CD Kabeltv og Antenneforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD Kabeltv og Antenneforsterker

Hei

Jeg har irritert meg over elendig og hakkete kvalitet på HD kanalene til canaldigital. (hd-pvr fra cd)

Kjøpte meg en billig antenneforsterker fra clasohlson:
    Clas Ohlson Internettbutikk

Men den virker ikke i det hele tatt, 0 i signal når den er på, uansett hva jeg skrur på potmeteret..

Har jeg kjøpt fullstendig feil, eller er det bare det at den er dead on arrival??

Har selvsagt sjekket at begge kablene er i orden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet så skal lengden på din kabel fra kabeltv skap til hus/leilighet være planlagt sånn at man ikke skal trenge noen form for signalforsterker.

Hakking på kanalene og da hd-kanaler spesielt skyldes enten for lavt eller for høyt signal inn på dekoder. Men andre feilkilder kan være dårlig antennekabel fra veggkontakten til dekoder, defekt galvanisk skille. Jeg har også opplevd flere ganger at trådløsroutere som står veldig nære dekoder kan forstyrre da dekodere er ofte veldig dårlig skjermet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å sammenligne med hustes wifi sender avslått uten forskjell.
    Jeg har også fjernet det galvaniske skillet...

Jeg ville trodd at hvis det var kabler eller koblinger så ville problemet vært noenlunde statisk, men det er det ikke .. en kveld er feks discovery HD perfekt, mens history HD er helt på tryne, en annen dag er det motsatt eller en annen kanal som hakker... Derfor virker det på meg som CD driver å endrer litt på båndbredden til disse, og når man da ligger i grenseland for HD signaler så ryker det ut en kanel eller tre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring CD du! Jeg hadde samme problem som det som du beskriver og jeg henvendte meg til CD. De stilte meg følgende spm før de sendte en montør til meg;
    * Bruker du original antennekabel?
    * Har du galvanisk skille?
    * Har du flere uttak?
    * Kan du prøve med en annen dekoder for å se om problemet er dekoderen?

Dette er ting som kan påvirke signalet, og siden jeg ikke hadde noen av problemene beskrevet over kom det en montør til meg å fikset skiten (var visst ledningsnettet utenfor boligen som var problemet hos meg).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemet, og ringte Canal Digital. Første montør som så på saken sa at signalet til min leilighet var kjempebra, samt at man får 3D effekt om man tar ut ene glasset i solbriller..... Den andre montøren de sendte justerte ned signalstyrken som sentralen til bygget sender ut, og det hjalp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •