Dårlig signalstyrke på HD, Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig signalstyrke på HD, Canal Digital

Håper noen kan gi meg noen svar på spørsmålene mine.

Jeg har en HD-dekoder fra CD (nyeste versjon). Jeg har bestilt TV2 PL HD kanalene. På vanlige SD kanaler er signalstyrken 115-120, men når jeg slår over til HD-kanalene så synker signalstyrken til 90-95 og det hakker som bare det og lyden og bildet er fullstendig ute av sync. Snakker om kanskje 10-20 sek delay.
    Er det noen som har hatt samme problem og som kan si noe om hva som er vanlig god signalstyrke på Canal Digital sitt kabelTV? Er det vanlig at signalstyrken går ned på HD-kanaler vs SD-kanaler?

Info om kabelnettet i huset: Det er husverten som har abbonementet og har forgrening på sin kabel ut til meg og en annen leilighet. Vi har alle hver sin dekoder og hver sitt kort som har egne kanaler. Kan den dårlige signalkvaliteten ha noe med dette å gjøre? Signalene er de samme uansett om vi ser på TV samtidig eller ikke. Han har også forsøkt å dra ut den ene forgreningen fordi naboen er sjeldent hjemme, men det utgjør ingen forskjell på signalstyrken.

Har sett litt rundt på diskusjoner om at galvanisk skille kan dempe signalstyrken. Jeg har HDMI kabel fra dekoder til TV og inn til dekoder er det vanlig TVkabel uten noe skille. Er usikker på om husverten har slikt skille et annet sted på nettverket. Hvor er det vanlig at dette skillet er koblet til? Kan det kobles til hvor som helst i kabelskjøter eller må det kobles mellom TV og dekoder eller mellom kabelnett og dekoder?

Jeg har heller ingen TV-kabel mellom dekoder og TV. Kun HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen forgrener brukes? mye shit å få tak i der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke, men kjenner jeg husverten rett så er det noe Biltema greier. Fikk en forsterker nå mellom min kabel og dekoder og da fikk jeg nok signal til å kjøre bildet skikkelig, men det er tydelig at den ikke får ordentlig signal inn til forsterkeren for den kan finne på å falle ut selv med 180 i signalstyrke. Så skal se om det fungerer bedre med å sette forsterkeren mellom huskabel og forgreningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes forsterkere med innebygd forgreining, det er helt klart å anbefale. Monterte nettopp en for min mor som hadde samme problemet og alt funker fint nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette forsterkeren før forgreneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sette den før forgreningen og det hakket da mer på HD kanalene enn når jeg hadde den direkte mellom min kabel og dekoder. Alle fikk dog høyere signal. Det som jeg har sett nå som jeg synes er veldig merkelig er at han ha strukket kabler ut til alle tre leilighetene som er sånne parabolkabler som man skrur på plass. Dette pga forgreiningen sikkert, som er slike fester på. Vet ikke om disse kablene er like (utenom kabelhodene/utgangene) eller har noen forskjeller som kan ha innvirkning på dette. Har også bedt husverten om å sjekke signalene til kun en TV og uten forgrening, men han har ikke fått gjort det enda. Nå har han bestilt forsterker til å ha foran forgreningen i tillegg til at jeg skal få ha den som nå står foran forgreningen. Så lenge jeg har forsterker mellom min kabel og dekoder så får jeg bra bilde. Det merkelige her er jo at selv om signalstyrken er oppi 180, så er det orange farge på "streken".

Jeg tyder dette som om at det er dårlige signaler som forsterkes og at det et eller annet sted mellom CD sin sentral rett over veien her og uttaket i huset blir svekket signal.

Koblingene fra uttaket som kommer direkte fra boksen til CD over veien er altså slik: Coaxkabel kommer inn i huset med vanlig TV-antennekobling, denne er koblet til forsterkeren, fra forsterkeren går en kabel med TVantennekobling i den ene enden og F-kontakt i den andre. F-kontakten går inn i forgreneren som gir 3 uttak i stedet for 4 slik bildet viser. Fra disse 3 går det videre en kabel til hver leilighet. Disse kablene har også F-kontakt, og ender opp i veggen i leilighetene som en vanlig TVantennekobling igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •