Viderekoble Router?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viderekoble Router?

Hei.

vi har kjøpt oss en D-link DIR-615.
    vi har litt problemer med den. når vi setter den opp med CD så kommer det opp at det er DNS feil. dette kommer etter 2 dager så må vi drage ut og inn kontaktene. veldig irriterende.

noen som har forslag? til hva dette kommer av. setter den opp som det CD sier

takker forhånd.

Newcomer Vort3x sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme router,men fikk aldri noe feilmelding under install.
    Jeg har derimot samme problem som deg,altså at den mister tilkoblingen til stadighet. Dette er såpass plagsomt at jeg vurderer nå å finne en ny router!

Har du lagt inn siste firmware?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dlink er ikke spess bra..

Ofte er løsningen å slå av 20/40mhz .. og kjøre bare 20mhz, en annen ting er å sette:
    Fast kanal.
    Kanskje sette den ned til b/g og ikke draft-n.

Dette er ting osm ofte hjelper på Dlink.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dir-615 er en problem router, har selv hatt den. måtte resettes til stadighet.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Dir-615 er en problem router, har selv hatt den. måtte resettes til stadighet.
    Jeg har også en Dir-615 sammen med Nextgentel ADSL.

Når jeg brukte Dir-615 som router måtte jeg også resette denne en gang om dagen eller oftere.

Etter at jeg satt den opp som aksesspunkt/switch har den vært dønn stabil.
    Da må selvfølgelig nettet administreres via ADSL/kabel modem og man må leve med eventuelle begrensninger i funksjonalitet som modem eller ISP setter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei.

vi har kjøpt oss en D-link DIR-615.
    vi har litt problemer med den. når vi setter den opp med CD så kommer det opp at det er DNS feil. dette kommer etter 2 dager så må vi drage ut og inn kontaktene. veldig irriterende.

noen som har forslag? til hva dette kommer av. setter den opp som det CD sier

takker forhånd.
    Om routeren er kjøpt på Elkjøp for under 30dager siden, så annbefaler jeg att du benytter deg av angrefristen. Du får alle pengene tilbake så lenge du er innafor 30 dagern.. Kjøp evt Dir-655 =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke til mye hjelp, men i Hokksund og ADSL fra Ringnett har denne routeren vært dønn stabil og den har vel stått på et år snart uten behov for booting.
    Jeg har faktisk topp erfaring med D-Link og anbefaller den til alle.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Ikke til mye hjelp, men i Hokksund og ADSL fra Ringnett har denne routeren vært dønn stabil og den har vel stått på et år snart uten behov for booting.
    Jeg har faktisk topp erfaring med D-Link og anbefaller den til alle.
    Dlink er ett top produkt, d finnes bare visse modeller man bør styre unna.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vært litt borte om dagen pga oppusing av rom.

men jeg kjøpte den vell over 30 dager tenker jeg. jeg vurdere å kjøpe en Jensen AirLink 3G - Elkjøp. kan den brukes som router.

jeg er ikke akkurat veldig god på sånne ting. og vi har nå pakket ned den routeren. har satte opp DI-524 og jeg syns den er rett og slett bedre!

får ikke noe DNS feil. men det som er problemet med den er at signalene er for lite. kjøpte meg en PS3 slim i går. da bruker vi 3 PC`er og XBOX og PS3 når alle er på så blir det som oftest tregt. da faller jeg ut på XBOX og PS3.

men jeg holder på å pusse opp rommet mitt. vi har lagt ned en kabel fra stuen. slik at jeg kan ta modem og router ned på rommet. men hvordan tror du det hadde blitt med den routeren jeg hadde linka til. har hørt at jensen er et godt merke.

ble sikker litt rotete i denne teksten. men håper dere greier å lese det hehe

takker også for alle svar jeg har fått her inne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger vel ikke 3g?

Jensen AirLink 59300 trådløs ruter - Elkjøp denne er rimelig god.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Dlink er ett top produkt, d finnes bare visse modeller man bør styre unna.
    Enda til gode å finne et godt D-link produkt ... Hatt 3 stk Dlink 655, 1x 825 (eller hva den dual band greia heter) 624+ (denne hadde dog et kjent problem med strømforsyninga som ble rettet ved at Dlink sendte ut ny). Siste er Dlink 615, måtte skru av masse features som autochannel og sette den kun på 20mhz. Mener jeg kunne la Draft-n stå på på denne, men mye mulig den også måtte av.

Dlink'ene sliter voldtsomt når de utsettes for mye nedlastinger etc over lengre tid. funker ofte veldig bra første månedene...

Dlink vinner til tider tester o.l., men tror det er som med Nokia, det må testet lengre enn 1 uke før feilene dukker opp på dem .

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    jeg har vært litt borte om dagen pga oppusing av rom.

men jeg kjøpte den vell over 30 dager tenker jeg. jeg vurdere å kjøpe en Jensen AirLink 3G - Elkjøp. kan den brukes som router.

jeg er ikke akkurat veldig god på sånne ting. og vi har nå pakket ned den routeren. har satte opp DI-524 og jeg syns den er rett og slett bedre!

får ikke noe DNS feil. men det som er problemet med den er at signalene er for lite. kjøpte meg en PS3 slim i går. da bruker vi 3 PC`er og XBOX og PS3 når alle er på så blir det som oftest tregt. da faller jeg ut på XBOX og PS3.

men jeg holder på å pusse opp rommet mitt. vi har lagt ned en kabel fra stuen. slik at jeg kan ta modem og router ned på rommet. men hvordan tror du det hadde blitt med den routeren jeg hadde linka til. har hørt at jensen er et godt merke.

ble sikker litt rotete i denne teksten. men håper dere greier å lese det hehe

takker også for alle svar jeg har fått her inne.
    Den du linker til er for deling av mobilt bredbånd så neppe det du er ute etter.

Hvis du helst vil kjøpe hos Elkjøp ville jeg heller vurdere denne: Netgear Rangemax router - Elkjøp
    Ser ut til å være samtidig dualband og bare en 50-lapp mer. Hvis noe av utstyret ditt støtter 5 GHz så kan du få større båndbredde på det trådløse nettet.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare skumlest igjennom tråden fort og skjønner ikke hvorfor man skal tråle fram og tilbake om D-link er en bra ruter og whatnot.

Hvorfor ikke bare løse problemet?

Sett opp statisk DNS på enten routeren eller maskinen, til ip: 8.8.8.8 (google sin DNS)
    Den er i hvertfall ganske enkel å huske.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker. valget står da mellom denne Jensen AirLink 59300 trådløs ruter - Elkjøp eller denne Netgear Rangemax router - Elkjøp

som sakt XBOX og PS3 brukes via kabel ettersom rommet er ferdig.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

vi var i dag på elkjøp. og sa at vi var her for litt over en MND siden. så sier han vi snakket med da at vi kunne levere den inn. og få pengene tilbake siden vi må resette den så mye. så den levere vi inn på mandag men vi kjøpte oss denne routeren som vi er meget fornøyd Jensen AirLink 59300 trådløs ruter - Elkjøp

vi hadde jo en Dlink DIR 615 som skulle være sterkere enn men den var like sterk som DI 524. men den vi har nå fikk jeg 5 streker på xboxen isteden for 1 strek pluss ustabil

anbefaler den veldig.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en dir-615 liggende. Rett å slett en søplerouter. Jeg kjøpte den kun for å ha den som et aksesspunkt men det var bare glemme. Den fungerte mot en av maskinene (tidvis) mens den fremdeles ga ny IP og subnett til de andre. Enda DHCP og alt var skrudd av. Temmelig håpløst og ha maskinene på forskjellig nettverk fra samme router.

Kasta den inn i boden å kjøpte en Jensen Airlink 89300. Fungerer smertefritt.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har også en dir-615 liggende. Rett å slett en søplerouter. Jeg kjøpte den kun for å ha den som et aksesspunkt men det var bare glemme. Den fungerte mot en av maskinene (tidvis) mens den fremdeles ga ny IP og subnett til de andre. Enda DHCP og alt var skrudd av. Temmelig håpløst og ha maskinene på forskjellig nettverk fra samme router.

Kasta den inn i boden å kjøpte en Jensen Airlink 89300. Fungerer smertefritt.
    Denne ruteren har det vært masse feil med men det har kommet ny firmware som fikser dette sies det har ikke den selv så jeg kan jo ikke garantere det.:?

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at personer her inne har forskjellig erfaring. Har hatt min 615 i snart 1 år. Stort sett ingen problemer i det hele tatt. På det meste er vi 3 bærbare pc koblet på. I tillegg har jeg koblet PS3 via kabel. Har også testet TV og den koblet seg fint opp.

Så min erfaring er bare positiv.:-D

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Skjønner at personer her inne har forskjellig erfaring. Har hatt min 615 i snart 1 år. Stort sett ingen problemer i det hele tatt. På det meste er vi 3 bærbare pc koblet på. I tillegg har jeg koblet PS3 via kabel. Har også testet TV og den koblet seg fint opp.

Så min erfaring er bare positiv.:-D

jodda skjønner den. noen er heldiger, og noe er ikke det. jeg måtte ta ut og inn kontaktene da kom jeg inn på nett. etter 2 dager kom jeg meg ikke inn. måtte jeg ta de ut og inn igjen. fant ut at dette går ikke mer så jeg spør her inne. og jeg har fått gode svar ang dette.

jeg er kjempe fornøyd med min router nå Gode signaler og går raskt på nett.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid noen som er fornøyd og noen som ikke er det ja. Men vi kan vel slå ganske trygt fast at feilprosenten på denne routeren er temmelig høy iforhold til andre.?!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •