Flere her med IPTV fra Homebase? Hvilken kvalitet opplever dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere her med IPTV fra Homebase? Hvilken kvalitet opplever dere?

Ja nå har undertegnede hatt fiber og IPTV i over 2år, og det har vært en mer ubehagelig tur enn vi hadde håpet på.

Det startet med at vi skulle få utbygget fiber fra Hafslund Telekom i samarbeid med Nittedalsnettet (bor da i Nittedal..) og dette kom vell på nesten totalt 15'000kr i seg selv for alt dilldallet og det som skulle ta rundt en 2-3 måneder tok nærmere et helt år!

Til slutt var linjen lagt og ting begynte å ta form, vi fikk levert IPTV fra Homebase som eneste løsning for TV fra Nittedalsnettet, så mye valg hadde vi riktignok ikke!

Etter litt tid så tok Nittedalsnettet fullstendig over og Hafslund Telekom trakk seg helt ut, selv om de fremdeles står som eier av selge fiberkabelen som er strukket til huset, og etter hvert så byttet Nittedalsnettet eiere og det hele gikk litt frem og tilbake.. For ca 1år siden endte det hele med at Nittedalsnettet kastet inn årene og gav opp hele greia så ansvaret og driften gikk videre til et selskap som het Pronea som vi hadde hørt fint lite om, og som virker som et selskap som var nært knyttet til Oslo Bynett og drev mye utbygging av fiber i Nord-Norge av alle ting?

Vi ble lovet at vi skulle bli faset mer og mer over til Oslo Bynett som visstnok skulle være et åpent nett hvor vi fritt kunne velge oss ut IPTV leverandører etter eget ønsket, altså da selv kunne velge Altibox fremfor Homebase f.eks.

Hva som skjedde med dette aner jeg ikke, men nå har Pronea gitt oss helt over til Homebase, så nå er det faktisk Homebase selv som drifter både nettlinje, TV-løsning og IP-telefoni.

Så her kan man trygt si at vi har blitt kastet fra den ene til den andre, smått utrolig hvordan det har skiftet på disse 2-3årene!

Men uansett, vi har da hele veien hatt en IPTV løsning fra Homebase med intet mindre enn fire av deres HD-dekodere, nærmere bestemt Motorola VIP1910.

Problemet vi har hatt med TV-løsningen hele veien er at bildekvaliteten virker under pari, vi opplever til tider at vår ANALOGE Canal Digita Satellitt tuner gir oss bedre bildekvalitet enn hva HD-kanaler levert fra Homebase til tider gjør, og da er det virkelig noe galt?

Ikke nok med at bildekvaliteten føres noe ymse, men HD-dekoderen er jo helt forferdelig i bruk, den hakker og henger seg i hytt og pine, og dette gjelder da SAMTLIGE FIRE HD-dekodere i huset! Alt fra byttet av kanaler, til navigering i menyene oppleves tregt og dermed utrolig kronglete.

Det jeg merker meg er at hos kjæresten som har samme Motorola HD-dekoder, bare levert TV-løsning fra Altibox, hos henne går alt ting så mye mye mer glatt? Selv om det ikke er helt som kniv i smør så er det ikke langt unna, og sammenlignet med hva vi opplever med Homebase så er det jo nesten natt og dag i forskjell? Og ikke nok med det, men bildekvaliteten hos kjæresten er faktisk godt over middels, den er faktisk ganske så bra!

Så hvordan kan det ha seg at to såpass like IPTV-løsninger som Homebase og Altibox kjører, med samme maskinvare (HD-dekoder) levert fra Motorola kan oppleves så til de grader forskjellig? Skyldes dette at Homebase har et merkbart dårlig signal og kildekvalitet på sendingene sine? Og at programvaren deres rett og slett er dårlig skrevet og optimalisert og derfor føles så hakkete og treg?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg kjenner ingen andre som har Homebase som TV-løsning, så jeg får ikke sammenlignet med andre som har samme løsningen, det kan jo være at det er noe muffens med signalet og kildekvaliteten og diverse her i Nittedals området og at Homebase leverer ellers kvalitet helt på høyde med Altibox i andre deler av landet for alt jeg vet.

Derfor lurer jeg på om noen andre her har Homebase, har testet Homebase eller sett Homebase og kan komme med noen tilbakemeldinger på hvordan deres IPTV hverdag er, om de kjenner seg igjen i noen av det jeg ramser opp her? Enda bedre er det jo om noen har erfaring med både Homebase og Altibox og kan komme med sin egen lille sammenligning.

Det som dog kanskje skuffer mest er at Homebase er svært lite behjelpelige når det kommer til å gi oss tilbakemeldinger på denne problematikken, stort sett så svarer de ikke på e-post eller kommer med noen hjelpende hånd for å bedre på tingene, men dette forandrer seg kanskje nå som Homebase styrer absolutt alt for oss som har fiber i Nittedal.

Hvorfor ikke bare Hafslund Telekom som eier av selve fiberlinja ikke bare kan gi oss frie tøyler til å kontakte den nettleverandører, den IP-telefoni leverandøren og den IPTV-leverandøren vi selv vil er for meg en gåte, det ville vært hundre ganger bedre enn å bli kastet fra den ene til den andre helt uten valgmuligheter til å bytte til andre leverandører om vi selv ønsker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi har også samme problemet, dog med fibernettverket.

Det er veldig ustabilt, og etter Nittedalsnettet ga opp, har alt gått nedover. Selv om de sier de jobber for å få det bedre, skjer det ikke så mye som det burde.

Vi er veldig misfornøyde, og nå som Homebase har tatt over, og eier kabelen, er vi på en måte bundet til dem. Ny leverandør betyr at vi må ha ny fiber inn til huset.. Så.. >_>

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •