Problemer med Conax cam og CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problemer med Conax cam og CD

Hei!

har hatt cam (Dilog Conax Cam) i min Sony w4000 tv i lang tid nå og alt, inkludert HD tv, har fungert tilnærmet utmerket. har inn i mellom fått litt trøbbel med at kanalene har vært utilgjengelig, men har virket igjen etter å ha tatt cam ut og inn igjen i tv'en. Men i det siste har jeg fått mer og mer trøbbel og fått feilmeldingen: "feil i kommunikasjon med kort" og dette spesielt på HD kanaler. det å ta cam inn og ut har bare hjulpet av og til.

Jeg tror vel at det er cam modulen som har tatt kvelden, men tenkte jeg skulle sjekke om det er andre og som har opplevd noe tilsvarende i det siste?

Planlegger å kjøpe ny cam, men er da usikker på om jeg bør satse på samme cam eller om jeg bør gå for en nyere versjon.
    Er det noen som har forslag på cam moduler og som anbefales for min sony tv?

Sjekket også prisen på canal digital sidene og de skal ha over 2000,- for ny cam :shock: men antar man kanskje får det billigere andre steder.

Er og noe usikker på dette med pairing og om det kan være dette som er problemet... hva tror dere?

mvh
    ØyvinJ

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvinj
    Hei!

har hatt cam (Dilog Conax Cam) i min Sony w4000 tv i lang tid nå og alt, inkludert HD tv, har fungert tilnærmet utmerket. har inn i mellom fått litt trøbbel med at kanalene har vært utilgjengelig, men har virket igjen etter å ha tatt cam ut og inn igjen i tv'en. Men i det siste har jeg fått mer og mer trøbbel og fått feilmeldingen: "feil i kommunikasjon med kort" og dette spesielt på HD kanaler. det å ta cam inn og ut har bare hjulpet av og til.

Jeg tror vel at det er cam modulen som har tatt kvelden, men tenkte jeg skulle sjekke om det er andre og som har opplevd noe tilsvarende i det siste?

Planlegger å kjøpe ny cam, men er da usikker på om jeg bør satse på samme cam eller om jeg bør gå for en nyere versjon.
    Er det noen som har forslag på cam moduler og som anbefales for min sony tv?

Sjekket også prisen på canal digital sidene og de skal ha over 2000,- for ny cam :shock: men antar man kanskje får det billigere andre steder.

Er og noe usikker på dette med pairing og om det kan være dette som er problemet... hva tror dere?

mvh
    ØyvinJ
    2000 for cam. nei det er 995kr.
    IDTV - Canal Digital NO

Ellers selger komplett denne for 795 kr

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    2000 for cam. nei det er 995kr.
    IDTV - Canal Digital NO

Ellers selger komplett denne for 795 kr

Komplett.no selger ikke godkjent Canal Digital CAM. De selger RiksTV Strong CAM som ikke er godkjent av Canal Digital. Da er det bedre å bestille CAM'en direkte fra Canal Digital og unngå risiko for trøbbel senere. Canal Digital må autorisere CAM'en slik at den fungerer med kortet (CAM parres til kortnummer). Det ville være logisk å anta at Canal Digital kan ikke autorisere RiksTV sine CAM'er

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Komplett.no selger ikke godkjent Canal Digital CAM. De selger RiksTV Strong CAM som ikke er godkjent av Canal Digital. Da er det bedre å bestille CAM'en direkte fra Canal Digital og unngå risiko for trøbbel senere. Canal Digital må autorisere CAM'en slik at den fungerer med kortet (CAM parres til kortnummer). Det ville være logisk å anta at Canal Digital kan ikke autorisere RiksTV sine CAM'er

Javel... jeg har en riks tv technisat cam som canal digital trengte kun serienr på og vips bilde på min idtv. Har også prøvd vanlig conax cam og den fungerer uten registrering hos canal digital. Har også strong sin cam i annen tv og den fungerer topp etter registrering hos canal digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok på prisen, var nok for nytt abonnement prisen jeg fikk oppgitt via bestillingsidene i går...

Men.. Jeg har en tv (sony w4000) som ikke ligger inne blandt godkjente tv modeller hos CD, og går man inn for å bestille cam så ser det ikke ut som det er mulighet til å bestille uten at man har godkjent modell...

Er det noen workaround rundt dette og om det faktisk er mulig å benytte seg av tver som ikke er godkjente med en CD cam?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvinj
    ok på prisen, var nok for nytt abonnement prisen jeg fikk oppgitt via bestillingsidene i går...

Men.. Jeg har en tv (sony w4000) som ikke ligger inne blandt godkjente tv modeller hos CD, og går man inn for å bestille cam så ser det ikke ut som det er mulighet til å bestille uten at man har godkjent modell...

Er det noen workaround rundt dette og om det faktisk er mulig å benytte seg av tver som ikke er godkjente med en CD cam?
    Ja jeg kjøpte en billig lcd ifra lg på tilbud i elkjop for bruk i min datters rom. den sto ikke på listen men fungerte perfekt. De er ikke flinke til å oppdatere modellene som fungerer. Til å med lg sa at det ikke fungerte på canal digital når jeg kontaktet de. Men det fungerer 100% med strong cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte CD cam kort fra lefdal og er nå på plass i TV'en, fungerer perfekt og foreløpig bedre enn den gamle cam'en :-)

So far so good!

takker for innspill!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •