Canal Digital kabelTV-kort på parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital kabelTV-kort på parabol

Hei!

Jeg har kabel-TV fra Canal Digital hjemme. På hytta har jeg parabol, uten abonnement, og pleier å ta med kortet hjemmefra for å se på tv på hytta. Dette fungerer fint, bortsett fra HD-kanalene da dekoderen på hytta ikke er en HD-dekoder. Men nå som Premier League kun kommer i HD må jeg fikse dette for å se fotball på hytta.
    Spørsmålet mitt er da; hva bør jeg gjøre? Kan jeg kjøpe en HD-dekoder separat og bruke kortet/abonnementet jeg allerede har eller er jeg nødt til å anskaffe et ekstra abonnement?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal du kunne få til om du skaffer deg en Linux basert tuner med en softcam(MgCamd/Newcs, CCCam, OSCam). Den vil fint ignorere at du har pairet kortet med orginal HD tuner.

Les: Dreambox, Ipbox, VU+ med fler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjøre det avansert med en Linuxtuner med softcam m.m... ELLER så kan du kjøre en brukt HD dekoder fra CD på finn for en 500-lapp. Da vil du få tilgang til de HD-kanalene du har tilgang til hjemme på Kabel-TV.

Kortet og dekoder er IKKE paira om det funker slik du beskriver i dag.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Du kan gjøre det avansert med en Linuxtuner med softcam m.m... ELLER så kan du kjøre en brukt HD dekoder fra CD på finn for en 500-lapp. Da vil du få tilgang til de HD-kanalene du har tilgang til hjemme på Kabel-TV.

Kortet og dekoder er IKKE paira om det funker slik du beskriver i dag.
    Men linux tuneren vil ikke fungere dersom pairingen slås på slik f.eks. RiksTV har gjort og Viasat har gjort med HD kanalene. Eneste løsning da er den godkjente pairing CAM'en men det krever at linux mottageren har common interface port. Hvis man kjøper en ikke godkjent tuner så er det lite smart å kjøpe en linux tuner uten common interface port......men det er jo ikke påbudt å være smart

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •