Homebase vs Get

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Homebase vs Get

Borettslaget vårt skal bytte leverandør på TV og Bredbånd fra Get til Homebase, er det noen som har noen erfaring med Homebase?, positive/negative

Takker for svar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi samarbeider med Homebase i vårt kabelnett, og har bare positive erfaringer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Homebase og må si jeg er veldig fornøyd. Har hatt Get andre steder jeg har bodd.

HD-Dekoderen er liten og elegant, og har ingen knapper eller display. Fjernkontrollen har bra byggkvalitet og ser mye mer elegant ut enn Get sin. Bruker uansett Harmony, så har ikke så mye erfaring med den ellers.
    Boksen har ikke harddisk og bråker derfor ikke noe, i motsetning til Get sine. Opptakene lagres på servere hos Homebase. Kunne godt vært litt fler timer med opptatt i grunnpakken, men man kan betale for mer. HD-boksen er litt tregere på kanalskift og spoling enn Get.

Bra kundeservice og en veldig bra innloggingsside hvor man kan velge mellom favorittkanaler og andre kanalpakker. Kanalene er på plass med en gang og man trenger kun en restart av boksen. Canal+, Viasat osv. kan bestilles med en eller tre mnd binding, genialt hvis man vil prøve litt forskjellig.
    Man kan også sette på fjernopptak, men savner en egen iphone app. Blir ikke helt elegant i Safari.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Jeg har Homebase og må si jeg er veldig fornøyd. Har hatt Get andre steder jeg har bodd.

HD-Dekoderen er liten og elegant, og har ingen knapper eller display. Fjernkontrollen har bra byggkvalitet og ser mye mer elegant ut enn Get sin. Bruker uansett Harmony, så har ikke så mye erfaring med den ellers.
    Boksen har ikke harddisk og bråker derfor ikke noe, i motsetning til Get sine. Opptakene lagres på servere hos Homebase. Kunne godt vært litt fler timer med opptatt i grunnpakken, men man kan betale for mer. HD-boksen er litt tregere på kanalskift og spoling enn Get.

Bra kundeservice og en veldig bra innloggingsside hvor man kan velge mellom favorittkanaler og andre kanalpakker. Kanalene er på plass med en gang og man trenger kun en restart av boksen. Canal+, Viasat osv. kan bestilles med en eller tre mnd binding, genialt hvis man vil prøve litt forskjellig.
    Man kan også sette på fjernopptak, men savner en egen iphone app. Blir ikke helt elegant i Safari.
    Høres bra ut, har de noen form for Mediacenter løsning eller må alt gå gjennom deres PVR dekoder?

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortvilet

I det borettslaget jeg bor i har vi nettopp fått Homebase. Mulig jeg uttaler meg litt tidlig uten å ha blitt godt nok kjent med Produktene og mulighetene deres. Men en ting er sikkert: Get sin PVR er bedre til tross for en noe støyende hardisk.

Denne boksen har ikke mulighet for serie opptak. Kjører den kjappeste internett linja de leverer, men allikevel så oppstår det hakking. De har heller ikke Android og Iphone App.

Kunde servicen er også stengt på søndager da man som oftest trenger de mest. Kanal utvalget syns jeg også var dårligere enn Get sitt.

Get sin hadde også innebygd internett modem så det var bare å plugge den trådløse D linken min til..Her må vi bruke en Thomson wireless router som det er coax inngang på. Altså enda en boks, og mer spaghetti.
    Dessuten så virker min Harmony One på langt nær så bra på denne som på Get sin..

Og til slutt.. Savner Klokka..

Men mulig jeg må lære denne bedre å kjenne..

Men lurer på et spørsmål..

Fins det noen annen PVR løsning/ media center som kan benyttes istedenfor denne tafatte Motorola VIp 1903T ???

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei å nei.. Denna Homebase dekoderen er lik søppel av billig elektronikk. Grøss"!
    Trenger virkelig en annen TV dekoder altså..

HJELP

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homebase bruker samme dekodere som Altibox (Kreatel, nå eiet av Motorola). Men Altibox har annen software i sine bokser.

Jeg har Altibox hjemme og Homebase i en leilighet. Mine erfaringer med Homebase er at boksen fungerer greit nok, men ikke mer. Kundeservice er jeg ikke særlig fornøyd med. De bruker evighet å svare på e-post, men de er bedre via telefon. Men savner en vaktordning utenfor åpningstid, og ting ikke virker.

Billedkvaliteten er ikke den beste hos Homebase. Nå jeg ser på NRK 1/2/3 i HD ser jeg ofte pixeleringer. Så det kan virke som de tyner båndbredden til maks. Men på SD kanelene er det ok (har kun NRK 1/2/3 i HD).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Homebase TV

Etter å ha hatt Homebase en liten stund her nå så begynner jeg å bli komfortabel, ting fungerer som forventet, bra bilde og lyd, en stor fordel å kunne ta opp fra nesten alle kanaler samtidig.

To ting som jeg savner dog og som jeg synes er et must er å kunne sette serieopptak og å kunne ta opp fra HD kanalene.

Ellers Kudos til Homebase!!

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit om folk nevner hvor i landet de bor og hvilken Homebase løsning de faktisk har (hvilken dekoder, hvilken leverandør osv osv..)

Selv så har vi Homebase IPTV i Nittedal via Nittedalsnettet (25/25mbit fiber) som nå driftes av Homebase selv og på de siste månedene så har både nett og tv falt ut i lengre perioder ved flere anledninger og på våre 3-4år med Homebase så har vi enda til gode å oppleve stort mer enn et par dager i strekk hvor vi aldri opplever hakking, frys eller fullstendig stopp av tv-sendinger.

Vi har da Motorola VIP1910 HD-dekoder og kan ikke si oss videre fornøyd med vår opplevelse og vi ser heller ingen bedring på problemet når stabiliteten egentlig har blitt dårligere i år enn den har vært de foregående årene selv om det var håpløst dårlig da også. TV-sendinger skal ikke fryse, hakke og henge seg fullstendig flere ganger ukentlig i 2011.

Utover dette så er ikke kvaliteten på tilleggstjeneste kjempe imponerende de heller, hele programvaren er så treg og knotete at det rett og slett ikke er fristende å bruke den til noe som helst. Alt fra navigering mellom tv-kanaler til det å bare aksessere portalen er tidvis smertefull rett og slett. Ellers så er bildekvaliteten helt på det jevne, syntes Altibox leverer bedre og Canal Digital enda bedre igjen så det er ikke mer enn helt ok.

Ellers syntes jeg lokal lagring av opptak fungerer bedre og mer sømløst enn nettbasert lagring på grunn av bedre aksesstid, kombinasjonen av høyere aksesstid og det at portalen føles så treg som den gjør så blir pause, spol og stopp av tv-sendinger uaktuelt rett og slett fordi det fungerer så knotete og tregt og opptak blir det liksom lite av når du har lagringbegresninger samt du ikke kan ta opp HD-kanaler.

Så alt i alt syntes vi løsningen mer virker som et tidlig alpha prosjekt som ikke leverer varene godt nok som kommersielt produkt i 2011. Men er tydelig at erfaringene er noe forskjellige fra steder til steder? For tror ingen ved sine fulle fem ville anbefalt Homebase til noen som de opplevde den frekvente hakkingen og frysningen som vi gjør her på Hagan i Nittedal via Homebase / Nittedalsnettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •