Canal Digital og Samsung BD-C8200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og Samsung BD-C8200

Heisann!

Jeg har gått til anskaffelse av blant annet Samsung BD-C8200, men jeg får ikke til å søke opp kanaler der. Mottok en Strong CAM fra Canal Digital i går, og prøvde den i dag, men får ikke til å søke opp noen kanaler ... Får "Svakt eller ingen signal", eller hva det nå er feilmeldinga sier. Dytter CAMen i TVn min (Samsung UE46C6005); her er det ikkeno´ problem. Det samme gjelder selvsagt den gamle møkkaboksen (Sagem HD-tuneren fra CD) - aldri vært noe problem. Har et visst kabelstrekk fra hølet i veggen og bortover, men har signalforsterker underveis, og har som sagt ikke problemer med noen av de andre tunerne jeg har.

Ville absolutt foretrukket å benytte BD-C8200 som tuner, da TV´en ikke støtter HDMI v1.4 (og dermed ikke Audio Return på HDMI). Alternativet er jo enten å bruke den gamle Sagem-tuneren eller TV´en med optisk lyd ut til receiveren. Som virker litt tungvindt. Særlig siden jeg kjøpte BD-C8200 for at den skulle sørge for å være boksen som kunne spille BluRay, mediefiler og leke tuner ...

Hilfe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som har erfaring med denne boksen:?:

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor cammen din står har ingenting med hvorvidt du får søkt opp kanaler eller ei . Du får søkt opp kanaler uten den, men du får ikke sett på de. Så problemet er ikke i CAM'en om du ikke finner kanaler i det hele tatt.

Jeg ville forsøkt en firmwareoppdatering:

http://org.downloadcenter.samsung.co...B-BAHDDEUC.ZIP

Åpne denne zip-filen, pakk innholdet på roten av en minnepinne og plugg denne i spilleren.
    http://downloadcenter.samsung.com/co..._%5BEng%5D.pdf <-- Guide

Så søker du opp kanaler på nytt. Dumt spørsmål, men du har koblet antenneledning rett fra veggen og i BD-C8200 ja? Ikke via noen adaptere eller dekodere eller tv osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hvor cammen din står har ingenting med hvorvidt du får søkt opp kanaler eller ei . Du får søkt opp kanaler uten den, men du får ikke sett på de. Så problemet er ikke i CAM'en om du ikke finner kanaler i det hele tatt.

Jeg ville forsøkt en firmwareoppdatering:

http://org.downloadcenter.samsung.co...B-BAHDDEUC.ZIP

Åpne denne zip-filen, pakk innholdet på roten av en minnepinne og plugg denne i spilleren.
    http://downloadcenter.samsung.com/co..._%5BEng%5D.pdf <-- Guide

Så søker du opp kanaler på nytt. Dumt spørsmål, men du har koblet antenneledning rett fra veggen og i BD-C8200 ja? Ikke via noen adaptere eller dekodere eller tv osv?
    Hei! Takker for tilbakemelding!

Jeg fant ut av det like etter at jeg posta forrige post ... Satte først opp manuelt, så endret jeg til auto, og VIPS! (Husker i farten ikke hva tråden het, men det var en eller annen som hadde en "ikke-norsk" Samsung-TV som lurte litt på det samme).

Har SELVSAGT siste fw og alt det der ;-)

Nå gjenstår det bare å få Harmony 700 til å forstå at jeg ønsker å skifte kanalene på BD-C8200 og ikke på TVn, uten at jeg må spesifisere det selv for hver gang ... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •