IDTV – CanalDigital, noen som kan hjelpe med noe svar ang. PVR funksjonalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question IDTV – CanalDigital, noen som kan hjelpe med noe svar ang. PVR funksjonalitet?

IDTV – CanalDigital, noen som kan hjelpe med noe svar ang. PVR funksjonalitet?

Jeg vurderer et av tilbudene fra CanalDigital/Samsung
    idtv.no

Er det flere tunere slik at man kan spille inn fra en kanal mens man ser på en annen?
    Er det buffring?
    Må TV’n stå på når man spiller inn?

Takker

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok bare en tuner av det jeg har sett. Sånn sett kan det være greit å ha pvr boksen fra CD i bakhold. Og ha to kort. Samtidig som en slipper den støyende CD boksen i det daglige.

"Ofte stilte spørsmål" fra en tilfeldig Samsung led-tv i 8 serien:

Support for UE40C8705 3D LED-TV SAMSUNG

TV : Hva slags USB-minne trenger jeg for å bruke innspillingsfunksjonen (PVR) på min TV?

[Løsning]

For å bruke innspillningsfunksjonen på TV’n kreves et high speed USB-minne av typen SLC

TV : Hvor mye plass på en harddisk/ USB-pinne tar en innspilling med min TVs innspillingsfunksjon?

[Løsning]

Tilgangen til innspillning og funksjonenen Timeshift kan variere avhengig av bildekvalitet og ledig plass på harddisken. 1 time SD-innspilling = 2 GB, 1 time HD-innspilling = 4 GB

I denne testen hos Flatpanels.dk har man testet PVR funksjonen på led-tv'en 40C8705:

Samsung C8705 (3DTV) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Her er også litt om årets Samsung modeller og litt om PVR. Man kan ta opp rett fra EPG:

Samsungs nye 3DTV, Internet, PVR mm - FlatpanelsDK

PVR-optagefunktionen er en spændende tilføjelser. Ved at tilslutte en USB-nøgle eller en harddisk, kan man optage direkte fra Tv’ets tunere. Enheden bliver formateret i et specielt filsystem og parret med Tv’et, så man kan ikke efterfølgende rykke optagelserne videre til computere eller andre Tv, men det er de rettigheds-betingelser som producenterne nødvendigvis må arbejde indenfor i dag.

Samsung demonstrerede hvordan PVR-funktionen spiller sammen med den elektroniske programguide (EPG) og det fungerede godt. Du kan tilmed time optagelser ud i fremtiden og slukke Tv’et. Når programmet starter, vil Tv’et automatisk tænde for sin tuner og begynde at optage.

PVR-funktionen kan også bruges som en Time Shift-funktion, hvor du kan sætte direkte Tv på pause, samt spole frem og tilbage.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for opplysningene.
    Hvis ikke det kan erstatte den PVR'n jeg har i dag så er ikke dette et alternativ.
    Kommer kanskje mer spennende på markedet snart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •