Altibox PVR og problemer med HD opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox PVR og problemer med HD opptak

Jeg har en Altibox PVR og etter siste oppgradering i april i år (ny software) så oppsto et problem.

I noen tilfeller (ca 1/3 tipper jeg) så skjer dette.

Hvis jeg har stilt inn PVR til å ta opp en film på en HD kanal (f.eks. CD+ HD eller TV2 HD) og PVRén samtidig viser en annen HD kanal (Discovery HD, NRK HD), så virker det som det skjer noe med opptaket. Når jeg skal se opptaket senere, så hakker det. Lyden er helt perfekt, men for ca. hvert 5-10 sekund (variabelt) så henger bildet et sekund. VELDIG IRRITERENDE :-(

Jeg har kan fremprovosere dette. Stiller inn for å ta opp en serie på C+HD samtidig som jeg ser på en TV2 sending i HD. Når jeg etterpå skal se opptaker fra C+HD, så hakker avspillingen. Av og til kan jeg fjerne hakkingen ved å restarte dekoder, men ikke alltid.

Det som er et faktum er at dersom jeg tar opp en HD sending, og ser på en SD sending, så oppstår IKKE denne feilen.

Det må sies at det er ALDRI problemer når jeg ser noe live. Ingen hakking i HD sendinger eller SD sendinger. Har av og til pixelering, men det skjer både på HD og SD kanaler.

Problemene skjer aldri ved opptak av SD kanaler, og jeg hadde ikke dette problemet før den store oppgraderinger som kom i vår (den som gjorde av vi kunne ta opp 2 sendinger parallelt + mye annet).

Noen som har vært borti noe tilsvarende ? Jeg har prøvd å slette alle opptakk fra PVR og det følte jeg hjalp noe. Men nå er feilen kommet tilbake.

Har PVR av den gamle (svarte Motorola) typen.

/Øystein

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Jeg har en Altibox PVR og etter siste oppgradering i april i år (ny software) så oppsto et problem.

I noen tilfeller (ca 1/3 tipper jeg) så skjer dette.

Hvis jeg har stilt inn PVR til å ta opp en film på en HD kanal (f.eks. CD+ HD eller TV2 HD) og PVRén samtidig viser en annen HD kanal (Discovery HD, NRK HD), så virker det som det skjer noe med opptaket. Når jeg skal se opptaket senere, så hakker det. Lyden er helt perfekt, men for ca. hvert 5-10 sekund (variabelt) så henger bildet et sekund. VELDIG IRRITERENDE :-(

Jeg har kan fremprovosere dette. Stiller inn for å ta opp en serie på C+HD samtidig som jeg ser på en TV2 sending i HD. Når jeg etterpå skal se opptaker fra C+HD, så hakker avspillingen. Av og til kan jeg fjerne hakkingen ved å restarte dekoder, men ikke alltid.

Det som er et faktum er at dersom jeg tar opp en HD sending, og ser på en SD sending, så oppstår IKKE denne feilen.

Det må sies at det er ALDRI problemer når jeg ser noe live. Ingen hakking i HD sendinger eller SD sendinger. Har av og til pixelering, men det skjer både på HD og SD kanaler.

Problemene skjer aldri ved opptak av SD kanaler, og jeg hadde ikke dette problemet før den store oppgraderinger som kom i vår (den som gjorde av vi kunne ta opp 2 sendinger parallelt + mye annet).

Noen som har vært borti noe tilsvarende ? Jeg har prøvd å slette alle opptakk fra PVR og det følte jeg hjalp noe. Men nå er feilen kommet tilbake.

Har PVR av den gamle (svarte Motorola) typen.

/Øystein
    Jeg har selv parabol, men er stadig vekk og besøker noen som har Altibox på en vanlig TV....og det fungerer stort sett bra....var også hos en like ved som har AltiboxHD, og som har problemer med sine HD kanaler.....
    Instiktet mitt tenker som så at når ørten kanaler skal gå gjennom en ledning, det være seg vanlig kabelnett eller fiber så er en ting teorien om at det går uten problemer, en annen ting er når nettet belastes og "alle" ser på samme kanal f. eks, eller som du beskriver: Du tar opp en HD kanal og ser på en annen...ett eller annet sted er det en flaskehals sannsynligvis....
    Og samtidig brukes samme ledning til MYE Internettrafikk....
    Og for å få plass til ørten kanaler så kan man jo ikke sende alle kanaler med samme båndbredde som på satelitt....
    Blir vel en balansegang....tror jeg :-)
    Så billed/lyd/Internett verden er ikke perfekt....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme utrustning som deg og Altbox fra Lier Fibernett. Skal teste hos meg og komme tilbake til deg. Har ikke merket noe spesielt, med det er ikke så ofte jeg ser HD og tar opp HD samtidig (tror jeg).
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd litt i kveld. Tatt opp Eurosport HD mens jeg så Discovery HD bl. a. Kan ikke se noe hakking på opptak.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny PVR nettopp og hadde problemer med alle opptak, hakking på bilde, ikke lyd. Måtte ringe kundeservice og de resatte harddisken, og det funker bra nå. Problemet er at du mister alle opptak...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for alle svar. Har vært i kontakt med Lyse og de ber meg komme inn med boksen. De hadde sjekket koblingen (remote) fra fiberboks til min PVR, og det var en del dropout på denne. Det kunne enten skyldes dårlig kabel (selv om den har fungert ok lenge) eller feil på boks.

Så jeg får ny boks neste uke (må se filmene mine først). Hvis feilen fortsatt finnes, må jeg legge ny kabel.

/Øystein

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn skal det være.

Du skriver du må legge ny kabel, men de blåser vel bare inn en ny fiber og det er gjort på en times tid :-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke ny fiber kabel. De tror at det er kabel mellom Lyse boks (fiber terminering) min PVR. Og det er en CAT-6 kabel.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det går bra med Cat 5 og. Jeg har kablet halve huset med Cat 5 - fra inntaket i underetasjen til Kino'n og opp i stua.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •