Ingen digitale kanaler med CAM fra Canal Digital [LØST]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ingen digitale kanaler med CAM fra Canal Digital [LØST]

Mottok i dag CAM og programkort fra Canal Digital.
    Etter kanalsøk finner TV'en ingen digitale kanaler, kun analoge.
    TV'en registerer CAM-en, så alt burde være greit.

Jeg har en Samsung 46" B550, som i følge Netshop.no er tilsvarende den nordiske B555. Dette er sannsynligvis "gråimport" fra Øst-Europa, men jeg får norske menyer på TVen. Kan dette være årsaken til at jeg ikke mottar signalene, at jeg ikke har den nordiske modellen? Ble mistenksom når jeg ikke kunne velge Norge som land, kun mange andre europeiske land som Tyskland, Frankrike, Spania osv.

Noen som har forslag til løsning?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av brNOR
    Mottok i dag CAM og programkort fra Canal Digital.
    Etter kanalsøk finner TV'en ingen digitale kanaler, kun analoge.
    TV'en registerer CAM-en, så alt burde være greit.

Jeg har en Samsung 46" B550, som i følge Netshop.no er tilsvarende den nordiske B555. Dette er sannsynligvis "gråimport" fra Øst-Europa, men jeg får norske menyer på TVen. Kan dette være årsaken til at jeg ikke mottar signalene, at jeg ikke har den nordiske modellen? Ble mistenksom når jeg ikke kunne velge Norge som land, kun mange andre europeiske land som Tyskland, Frankrike, Spania osv.

Noen som har forslag til løsning?
    Det store spørsmålet er jo om den digitale tuneren er laget for å motta
    digitale kabelsignaler.....foreløpig er det jo bare noen få tv'er som er "godkjent", men leser jo her på forumet at det er flere som "fikser" det...
    Sånne "småting" bør man jo sjekke ut før man bestiller TV eller hvordan man skal fore tv'en med signaler....men går det ikke med cam så er det jo bare å få tak i en boks....
    Ifølge nettsiden går det bra med RiksTv....men ikke noe om DVB-C som er kabel....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en støtter både DVB-T og DVB-C iflg. manualen, men skjønner ikke hva annet som kan være galt.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

TV'en støtter både DVB-T og DVB-C iflg. manualen, men skjønner ikke hva annet som kan være galt.
    Du kan jo sette inn en vanlig antenne og se om du får inn bakkenettet...
    Nå er det også sånn at din TV inneholder flere tunere....er du sikker på at du har funnet den riktige tuneren når du setter i gang søket? Helt klart har du funnet den analoge tuneren :-)
    Jeg har en Panasonic, min gamle mor en Philips, en kamerat en Sony, og min ex en Samsung....og ingen av dem er like i menyoppsett osv....egentlig svært forskjellige...så man må ha tunga rett i munnen noen ganger for å få noen bilder på skjermen innimellom :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan velge mellom "Digital og analog", "Digital" og "Analog" når jeg søker opp kanaler. Får bare 16 analoge kanaler om jeg velger "Digital og analog" og 0 om jeg velger "Digital".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan velge mellom "Digital og analog", "Digital" og "Analog" når jeg søker opp kanaler. Får bare 16 analoge kanaler om jeg velger "Digital og analog" og 0 om jeg velger "Digital".
    Nåe du søker på digitale dvb-c kanaler burde du søke med valg som land blankt. Ikke søke i norge modus da søker du inn riks tv kanalene.-

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sett land til f eks. svensk eller finsk på den digitale tuneren. Tv'en har ikke aktivert dvb-c ved valgt land Norge. du skal få opp et valg som heter antenne eller kabel når du velger digital tuner.

mvh

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung tv som heller ikke er Norsk. Det jeg må gjøre for å få inn de digitale kanalene er å legge inn søkeverdiene. Jeg vet ikke om du har samme menysystem som på min tv, men dette er hva jeg gjør:
    Meny>Kanal>Autolagring>Kabel>Digital
    I boksen som kommer opp velger jeg:
    Søkemodus: Rask,
    Nettverksid: Manuell. Nummer er avhengig av hvor du bor og hentes fra denne siden: Nettnummer og frekvens - Canal Digital NO
    Frekvens: Hentes fra samme side
    Modulasjon: QAM 64
    Symbol rate: 6950 kb/s

Dette fungerer i allefall hos meg. Oppdateringer i kanalpakken skjer ikke atomatisk med denne metoden.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for innspill! Det er framgang, men jeg er ikke helt i mål enda.

Til simen02 og island: Jeg kan ikke la land stå blankt, og ingen skandinaviske land er med i oversikten. Velger jeg land "Andre", får jeg ingen treff.

Med innstillingene til WSteiner, og et tilfeldig land (f.eks Østerrike), får jeg inn seks kanaler:

Fire av disse fungerer, mens Motors TV og Nickelodeon kommer opp som "Forvrengt signal". Jeg tror ikke disse inngår i grunnpakken, så det er tydeligvis ikke Canal Digital sine kanaler jeg får opp.

Her er innstillingene jeg brukte:

Alle landene jeg kan velge mellom når jeg søker opp kanaler (forskjellige fra menyspråk) er: Østerrike, Tsjekkia, Frankrike, Tyskland, Ungarn, Irland, Italia, Nederland, Slovakia, Spania, Sveits, Storbritannia og "Andre".

Noen som har tips videre, eller kan tolke noe ut fra de kanalene jeg får opp?
    Hvilke land i Europa benytter DVB-C?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått opp de samme 6 kanalene en gang, og da hadde jeg brukt feil Network ID. Forøvrig har jeg stilt menyspråk til norsk, men land til "Andre".

Jeg tror jeg ville sjekket om riktig nettverks Id var benyttet. Hvis så, ville jeg ha satt tven på analog NRK1 i et par timer og prøvd på nytt. Jeg har skjønt det slik at kortet blir oppdatert på denne måten.

Du kan sjekke abonnementsstatus på: Meny>Innstillinger>Sending>Felles inngang> Cl-meny>Abonnementsstatus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONGE! Nå fikk jeg det endelig til å fungere

Satte land tilbake til "Andre" og brukte de samme innstillingene som ovenfor, men lot Network ID stå på auto. Da tikket alle kanalene inn, også de i HD.

Tusen takk for hjelpa!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •