Viderekoble Router? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tviler på at denne d-link skal være spesiellt dårlig router. Har benyttet en slik nå i ca 1 år, med flere pc med div typer nettverkskort og squeezebox (med spotify) tilkoblet denne uten noen problemer.
    Tipper at slike problem som denne tråden handler om er mer relatert til hvordan router og tilkoblet utstyr er satt opp og type utstyr den benyttes på (type modem o.l)
    Min erfaring med d-link er at de er blitt veldig bra de senere årene.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv DIR-615 og var skeptisk allerede når jeg gikk inn for å kjøpe den (hastekjøp, da Linksysen røk).

Må si jeg er overrasket - har ikke hatt noen problemer (som kan skyldes routeren). Den får "gjennomgått" en del, da TV-signaler og Internett streames gjennom den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med DIR-825 fra elkjøp, til den nette summen av 915 etter litt kreativitet ^^ Denne kjører enkelt og greit DD-WRT for å være et aksesspunkt mot en Dir-855. Begge støtter 5GHZ båndet, og 2.4 GHZ båndet, og jeg er superfornøyd med en DØNN stabil sak, som bare funker.
    Ser det er flere her, som ikke klarer å få denne til å virke med D-Link sin standardfirmware, altså nå snakker jeg om DIR-615. Ser at denne også støtter DD-WRT. Foreslår for de som har "gitt" opp denne DIR-615 boksen, å flashe den, se dere om etter en aksesspunktguide, og få rakkern oppe å kjøre.. Så genial trådløsdekning til en fryktelig billig penge, OG slipper å kjøpe et dedikert aksesspunkt er for meg en liten drøm i seg selv.
    Håper noen prøver seg frem med dette. Er mer enn behjelpelig med å sette opp. PM er tingen

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpecFroce
    Jeg sitter med DIR-825 fra elkjøp, til den nette summen av 915 etter litt kreativitet ^^ Denne kjører enkelt og greit DD-WRT for å være et aksesspunkt mot en Dir-855. Begge støtter 5GHZ båndet, og 2.4 GHZ båndet, og jeg er superfornøyd med en DØNN stabil sak, som bare funker.
    Ser det er flere her, som ikke klarer å få denne til å virke med D-Link sin standardfirmware, altså nå snakker jeg om DIR-615. Ser at denne også støtter DD-WRT. Foreslår for de som har "gitt" opp denne DIR-615 boksen, å flashe den, se dere om etter en aksesspunktguide, og få rakkern oppe å kjøre.. Så genial trådløsdekning til en fryktelig billig penge, OG slipper å kjøpe et dedikert aksesspunkt er for meg en liten drøm i seg selv.
    Håper noen prøver seg frem med dette. Er mer enn behjelpelig med å sette opp. PM er tingen
    Trenger hjelp til en ting.
    i dag sitter jeg med en jensen Airlink59300 og er veldig fornøyd. Men det som er problemet er at jeg kommer ikke inn på servere på XBOX 360. og lurer på om det er noen porter jeg må åpne. eller har jeg forsatt den Dlink 615 liggende her ennda. og kan prøve å sette den opp.

Men det som var problemet der var jo det at, hver dag som gikk måtte jeg ta den av og på. Og kansje mer også. stressende å gjøre dette.

Finnes det noe mulighet for å ordne dette? med den routeren kommer jeg inn på servere på XBOX.

Takker for svar

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å deaktivere brannmuren i jensen routeren. Den er strengt tatt ikke nødvendig da modemet ditt allerede har dette. NAT'e porter osv er noe man gjør i modemet og ikke routeren somregel. Med annet man har en hypersensitiv brannmur naturlig nok.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du kan jo prøve å deaktivere brannmuren i jensen routeren. Den er strengt tatt ikke nødvendig da modemet ditt allerede har dette. NAT'e porter osv er noe man gjør i modemet og ikke routeren somregel. Med annet man har en hypersensitiv brannmur naturlig nok.
    Hei, Takk for det fikk nå skrudd av brannmur (firewall) og skal teste og se om det samme skjer nå.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har forsatt samme problem med jensen. at jeg ikke kommer meg inn i baner på spill osv. dette kommer opp når jeg prøve: Disconnected from game session. returning to single player.

Hva kan dette komme av ? Brannmur er av Osv.. kommer meg helt fint inn på baner med D-link, men den må jeg skru av og på hver dag og kansje oftere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,
    sjekk om den prøver å ta samme ip som bredbåndsmodemet.. sett den ev. til 192.168.1.1 (kan tenkes den også prøver å ta 192.168.0.1).

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hei,
    sjekk om den prøver å ta samme ip som bredbåndsmodemet.. sett den ev. til 192.168.1.1 (kan tenkes den også prøver å ta 192.168.0.1).
    Hmm. Så det vil si at jeg sette nye Ip på router? er ikke ekspert i dette hehe 8).
    Men fikk opnet i port jensen. på XBOX som jeg har problemer med. og er forsatt samme problem. så jeg vet ikke, og etter mye lesing på google så den måten jeg gjorde det på er den rette. Men Dlink 615 som jeg har er det ingen problem med.

Men at den må tas av og på hver dag skal det ikke være. og hva kan da være galt med den? :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hmm. Så det vil si at jeg sette nye Ip på router? er ikke ekspert i dette hehe 8).
    Men fikk opnet i port jensen. på XBOX som jeg har problemer med. og er forsatt samme problem. så jeg vet ikke, og etter mye lesing på google så den måten jeg gjorde det på er den rette. Men Dlink 615 som jeg har er det ingen problem med.

Men at den må tas av og på hver dag skal det ikke være. og hva kan da være galt med den? :cry:
    Gå inn på routeren via nettleseren.
    Om du ikke vet ip'en, så:

Start -> Kjør -> CMD

Skriv så ipconfig
    trykk enter

Se hva som er standard gateway, gå inn på denne adressen via nettleseren.
    f.eks. http://192.168.0.1 (kan det tenkes du har).

Jeg tror d-link pleier å ha standardbruker admin og blankt passord. (prøv ev administrator og blankt, ev. admin/admin eller administrator/administrator).

Om den er på 192.168.0.1, er det mest sannsynlig samme ip som bredbåndsmodemet har. Jeg opplevde nemmelig samme problem som deg, dvs. jeg måtte ta strømmen på d-link.

Før hadde jeg kjørt d-link i bridge med thomson router (adsl2+) og da var den dønn stabil, men når jeg tok en fabrikk-reset og bare koblet den rett på modemet fra CD, måtte jeg slå den av en gang i døgnet ca.

Etter jeg byttet ip-adressen på d-link til 192.168.1.1, har jeg ikke hatt noen problemer. (d-link har uptime på over en måned).

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Gå inn på routeren via nettleseren.
    Om du ikke vet ip'en, så:

Start -> Kjør -> CMD

Skriv så ipconfig
    trykk enter

Se hva som er standard gateway, gå inn på denne adressen via nettleseren.
    f.eks. http://192.168.0.1 (kan det tenkes du har).

Jeg tror d-link pleier å ha standardbruker admin og blankt passord. (prøv ev administrator og blankt, ev. admin/admin eller administrator/administrator).

Om den er på 192.168.0.1, er det mest sannsynlig samme ip som bredbåndsmodemet har. Jeg opplevde nemmelig samme problem som deg, dvs. jeg måtte ta strømmen på d-link.

Før hadde jeg kjørt d-link i bridge med thomson router (adsl2+) og da var den dønn stabil, men når jeg tok en fabrikk-reset og bare koblet den rett på modemet fra CD, måtte jeg slå den av en gang i døgnet ca.

Etter jeg byttet ip-adressen på d-link til 192.168.1.1, har jeg ikke hatt noen problemer. (d-link har uptime på over en måned).

Takk for hjelpen

Akkurat nå bruker jeg D-link den har nå virket i 3 dager uten og ta av strømmen Det jeg gjorde er at jeg endret på DHCP. Men vet ikke om den må tas av og på snart da.

Men en ting jeg lurer på. På min har jeg en slaks knapp på siden (D-linken) hva er denne til ?

Standard gateway "192.168.0.1" på PC`en. Har også vært inne på Dlink, og lurer på da hvordan jeg endre Ip over til 192.168.1.1 ?

Takker på forhånd

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er ute etter ny router. Har sett litt på DENNE hvordan vil den virke på 2 pcer, Xbox og PS3? Tenker også på signal styrken. Tidligere hadde vi DIR-615, hadde problemer tidligere med denne. Men fikk fikset det. Etter jeg ordnet denne har den vært STABIL! Ikke tatt ut og inn kontaktene.

Ønsker da en ny Dlink, men som er sterkere, bedre signalstyrke. Vi skal flytte til enebolig på 300 kvadrat. Da trenger jeg en god router.

Før hadde jeg noe tull med Jensen som jeg tidligere også hadde, når jeg skulle joine gamer på Xbox kom det opp feil, men ikke på Dlinken.

Takker på forhånd.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilket budsjett du har men AirPort Extreme er en veldig god router. Har denne selv og fungerer som som granitt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Vet ikke hvilket budsjett du har men AirPort Extreme er en veldig god router. Har denne selv og fungerer som som granitt.
    Ok, lest veldig mye positivt om denne. Men hvordan vil den være sammen med Xbox? Har du testet? Jeg er redd jeg vil få samme problem som på Jensen som jeg hadde.

Men den router`en må nok kjøpes nå vi har flyttet ut der. Hvordan er signal styrken?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei!

Jeg er ute etter ny router. Har sett litt på DENNE hvordan vil den virke på 2 pcer, Xbox og PS3? Tenker også på signal styrken. Tidligere hadde vi DIR-615, hadde problemer tidligere med denne. Men fikk fikset det. Etter jeg ordnet denne har den vært STABIL! Ikke tatt ut og inn kontaktene.

Ønsker da en ny Dlink, men som er sterkere, bedre signalstyrke. Vi skal flytte til enebolig på 300 kvadrat. Da trenger jeg en god router.

Før hadde jeg noe tull med Jensen som jeg tidligere også hadde, når jeg skulle joine gamer på Xbox kom det opp feil, men ikke på Dlinken.

Takker på forhånd.
    Fin router for all del den DIR-825. Husk at den ikke vil gi deg noe spesiellt bedre rekkevidde eller hastighet om du kobler f.eks PS3 opp på den trådløst. PS3 kjører kun på G-standard og da må routeren kjøre på G. Noe som også blir gjeldene for de andre enhetene som kanskje i utgangspunktet støtter N-standard.

Fordelen dog DIR-825 har er at det er en dualband router som vil si at du kan sende på 2.4GHz og 5GHz. Pr idag er det dog veldig få enheter som har dualband støtte innebygget så for å dra nytte av det må man kjøpe til nettverkskort. (Type USB-stick f.eks) Det du kan gjøre da er å kjøre f.eks PS3 og andre G-standard enheter på 2.4GHz og pc'ene på 5GHz. Da vil du få N-standard på pc'ene mens de andre kjører på G.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fin router for all del den DIR-825. Husk at den ikke vil gi deg noe spesiellt bedre rekkevidde eller hastighet om du kobler f.eks PS3 opp på den trådløst. PS3 kjører kun på G-standard og da må routeren kjøre på G. Noe som også blir gjeldene for de andre enhetene som kanskje i utgangspunktet støtter N-standard.

Fordelen dog DIR-825 har er at det er en dualband router som vil si at du kan sende på 2.4GHz og 5GHz. Pr idag er det dog veldig få enheter som har dualband støtte innebygget så for å dra nytte av det må man kjøpe til nettverkskort. (Type USB-stick f.eks) Det du kan gjøre da er å kjøre f.eks PS3 og andre G-standard enheter på 2.4GHz og pc'ene på 5GHz. Da vil du få N-standard på pc'ene mens de andre kjører på G.
    Hei.

Skulle nesten hatt lengre rekkevidde, Den vi har nå rekker nesten ikke opp i stuen. Vi hadde tidligere Jensen router, med den var det gode signaler. Når jeg satt i stuen med IPhonen eller PC var det fult, men hadde problemer med Xbox og Ps3 med den routeren.

Men denne Dlink`en som vi nå bruker har vært VELDIG stabil! Har dog enda ikke tatt den ut og inn fra kontakten!

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett adsl modemet til å styre DHCP og eventuell router i bridge. deaktiver brannvegg i routern for å unngå rare feil og dobbel filtrering. Det er ikke alle ISP'er som tillater statisk DNS konfig på modem så la denne være hvis du får problemer.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Sett adsl modemet til å styre DHCP og eventuell router i bridge. deaktiver brannvegg i routern for å unngå rare feil og dobbel filtrering. Det er ikke alle ISP'er som tillater statisk DNS konfig på modem så la denne være hvis du får problemer.
    Det var med Jensen router jeg hadde problemet. Men ikke med denne Dlink`en. :-D
    Kan hende jeg misforstår nå hehe

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente igrunn generell konfig av modem + router. Men enkelte modeller uavhengig av merke nekter enkelt og greit å snakke sammen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viderekoble Router?

Hei!

'jeg trenger et svar fra dere på AVforum`s Jeg skal viderekoble en router.
    Nå sitter jeg med en Router: Dlink Dir-655 Men signalene er ikke så sterke at de kan nå hele huset. Derfor lurer jeg på om det er mulig for å videre koble til en annen router (AirLink 59300).

Håper på svar

Takker på forhånd. 8)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •