Vil ha PVR: Get eller Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ha PVR: Get eller Canal Digital?

Trønderenergi driver og legger ned fiber i gata mi, og jeg har bestilt nett fra Loqal. Samtidig har jeg fått tilbud om TV fra Get, noe jeg vurderer å slå til på.

Nå har jeg CD sin vanlige HD-dekoder og er greit fornøyd med den, men jeg har lyst til å oppgradere og kjøpe PVR.
    I den forbindelse sparer jeg en del kroner på å bytte til Get, siden de er ivrige med åpningstilbud.

Hvilken leverandør skal jeg satse på? Er det ting som gjør én av konkurrentene mye bedre eller dårligere enn den andre?

LJ

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På selve HD-PVR'en så er get sin versjon den beste. Så får du se hva du må betale for kanaler og slikt pr måned og sammenligne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytt alle muligheter til å unngå get..
    Stadig nedetid, fakturarot, og elendig support. Ingen pvr funksjonalitet veier opp for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Møkkafirmaet" GET er gode på kun EN ting!
    Sende ut fakturaer - og snarlige purringer m/gebyr.

Kundeservice er elendig. Det har ikke noe med de som jobber på kundeservice å gjøre - men bedriftskulturen og forretningsfilosofien til GET å gjøre.

Hele området her jeg bor (ca. 50 husstander) sleit i nesten 2 år med dårlige signaler (hakking, stillbilder, ingen lyd, ingen bilder, utfall i lengre perioder osv) uten at GET tok dette alvorlig. Det var nesten daglig at det var problemer - og jeg har ikke tall på hvor mange henvendelser vi hadde til GET kundeservice pr. tlf - og flere brev til GET´s markedsansvarlige i tillegg.
    Vi møtte et totalt arrogant "regime" som skyldte på alt mulig annet, enn at det var noe feil med de. Standardsvaret alle fikk var at det var dårlige kabler, kontakter osv. inne i husene. Dette kunne de sende teknikere til å se på, men det ville "selvfølgelig" koste penger.
    Saken løste seg først da en tekniker hos GET forbannet seg på at dette skulle han finne ut av. Han tok initiativ "på fritiden" og holdt på - og fant selvfølgelig feil i en trafo. Da den ble byttet - etter nesten 2 år - så har det vært bortimot problemfritt siden.
    Men - at feilen til slutt ble funnet, og utbedret var ikke GET sin skyld. Hadde det ikke vært for den enkeltpersonen som tok ansvar, så hadde det vel vært likedan ennå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på, ungå Get har bare 1 ting å si om dem: Dyrt og dårlig. CD er mye bedre de tilbyr mange flere HD kanaler i grunnpakken og ikke minst tilbyr de IDTV både på parabol og kabel. Jeg har sagt opp Get og tegnet CD parabol har ikke angret 1 sekund. Har nå IDTV og pvr funksjon på min samsung 3d Ledtv

Du skal også være klar over at Get kun leier ut dekoder til 100,- pr mnd. Blir fort dyrt å leie i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har også slitt med GET en god stund. Stadige utfall av bilde, rykkete bilde og diverse andre småproblemer. I tillegg presterte de også å si at området var klart for "to-veis kommunikasjon" (sendte til og med ut tekniker/montør), før de i det hele tatt hadde gravd kabel her. Så det har vært mye rot. Nå fungerer dog HD-PVR boksen og tv-tilbudet tilfredstillende.

Har de siste 2 månedene hatt Internett fra GET også, da fravær av fiber samt i overkant lang avstand til tlf sentral (sleit med lav hastighet før), gav meg en god grunn til å bytte til GET Bredbånd da det ble tilgjenglig i mitt område.
    På bredbånd har det også vært rot. Både fakturafeil, og nå sist teknisk feil på linja.

Derimot har min opplevelse med kundeservicen til GET alltid vært god. De har alltid kommet meg i møte, og vist vilje til å ordne opp. Dessuten har også teknikerne som har avlagt besøk her vært imøtekommende, dyktige og serviceinnstilte.

Så oppsummert er min erfaring med GET mye teknisk/praktisk rot. Dog har en god kundeservice oppveid for dette noe som gjør at jeg fortsatt er GET kunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike, så lang tid dere brukte på å svare, da.
    Jeg ender nok opp med Get, tenker jeg, av den enkle grunn at jeg bestilte det siste dag av tilbudet om gratis installasjon og dekoder, og at angrefristen har fått ut mens jeg ventet på svar om hva jeg skulle gjøre. :P
    Ikke at det har så mye å si: Alle kontakter kommer til å være nye, internett er det ikke Get som leverer og jeg er veldig flink til å krangle om nødvendig.

Påstanden til simen02 om at Get bare leier ut dekodere stemmer ikke helt. Jeg har fått tilbud om gratis dekoder, bytte til HD-dekoder for et tillegg i prisen, kjøpe PVR-dekoder for enda mere penger eller leie et av alternativene for forskjellige månedlige kostnader.

Ellers ser jeg at folk har forskjellig erfaring med kundeservice, alt fra verst til best, så jeg velger å ta sjansen, i hvert fall en stund.

CD-abonnementet i huset kommer fremdeles til å være aktivt, så jeg har alltids en mulighet til å bytte om jeg går lei.

Bare for å presisere: jeg setter pris på svarene, selv om jeg startet posten med å klage.

LJ

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har fått tilbud om tv fra loqal så er det uansett slik at de leverer dekodere fra get. Så du får loqal som leverandør, og dekoder fra get = win

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vanilla Ninja
    Steike, så lang tid dere brukte på å svare, da.
    Jeg ender nok opp med Get, tenker jeg, av den enkle grunn at jeg bestilte det siste dag av tilbudet om gratis installasjon og dekoder, og at angrefristen har fått ut mens jeg ventet på svar om hva jeg skulle gjøre. :P
    Ikke at det har så mye å si: Alle kontakter kommer til å være nye, internett er det ikke Get som leverer og jeg er veldig flink til å krangle om nødvendig.

Påstanden til simen02 om at Get bare leier ut dekodere stemmer ikke helt. Jeg har fått tilbud om gratis dekoder, bytte til HD-dekoder for et tillegg i prisen, kjøpe PVR-dekoder for enda mere penger eller leie et av alternativene for forskjellige månedlige kostnader.

Ellers ser jeg at folk har forskjellig erfaring med kundeservice, alt fra verst til best, så jeg velger å ta sjansen, i hvert fall en stund.

CD-abonnementet i huset kommer fremdeles til å være aktivt, så jeg har alltids en mulighet til å bytte om jeg går lei.

Bare for å presisere: jeg setter pris på svarene, selv om jeg startet posten med å klage.

LJ
    da har du vel fra en mellom levrandør som leverer Get signaler, for jeg har aldri hørt om at Get selger eller gir ut gratis dekoder. Riktignok får låne en vanlig dekoder "gratis" , men skal man ha pvr må man betale 100 i mnd. Har hatt Get i 3 år og belive me hvis de hadde kommet med salg av dekoder så hadde jeg kjøpt, 3 år med leie= 3600 kr. En annen fordel med CD er at kabeltv kortet fungerer i parabol tuner, så hvis man har hytte eller camping vogn så kan man se det samme der som hjemme.

Prisliste - Get

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel et poeng, ja. Det er loqal som leverer nettet, og det er også gjennom dem jeg har fått tilbud om å kjøpe dekoder.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fiber fra Loqal og tv fra Get. Storfornøyd med begge deler.
    Du slipper jo å forholde deg til Get kundeservice, alt går via Loqal og de har en glimrende kundebehandling. Hadde problem med at dekoderen slo seg av, da fikk jeg byttet til ny påfølgende virkedag.
    Tidligere hadde jeg CD som tv-leverandør. Var ikke direkte misfornøyd med dem heller, men HD-PVR'en deres stinket brun brun basj!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Ser denne tråden er litt utdatert nå, men jeg lurer på det samme!

Canal Digital vs Get (Get via Loqal)

CD har jo fått ny HDPVR, og den får jo skryt, mens fra Loqal får jeg fiber.. Begge har kampanje på bredbånd, CD 70/10, Loqal: 90/10, til omtrendt samme pris.

Noen som kan si noe om pvr boksene fra de to? Gjerne noen som har den nye CD boksen, jeg har den gamle, den er ikke så mye å snakke om.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavardk
    Canal Digital vs Get (Get via Loqal)

CD har jo fått ny HDPVR, og den får jo skryt, mens fra Loqal får jeg fiber.. Begge har kampanje på bredbånd, CD 70/10, Loqal: 90/10, til omtrendt samme pris.

Noen som kan si noe om pvr boksene fra de to? Gjerne noen som har den nye CD boksen, jeg har den gamle, den er ikke så mye å snakke om.
    Jeg har ingen erfaring med Get, men har den nye boksen til Canal Digital (hatt den i ca et halvt år). I forhold til den gamle PVR-boksen er den en fryd å bruke. Pent interface og stort sett responsiv og tar opp det den skal (jeg har ofte to opptak på en gang). Av negative ting er vel det verste at den henger seg opp noen ganger, slik at jeg må ta strømmen for å få den i gang igjen, men det skjer ganske sjelden (kan være at den går varm). En gang eller to har den tilsynelatende gått glipp av et opptak, men jeg har ikke funnet noe mønster i når og hvorfor det skjer. Stort sett til å stole på.

Du kan lese mer om CD-boksen i denne tråden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •