Canal Digital, Sony og CAMkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital, Sony og CAMkort

Hei
    Jeg har et Strong Pairing Camkort for CanalDigital - opprinnelig kjøpt til en ny Samsung 32" flatskjerm der kortet funker utmerket. Så vil vi bytte tv, og sette kortet inn i en SONY KDL32D300 - en tre år gammel flatskjerm med inngang for CAMkort.
    (Denne Sonyen står ikke på lista over modeller CD støtter)
    Han bruker en halvtime på å finne kanalene. Viser flott EPG, men jeg får ikke digitale bilder. Kun bildene fra CDs kabelnett
    Jeg har vært igjennom prosedyre for innstilling av digitale kanaler flere ganger, satt symbolraten manuelt til 6.950 - og "føler" at jeg nesten er i mål, men altså: Kun de analoge signalene fra CD via antennekabelen.
    Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
    Lassolars

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassolars
    Hei
    Jeg har et Strong Pairing Camkort for CanalDigital - opprinnelig kjøpt til en ny Samsung 32" flatskjerm der kortet funker utmerket. Så vil vi bytte tv, og sette kortet inn i en SONY KDL32D300 - en tre år gammel flatskjerm med inngang for CAMkort.
    (Denne Sonyen står ikke på lista over modeller CD støtter)
    Han bruker en halvtime på å finne kanalene. Viser flott EPG, men jeg får ikke digitale bilder. Kun bildene fra CDs kabelnett
    Jeg har vært igjennom prosedyre for innstilling av digitale kanaler flere ganger, satt symbolraten manuelt til 6.950 - og "føler" at jeg nesten er i mål, men altså: Kun de analoge signalene fra CD via antennekabelen.
    Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
    Lassolars
    Støtter den 3 år gamle skjermen mpeg2 eller mpeg4.? Kan høres ut som den er mpeg2

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TV`n støtter digitale MPEG-2 signaler fra CD kabel (DVB-C). (KDL-32D3000 (KDL32D3000) : Manuell : TV og hjemmekino : Sony)

Du burde kunne få inn digitale signaler (ikke HD, de sendes i MPEG-4). BBC World og noen lokal-TV kanaler sender uten koding, slik at du kan sjekke om du får inn disse for å utelukke CAM problemer. Et triks tidligere var å sette språk til finsk, for å få inn digitale signaler på noen TVèr. Vet ikke om det er tilfelle med din TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Dette med finsk språk gjaldt visstnok noen Samsung-modeller...

Jeg har en Sony KDL-46V3000. Den er ca 3 år gammel regner jeg med (kjøpte den våren 2008 på Gooba nettauksjon - sikkert parallellimportert). Dette er en TV med digital tuner for digitalt bakkenett og digitalt kabelnett. Den er dessuten utstyrt med en analog tuner. Den digitale tuneren støtter mpeg2, ikke mpeg4.

TV'n funker hos meg med de av kanalene i det svenske bakkenettet som bruker mpeg2, ikke de nyeste kanalene i mux 5 som er komprimert i mpeg4. Ingen av de norske bakkenettkanalene fungerer på denne TV'n.

Videre fungerer den i Canal Digitals kabelnett, på de standard-oppløste kanalene, ikke på HD-kanalene. Jeg bruker en Conax 4.00e-cam (den med "boblene") sammen med kabelkortet, og dette fungerer helt greit, unntatt på HD-kanalene siden denne TV'n ikke støtter mpeg4. Jeg får riktignok lyd på HD-kanalene - ikkeno' bilde...

Det hender en sjelden gang at jeg har problemer med avkoding av kanalene. Løser dette ved å slå av TV'n (helt av med bryteren på toppen av apparatet), lar den være av et minutt eller så, for deretter å slå den på igjen - og da er det bilde på skjermen igjen.

Når du foretar kanalsøk skal du velge:

Kanalsøktype: Hurtig
    Frekvens: Auto
    Nettverks-ID: Auto
    Symbolrate: 6.95 Msym/s
    Tjenestetype: Alle tjenester.

Dette søket tar bare noen få minutter og soper med seg det som er på kabelen, så sant du har OK signalkvalitet.

Jeg har prøvd TV'n med flere forskjellige Conax-CAM'er. Neotition mpeg4 funker ikke. Diablo (v.2.3) med Underworld programvare funker ikke. Kjøpte en Technisat-CAM ("TechniCrypt CX" som også er en pairingCAM). Den fungerte greit noen timer, så var det slutt. Og her tror jeg forklaringa på ditt problem ligger. Sonys litt eldre modeller er ikke glad i pairing-CAM'er. Prøv en Conax 4.00e. Kan bl.a.kjøpes på QXL. Kan ikke garantere suksess, men er verdt å prøve.

Våre Sony-tv'er er ganske like når det gjelder tekniske spesifikasjoner. Største forskjellen som jeg kan se er skjermoppløsninga, 1366 x 768 på din, 1920 x 1080 på min. Jeg tror de innebygde digitale tunerne er like i disse to modellene.

Lykke til!

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Hallo!

Dette med finsk språk gjaldt visstnok noen Samsung-modeller...

Jeg har en Sony KDL-46V3000. Den er ca 3 år gammel regner jeg med (kjøpte den våren 2008 på Gooba nettauksjon - sikkert parallellimportert). Dette er en TV med digital tuner for digitalt bakkenett og digitalt kabelnett. Den er dessuten utstyrt med en analog tuner. Den digitale tuneren støtter mpeg2, ikke mpeg4.

TV'n funker hos meg med de av kanalene i det svenske bakkenettet som bruker mpeg2, ikke de nyeste kanalene i mux 5 som er komprimert i mpeg4. Ingen av de norske bakkenettkanalene fungerer på denne TV'n.

Videre fungerer den i Canal Digitals kabelnett, på de standard-oppløste kanalene, ikke på HD-kanalene. Jeg bruker en Conax 4.00e-cam (den med "boblene") sammen med kabelkortet, og dette fungerer helt greit, unntatt på HD-kanalene siden denne TV'n ikke støtter mpeg4. Jeg får riktignok lyd på HD-kanalene - ikkeno' bilde...

Det hender en sjelden gang at jeg har problemer med avkoding av kanalene. Løser dette ved å slå av TV'n (helt av med bryteren på toppen av apparatet), lar den være av et minutt eller så, for deretter å slå den på igjen - og da er det bilde på skjermen igjen.

Når du foretar kanalsøk skal du velge:

Kanalsøktype: Hurtig
    Frekvens: Auto
    Nettverks-ID: Auto
    Symbolrate: 6.95 Msym/s
    Tjenestetype: Alle tjenester.

Dette søket tar bare noen få minutter og soper med seg det som er på kabelen, så sant du har OK signalkvalitet.

Jeg har prøvd TV'n med flere forskjellige Conax-CAM'er. Neotition mpeg4 funker ikke. Diablo (v.2.3) med Underworld programvare funker ikke. Kjøpte en Technisat-CAM ("TechniCrypt CX" som også er en pairingCAM). Den fungerte greit noen timer, så var det slutt. Og her tror jeg forklaringa på ditt problem ligger. Sonys litt eldre modeller er ikke glad i pairing-CAM'er. Prøv en Conax 4.00e. Kan bl.a.kjøpes på QXL. Kan ikke garantere suksess, men er verdt å prøve.

Våre Sony-tv'er er ganske like når det gjelder tekniske spesifikasjoner. Største forskjellen som jeg kan se er skjermoppløsninga, 1366 x 768 på din, 1920 x 1080 på min. Jeg tror de innebygde digitale tunerne er like i disse to modellene.

Lykke til!

Mvh
    Brumlebass 8)
    Takk for fyldig info. Siden våre Sonyer ikke støtter mpeg4 kan jeg antakelig utelukke å få i inn Canaldigital i HD, og må nøye meg med de analoge signalene fra kabelen. Det er kanskje ikke så farlig siden apparatet skal brukes til skjerm for dvdspilling og NintendoWii.
    Camkortet mitt, et "Strong Pairing Cam for CanalDigital" støtter både mpeg2 og mpeg4, men det ser ut til at jeg bare kan avskrive kortet.
    En annen mulighet er naturligvis å ta Sonyen i bruk på hytta, der har jeg Rikstvdekoder med antenne, og å skaffe en ny flatskjerm som støtter mpeg4 og CD-Cam.
    Takk for svar i alle fall
    Lars N

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at Camkortet gjengir bilder og lyd på kanaler som fremdeles kringkaster i mpeg2formatet (Svt 1 TV4, Svt 2 og BBC) - Kanaler som sender i mpeg4 går ikke an å få fram via mitt Strong-pairingcard. Så det ligger an til at Sony-tvn reiser ut på hytta vår og samarbeider med Rikstvboksen der. Takker for alle innspill
    Lassolar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •