Tap i splitter på Rikstv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tap i splitter på Rikstv

Hei,

Bor i et hus med 6 enheter, som vi tenkte vi skulle koble på en og samme antenne på Rikstv (en 43 elements Biltema antenne). Pr idag er bare 2 enheter påkoblet med en 2-veis splitter med f-kontakter. Signalstyrke 38-40%, kvalitet 100% og C/N 26-28db avhengig av kanal.

Spørsmålet mitt er, hvordan er den beste måten å splitte dette signalet? Er det i det hele tatt mulig å koble så mange på denne antennen?
    Var tenkt å kjøpe en 4-veis splitter + en 3-veis splitter (Biltema), og sette disse i serie, men har hørt dette kan føre til veldig lite signal.

Jeg har ikke mulighet til å sette forsterker nær antennen, kun midt mellom (som vil si 15-20 meter kabel på hver side).

Noen som har god greie på dette? Setter pris på alle svar her :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet dette? Driver med nøyaktig det samme selv Hehe

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toremolt
    Hei,

Bor i et hus med 6 enheter, som vi tenkte vi skulle koble på en og samme antenne på Rikstv (en 43 elements Biltema antenne). Pr idag er bare 2 enheter påkoblet med en 2-veis splitter med f-kontakter. Signalstyrke 38-40%, kvalitet 100% og C/N 26-28db avhengig av kanal.

Spørsmålet mitt er, hvordan er den beste måten å splitte dette signalet? Er det i det hele tatt mulig å koble så mange på denne antennen?
    Var tenkt å kjøpe en 4-veis splitter + en 3-veis splitter (Biltema), og sette disse i serie, men har hørt dette kan føre til veldig lite signal.

Jeg har ikke mulighet til å sette forsterker nær antennen, kun midt mellom (som vil si 15-20 meter kabel på hver side).

Noen som har god greie på dette? Setter pris på alle svar her :-)
    Tviler på at det vil virke, dere er alt nede på svake signaler.
    Det dere må ha er en god forsterker så nære antenna som mulig, så splittere.
    Eventuelt en "proff" forsterker med 6 utganger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •