Intek T12CX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Intek T12CX

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intek T12CX

Hei

Denne tuneren gjør det godt i tester men jeg har store problemer med denne tuneren. Vil gjerne høre deres erfaringer.

1.Planlagte opptak starter aldri, dvs de ligger i listen over planlagte opptak og jeg ser at tuneren jobber men opptakene er aldri tilgjengelig for visning etterpå. Det rare er at opptakene faktisk har tatt opp plass på hardisken. Pause-funksjonen fungerer bra og det samme med opptak som startes manuelt under program. Fikk byttet til ny tuner men dette hjalp ikke i det hele tatt. Akkurat samme feil.

2. Opplever også mye hakking under sending selv om signalstyrke og signalkvalitet ligger helt opp mot 100%.

Tantec har ingen løsninger på problemene og tilbyr meg pengene tilbake. Dette vurderer jeg sterkt men vil høre først om der er noen som har løsning på dette. Jeg finner ingen oppdateringer til denne tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Har samme pvr siden juni, men ingen løsninger.

Punkt 1 høres ut som en avgjort feil med ditt eksemplar, hos meg fungerer opptak ganske bra, dvs i minst 95 % av tilfellene, men serieopptak har en tendens til å svikte.

Punkt 2 Lignende erfaring. Ca. hver halve time kommer et brudd i bildet på ca 1 sekund og lyden er borte et par sekunder.

I tillegg erfarer jeg
    * hele boksen går i heng nå og da, kanskje med 20-50 dagers mellomrom avhengig av type bruk. Kontakten må da ut av veggen og inn igjen. Som regel må da hele oppstartsprosedyren kjøres om igjen med kanalsøk osv.
    * vanlig teksting på nrk-sendingene blir ikke skalert og vist skikkelige, tekstene ser utydelige ut

Har også tilbud om pengene tilbake, men er usikker på hvor mye bedre alternativene er så jeg har ikke giddet å pakke ned. Som opptaker fungerer Intek'en noenlunde selv om også opptakene får disse hakkene et par ganger i timen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mottatt et nytt eksemplar med akkurat samme feil. 99% av alle opptak jeg starter fra programguide blir aldri noe av.
    Jeg begynner å bli ganske lei av dette produktet, desverre er det jo slik at der finnes lite med alternativer som virker noe særlig bedre. Men det betyr ikke at vi kjøpere skal godta dette.
    Jeg stiller meg svært kritisk til kundeservice til Tantec. De svarer aldri på det jeg spør dem om i mail, og prøver å legge skylden over på meg. At det foreksempel er feil med strømnettet hos meg! Hva i all verden har dette med opptak å gjøre? Jeg har testet andre tunere her uten å oppleve hakking så det forklarer ikke det problemet heller.
    I tillegg nekter Tantec å dekke mine returkostnader selv om dette er noe jeg etter norsk lov har krav på. Har også fått forbrukerombudet til å bekrefte dette men Tantec gir seg ikke. Jeg tar nå saken videre.
    Tantec blander kortene, de mener jeg skal dekke alle returkostnader. Men det gjelder bare ved bruk av returrett, ved reklamasjon skal selger dekke ALLE kostnader.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, da er jo ikke dette noe alternativ til Grundig sin heller da. Tantec sa det ville komme oppdateringer som fjernet bugsen for ett halvt år siden. Har dette skjedd?

Mon tro om epg (lages den av rikstv?) er grunnen til at mottakerene ikke fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at det har kommet noen oppdateringer. Har fremdeles denne boksen da jeg ikke finner alternativer som er gode nok. Ser ut som riks-tv og PVR er en dårlig løsning. Opptakene varierer fremdeles mye, men sitter jeg klar forran TV og starter opptak manuelt mens programmet går så fungerer det fint. Planlagte opptak har jeg gitt opp å få til å fungere. Mye plaget med at boksen går i heng, skjer hver eneste dag. Oppstartstiden på denne boksen er flere minutter så det er meget irriterende når man sitter å følger med på et program.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkete bilde på TVNorge

Har noen med denne boksen opplevd at sendinger fra TVNorge har begynt å hakke noe veldig i det siste? Gir seg når man bytter frem og tilbake til annen kanal, men er sykt irriterende. Går bare noen minutter før man må switche kanal frem og tilbake.

Prøvde et opptak fra TVNorge, store deler av opptaket var bare hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek T12CX

Har brukt denne i snart to år med mye opptak og sletting av opptak. Nå er disken 'korrupt', - en ny fil ble ikke skrevet / avsluttet fullt ut og enheten kan ikke lese eller slette opptaket og problemet sprer seg til andre opptak.

Noen som vet om disken kan leses fra en Windows-basert maskin for backup-reformatering? Kan en sette inn ny disk? Eller må hele boksen skrapes? Her er 2 års garanti, så leverandøren må i det minste kunne sette inn ny disk, men da antar jeg at alle opptak går tapt eller?
    ----------------------------------

Erfaring forøvring: Ingen endring i forhold til det beskrevet over. Tror kanskje det meste av hakkingen kan skyldes en dårlig sendetjeneste fra RiksTV, selv nær senderen er sendingene påvirket av nedbør og vind, dette er kjent fra andre og mer grisgrente strøk av landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intek T12cx.Hente ut opptak fra disk???

Hei.Har en Intek T12cx.Etter mye problemer med hakking i bilde på denne tuner,blir den nå byttet ut.Har imidlertid en del opptak som jeg ønsker å ta vare på.Finnes det noe måte å hente ut opptak fra harddisk på intek og over på et annet medie?Noen som har forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •