Riks-TV, Cam, Abonnement, PVR-Dekoder, muligheter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riks-TV, Cam, Abonnement, PVR-Dekoder, muligheter?

Kjøpte nettopp Sony KDL-40EX501:

KDL-40EX500 (KDL40EX500) : Oversikt : TV og hjemmekino : Sony

Har idag kabel-tv, Canal Digital. Skal si opp CD og skaffe Riks-TV istedet. Hater CD men må ha Premier League. Det kan jeg jo få via Riks-TV nå

Min Sony har mulighet for å vise analoge og digitale kanaler. Men den har bare 1 tuner. Den har PAP-funksjon (picture and picture/bilde og bilde). Er ikke hundre prosent sikker på hvordan den fungerer, men tror at når jeg skal dele skjermen i to, så må kilde nr. to være enhet tilkoblet med HDMI.

Så til det interessante for meg:

-Jeg vil ha dekoder m/opptaksmulighet. PVR
    -Jeg vil ha mulighet for å kunne se 2 kanaler samtidig

Hvilke muligheter har jeg når det gjelder dekoder? (Skal ha 2 tunere)
    Hørt for mye negativt om Sagem. Den utgår.

Ser at der er Grundig 8860 og en Intek. Hvilken skal man gå for, og hvorfor? Finnes det andre alternativer som bør vurderes?
    Grundig får jeg vel dersom jeg går innom forhandler, men er det slik at Intek må bestilles på Finn.no?

Siden de har 2 tunere, så løser vel det saken med å kunne se 2 kanaler samtidig? Eller må jeg kanskje ha Cam m/eget ekstrakort i tillegg til dekoderen? Noen som har erfaringer med Sonys PAP-funksjon?

Brukte lang tid på å bestemme meg for TV. Har ikke like lang tid til rådighet for å finne ut av dette. Har allerede gått glipp av de to første PL-rundene i England.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen løsning er å kjøpe en samsung bdc8200/8500. Det er en bluray-spiller med hdd og mpeg2/4 dvbt/c.

DVS at om du setter en cammodul i din tv og en i bdc8xxx har du to tuner( merk at du ikke kan ta opp to programmer samtidig med denne løsningen etter som det kun er en tuner i opptageren.) Da skulle PAP funke bra ettersom en tuner er intern i tven og en via hdmi.

Da har du en hdd-opptaker, blurayspiller og mediastreamer i en boks. Leste i en annen tråd at du like streamingmulighetene til samsung c635, og de samme mulighetene fionnes i bdc8xxx. En annen fordel er at om du skulle ombestemme deg mtp rtv/cd, så er denne boksen kompatibel med begge(må bytte cam evt). Ikke minst er denne løsningen plassbesparende mtp at det kun blir en boks som gjør jobben til 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det fantes visst flere muligheter. Takk Sabre!

Er ditt alternativ utbredt/velprøvd? Flere her inne som har prøvd?

Hører gjerne fra flere ang. disse og evt. andre alternativer.

Lagt til: PAP er viktigere for meg enn å kunne ta opp 2 kanaler samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste siste halvdel av denne tråden:

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ighlight=intek

...og det er til å bli deprimert av! Det er jo f..n meg historien med Canal Digital og deres PVR og lovnader om igjen, bare med andre aktører (Riks-TV og Grundig).

Hva skal man gjøre?

Alternativene jeg vet om så langt er:

1. -Riks-TV m/Grundig dekoder (frister ikke nå lenger)
    2. -Riks-TV m/Intek dekoder (men den mangler vel Tekst-TV, noe jeg ikke kan leve med)
    3. -Sabres forslag: Riks-TV m/Samsung bdc8200/8500 (vet lite om denne)
    4. -Riks-TV m/cam og uten dekoder inntil en brukbar dukker opp (kanskje den beste løsninga)

Er totalt i villrede her.

Hva er egentlig forskjellen på Samsung bdc8200 og 8500. Hva med funksjoner sammenlignet med andre alternativer? Tekst-TV? Støy m.m? Blir jo uansett dyrt...dekoder og evt. 2 stk. cam.

Har omtrent ikke funnet bruker-erfaringer med Intek. For alt jeg vet kan den jo være like ille som Grundig.

Uansett, en annen ting jeg kom til å tenke på: ANTENNE. Tilbake til fortiden Tror ikke jeg var gammel nok til å kjøpe antenne sist vi hadde en i bruk Hva duger/duger ikke her?

Redigert/lagt til: Og forresten, fungerer disse cammene? (Alternativ 4.) Eller er det bare f..nskap her også? Skulle ikke forundre meg. (Sorry for det negative. Bare måtte)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray: Samsung BD-C8200 - DinSide Bolig

Dette er din sides test av bdc8200. 8500 har 500 gb mens 8200 har 250gb.

Har ikke funnet andre tester (har heller ikke lett), og har ingen personlig erfaringer. Ser ingen grunn til at dette ikke skulle funke fint som en pvr og bluray. Er jo ikke langt fra en hdd/dvd som var populært i gamledager. Som en streamer finnes det nok bedre alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for testen Sabre.

Fin sak. Men blir altfor tynt grunnlag til å skulle betale tusenlapper, uten å helt vite hva man går til. Et kjapt søk sier meg at det må være svært få her inne, om noen, som bruker den.

Konklusjon fra en uvitende: Det finnes pr.idag, år 2010, ikke ett dugelig alternativ for de som ønsker litt mer enn å se på 1 tv-kanal! Må her legge til at jeg bor slik til at jeg ikke kan få GET, og at jeg 99% sikkert ikke får inn parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så negativ?

Det er jo lov å prøve og så gi oss en tilbakemelding. Husk at det finnes 30dagers returrett om det ikke skulle svart til forventningene. NRK funker uten cam og da risikerer du jo ingen ting.

Og du nevner jo selv satelitt. Nå vet ikke jeg helt hvordan du bor og hvilke muligheter du har til å plassere en parabol. Men alt som kreves er jo bare litt fri sikt sørover. Parabolen må ikke nødvendigvis festes på huset.

Se muligheter og ikke begrensninger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er lov å prøve, og det jeg skal prøve er Cam uten dekoder. Skal gi tilbakemelding.

30 dg.returrett: Ved feil er det alltids en viss fare for at man blir så forbannet at der ikke er noe å returnere

...er jo bare litt fri sikt sørover.
    Nettopp. Er det som er problemet. Og huset er vel egentlig eneste stedet jeg har muligheten til å montere parabol. Dette irriterer meg ganske mye. Det verste av alt er at det kan ikke være så veldig mange meter om å gjøre. Skulle gjerne hatt parabol. Godt etablert m/hus og familie, så flytte er ikke et alternativ.

Se muligheter og ikke begrensninger
    Ikke alltid like lett. Men ser som sagt en dårlig og midlertidig løsning, alt.4.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg shoppa denne på 30 dagers "test".
    God som Nrk mottaker & PVR, men kun 1 tuner, og tar ikkje opp fra begynnelsen av programmet hvis ein trykker "Record" midt inni.
    Prøvde ikkje Blueray/Dvd.
    Som mediaspelar over nettet spelte den ikkje av ein einaste av filmane eg hadde liggande (mest mp4 & mkv).
    Desse spelar fint av på Asus o'play, Ps3 og det meste andre.
    Brukte TwonkyMedia Server.
    Support hos Samsung kunne ikkje hjelpa til heller.
    Leverte den inn igjen da ein fungerande mediaspelar er eit must for meg.
    Hadde håpt den kunne erstatta Grundig PVR+Asus OPlay+DVD spelaren og fått BlueRay i tillegg, men dengang ei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •