommunikasjonen mellom boksen og Tv, feilen kan ligge i Tv eller boksen. Dette kalles Handshake der boksen og tv forteller hverandre hva de for noe og hva de klarer av oppløsning.
    Prøv å gå inn i Videoinnstillinger og endre Oppløsning til 1080i, 720p eller 576p, husk å velge OK nederst i hjørnet for å få endringen.
    Klarer du ikke å få bilde på DVI så bør du sette HD-signalet til Nei, da får du bedre bilde fra Scart (RGB).
    Så får du prøve igjen når CD kommer med neste sw.

Takk for svar - poenget er at jeg har ikke noe i meny som heter Videoinnstillinger...når jeg ser nærmere på Canal Digital sin side så ligger de ute med bilder av en HD dekoder og en opptaks dekoder (den som debateres på forumet her) Jeg tror faktisk nå at jeg har en annen HD dekoder en den de har på sin side.

Idag kjørte jeg en fabrikkinstilling av dekoderen -plutselig fungerte alt og jeg fikk inn digitale/HD signaler. Mistet så nettet (skjer av og til) så jeg tok strømmen i 10 sek og startet opp ...bare for og se at da var jeg tilbake til utgangspunktet med tv signalene..nedtur til de grader...det er jo kontakt der og lyder har jeg og nå har jeg jo også fått opp de riktige signalene (før jeg da tok strømmen og alt falt tilbake..)

Frustrert her nå..ingen på kundeservice hos CD kan bidra med noe..venter på tilbakemelding fra de ansvarlige rundt oppdateringen men dette begynner og bli latterlig...
    Uansett takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva står det på boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står HD 103c.

Nå har jeg idag fått beskjed om at de sender gratis en ny HD dekoder (den som ligger på webben deres )
    Den heter Hd 104c.

De tror dette ska løse problemet...tror det først når jeg ser det , men kanskje har jeg en gammel dekoder som er problemet etter oppdateringen..for håpe.
    takk for svar

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en ny TV? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Opplevde det samme

Det er TV'n som forteller dekoderen om valgene for 1080i og 720p skal være aktive i dette tilfellet.

Dette er enten en "bug" eller "feature" som kom sammen med software oppdateringen den 20 oktober 2010.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tvslave6599

Det er TV'n som forteller dekoderen om valgene for 1080i og 720p skal være aktive i dette tilfellet.

Dette er enten en "bug" eller "feature" som kom sammen med software oppdateringen den 20 oktober 2010.

Ja det bilde der er jeg temmelig dritt lei av nå og det er sikkert du også.
    Ok om det er noen trøst så er det vel at det ikke er noe feil med tv,en regner jeg med (som er relativt ny og som har fungert frem til oppdateringen)
    Har du fått noe klarhet i om hva de gjør med dette hos CD ? det må jo være mange flere en oss som opplever dette?
    (leser av den andre tråden for opptaks dekoderen at det er mange som har hatt problemer)
    Jeg for som sagt et ny dekoder om ca en uke - legger inn en post her da på status.
    Lykke til så for vi dele eventuelle ting vi hører rundt dette som kan løse problemet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD 103 har component som er en fullgod HD utgang, bruk den.
    HD 104 har ikke, men den fungerer kanskje bedre på HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummelise
    ...
    Har du fått noe klarhet i om hva de gjør med dette hos CD ? det må jo være mange flere en oss som opplever dette?
    ...
    CD kundeservice var hyggelige og greie, men jeg klarte dessverre ikke å gjøre meg forstått angående dette. :-?

Jeg håper det kommer en ny softwareoppdatering som fikser problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen - har nå fått koblet opp den nye HD dekoderen jeg har fått fra CD men problemet er fortsatt det samme (som beskrevet i denne tråden)
    Nå inrømmer CD at det ikke lar seg løse...etter oppgradering av Software fungerer ikke dette lenger på min tv (jeg vet ikke hva det betyr men min tv har DVI og ikke HDMI..vistnok er dette grunnen)

Men nå sier de at jeg kan få kjøpe PVR Dekoderen rimelig og at denne skal støtte tv min og at alt skal fungere bra.

Jeg lurer da på følgende - er det noen her inne som vet om dette er riktig? at dette vil fungere.
    Med tanke på alt som skrives om PVR dekoderen her inne - bør jeg heller leve med de glisne bildene jeg har idag og vente til de kommer med en ny pvr dekoder og benytte meg av tilbudet da.

Drittlei...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •