"Vibrering" i bilde fra TV Premier League HD - Canal Digital kabel tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Vibrering" i bilde fra TV Premier League HD - Canal Digital kabel tv

Jeg opplever at det "vibrerer" i konturene på foreks fotballdrakter i røde/oransje farger. Ser det når kamera zoomer inn på spillere, og det er verst når spiller er i bevegelse, eller kamera panorerer.
    Så "fenomenet" senest nå på draktene og faktisk strømpene til Arsenal spillerene.
    (Ser ingenting av dette når det er andre farger.)

Utstyr:
    Canal Digital kabel tv
    Samsung PS63C7705 (bruker den innebygde tuneren, men opplever det samme problemet fra PVR tuneren fra CD.

Har ikke dette problemet via TV2 Sumo, der jeg kobler PC til samme ovennevnte tv.

Noen andre som har sett dette?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt strålende bilder her. Men jeg har byttet fra CD til Viasat satellitt. Det indikerer i allefall uansett at det ikke er sendingene til TV2 det er noe galt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Helt strålende bilder her. Men jeg har byttet fra CD til Viasat satellitt. Det indikerer i allefall uansett at det ikke er sendingene til TV2 det er noe galt med.
    Det var sånn i Arsenal kampen, men så ikke disse problemene i Liverpool kampen der det også var røde drakter in action. Må være sendingen?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Det var sånn i Arsenal kampen, men så ikke disse problemene i Liverpool kampen der det også var røde drakter in action. Må være sendingen?
    Jeg så ikke Arsenal-kampen. Det har ikke vært noen slike vibrasjoner i noen av de kampene jeg har sett. Og hvis det kun var i én kamp du har opplevd dette, kan det selvfølgelig ha vært noe problemer med akkurat den sendingen. I din opprinnelige post oppfattet jeg det som du hadde et generelt problem med PL-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til dette jeg også. Har en HD-PVR og kabel-tv, samt en Phillips 32" LCD-tv (HD ready).
    Jeg har sett denne "vibreringen" og rød/oransje fargen i nesten alle kampene så langt. Merker også dette der det er blå farge på draktene. Aner ikke om dette er dekoderen eller sendingen, men i forhold til andre HD-kanaler er jo dette problemet merkbart. Er langt bedre kvalitet på f.eks. Canal+ Sport HD og har ingen flimring og vibrering på bildet/fargene. Kvaliteten på TV2 HD fra VM og senere i Tippeligaen var/er langt bedre. Har også sett denne flimringen på tv'n hos en kompis som har 40" Samsung full-HD tv og Get HD-PVR.

Jeg mener dette er TV2, men er jo litt rart at ikke alle har dette problemet?
    Tenkte kanskje det kan ha noe med signalstyrke og kvalitet etter hvor man bor i landet, men tviler på det er er tilfelle når de andre HD-kanalene har strøken kvalitet i forhold.
    Siden signalene fra Premier League sendes ut til så mange land kanskje det etterhvert går utover kvaliteten?

Uansett...ganske irriterende dette når man forventer perfekt kvalitet og farger. Rødfargen er jo halvt oransj og flimring er ubehagelig å se på :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verminator
    Har lagt merke til dette jeg også. Har en HD-PVR og kabel-tv, samt en Phillips 32" LCD-tv (HD ready).
    Jeg har sett denne "vibreringen" og rød/oransje fargen i nesten alle kampene så langt. Merker også dette der det er blå farge på draktene. Aner ikke om dette er dekoderen eller sendingen, men i forhold til andre HD-kanaler er jo dette problemet merkbart. Er langt bedre kvalitet på f.eks. Canal+ Sport HD og har ingen flimring og vibrering på bildet/fargene. Kvaliteten på TV2 HD fra VM og senere i Tippeligaen var/er langt bedre. Har også sett denne flimringen på tv'n hos en kompis som har 40" Samsung full-HD tv og Get HD-PVR.

Jeg mener dette er TV2, men er jo litt rart at ikke alle har dette problemet?
    Tenkte kanskje det kan ha noe med signalstyrke og kvalitet etter hvor man bor i landet, men tviler på det er er tilfelle når de andre HD-kanalene har strøken kvalitet i forhold.
    Siden signalene fra Premier League sendes ut til så mange land kanskje det etterhvert går utover kvaliteten?

Uansett...ganske irriterende dette når man forventer perfekt kvalitet og farger. Rødfargen er jo halvt oransj og flimring er ubehagelig å se på :neutral:
    Da opplever du det samme som jeg gjør.

Det rare er at det var sånn i Arsenal kampen jeg refererte til (og flere andre kamper der røde/oransje drakter har vært involvert) men ikke i den siste Liverpool matchen. Kanskje TV2 har blitt klar over problemet og fått en løsning på det?

Har et tips til deg vedr at rødfargen er halvt oransj.
    Gå inn i setup og videoinnstillinger, og endre til 720p og YCBCR. Da tenker jeg rødfargen kommer seg. Hadde det samme problemet da jeg bruker en 40" Samsung og HD PVR på soverormmet.
    TV2 PL HD sender kampene i 720p og ikke 1080i, så du vil få et skarpere bilde ved å endre til 720p også.

Takker for tilbakemeldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Da opplever du det samme som jeg gjør.

Det rare er at det var sånn i Arsenal kampen jeg refererte til (og flere andre kamper der røde/oransje drakter har vært involvert) men ikke i den siste Liverpool matchen. Kanskje TV2 har blitt klar over problemet og fått en løsning på det?

Har et tips til deg vedr at rødfargen er halvt oransj.
    Gå inn i setup og videoinnstillinger, og endre til 720p og YCBCR. Da tenker jeg rødfargen kommer seg. Hadde det samme problemet da jeg bruker en 40" Samsung og HD PVR på soverormmet.
    TV2 PL HD sender kampene i 720p og ikke 1080i, så du vil få et skarpere bilde ved å endre til 720p også.

Takker for tilbakemeldinger.
    Takk for tips. Det hjalp litt ift. fargene å bytte til YCBCR og 720p, men vibreringen er der fortsatt. Kanskje ikke like sterk, men irriterende nok.

Det må være noe med signalet på disse kanalene. Som jeg sa tidligere er TV2 HD perfekt i forhold. Gjelder det også de andre HD-kanalene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever akkurat det samme. Røde drakter blafrer/vibrerer på tv2 premier league. Tuneren min er en dreambox dm500hd. Signalet går via hdmi til en denon 1910 receiver og videre via hdmi til tv (lg42lb2r). Jeg mistenker at signalene fra tv2 ikke er helt som de skal.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fnugg
    Jeg mistenker at signalene fra tv2 ikke er helt som de skal.
    Som nevnt har jeg ingen slik vibrering overhodet fra Viasat satellitt. Det tyder på at TV2 leverer fra seg signaler uten problemer. Da er det vel mer sannsynlig at det skjer noe med signalet underveis for dere som har problemer? Det kan være i CD sitt distribusjonsutstyr eller i kabelnettet kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kan gjerne være hos Canal Digital. Jeg får signalene fra satelitt, så i mitt tilfelle er det nok ikke i kabelnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske å ha merket noen slike problemer her. Panasonic VT20 Plasma med CAM kort og CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme fenomen på mitt anlegg.

Røde drakter blafrer\flimrer spesielt i kantenw.

Jeg har Canal Digital via parabol, har kun sett dette på tv2 PL kanalene og det er utrolig irriterende.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Jeg har akkurat samme fenomen på mitt anlegg.

Røde drakter blafrer\flimrer spesielt i kantenw.

Jeg har Canal Digital via parabol, har kun sett dette på tv2 PL kanalene og det er utrolig irriterende.
    Det er trolig dårlig kvalitet på sendingene fra England. Har sett samme problem både på CD HD bokser og en rekke andre HD bokser. Det klages på samme fenomen for disse sendingene på kabelnett i Sverige der det ikke benyttes CD HDPVR.

Pass også på at HDPVR'n gir ut 720p for ellers blir det ikke HD kvalitet på Premier League HD kanalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •