Låsing av kanaler på Sagem Tuner fra RiksTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Låsing av kanaler på Sagem Tuner fra RiksTV

Hei!

PS: Dette er første innlegget mitt på AV-Forumet.:-D

Har en Sagem tuner som er levert av RiksTV.
    Antennen på taket er stillt inn mot Bjerkreimsenderen i Rogaland. I mitt område (hentet fra RiksTV sine sider) er det senderen på Lifjell som er "Beste sender" i området.
    Antennen er altså likevel innstillt på Bjerkrem senderen. Dette for å slippe å flytte antennen på motatt side av huset.

Hver gang jeg skrur på Sagem tuneren står alle NRK-kanalene på kanal 31, som er Lifjell, med dertil hørende svekkede motakersignaler og hakking av bilde mm. Alle andre utenom NRK er krystallklare og innstillt på Bjerkreimsenderen.

Etter hver oppstart av Sagem tuneren må jeg inn i menyen, velge kanal 23, gjøre kanalsøk for å "tvinge" tuneren over på Bjerkreimsenderen for å få gode signaler. NRK har nå kjempebilde og er stabil helt til jeg igjen slår tuneren av.

Spørsmål: Har jeg noen mulighet til å "tvinge" Sagem tuneren til å holde NRK-kanalene på kanal 23 (Bjerkreim), ved oppstart, slik at jeg slipper å kjøre kanalsøk hver gang jeg starter tuneren opp?
    Alternativet blir å flytte antennen til motsatt side av huset, med dertil lenger kabling.

Takknemlig for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen!

Om noen skulle ha interesse av det..........

Sagem motakeren ble satt til Fabrikkinstilling.
    Under installasjonen "styrte jeg unna" det å velge område.
    Dette i frykt for at Lifjell-senderen skulle bli satt opp som foretrukket sender.

Etter kanalsøket ble (tydelig vis) de sterkeste kanalene valgt, altså Bjerkreim-senderen.
    Dette forsatte også etter at Sagem-Tuneren ble re-startet.

Så det så........................

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •